![]() |
American Le Mans Series 2011
hier wat foto's van de winter test in Sebring die ik woensdag maakte...
http://skylimitevents.com/userfiles/...1297314075.JPG http://skylimitevents.com/userfiles/...1297313160.JPG http://skylimitevents.com/userfiles/...1297313052.JPG http://skylimitevents.com/userfiles/...1297313297.JPG hier de rest van de foto's http://www.speedfreaks.be/blog/post/...NTER-TEST.html |
Bedankt voor de foto's! Die eerste foto laat zien hoe bumpy Sebring wel niet is! Is die genomen in Sunset Bend?
|
PRACHTIGE reeks foto's!!
Blijkbaar geen BMW's M3 GT2 van RLL Racing op de afspraak? |
klopt, niet alle teams waren aanwezig...
ge piste is enorm bumpy, en deze foto's zijn in de publiekszones gemaakt, als ik wat dichter bij had gemogen zou het veel spectaculairder geweest zijn. |
Quote:
|
neen, de 23ste februari ben ik weer thuis... Een maand van huis is genoeg :)
|
Entry list 12H of Sebring:eek::applaus:
:gas::gas::gas: |
Ik vind het wel raar dat Pedro Lamy plots geen deel meer uitmaakt van de Peugeot bezetting. Ik vond zijn naam ook niet terug bij ILMC.
|
Lamy zit nog steeds bij Peugeot. Doet zeker al 24 uren van Le Mans op wagen no 9 met Bourdais en Pagenaud.
|
Ah, ok. Want toen ik keek stond zijn naam er nog niet bij maar een TBA. Thanks!
|
Drayson Racing verlaat de American Le Mans Series en kiest voor een competitie met elektrische wagens. Deze opmerkelijke mededeling is meteen ook de reden waarom het team dit seizoen nergens op een inschrijvingslijst te bespeuren viel, ook niet in Le Mans. De voormalige Britse minister van onderzoek en innovatie kiest in 2011 voor de EVCUP, een kampioenschap met een nuluitstoot, waar hij met een Westfield iRACER zal uitkomen.
"Drayson Racing heeft de afgelopen jaren geracet en gewonnen op hoog internationaal niveau met een prototype op biofuel en nu is de tijd rijp voor een verdere stap", legt Drayson uit. Drayson reeed de afgelopen jaren in ALMS en Le Mans Series en won met een Lola op biobrandstof afgelopen jaar een race in Elkhart Lake. Bron: turbomagazine.be |
Blijkbaar dit jaar geen sebring op motorstv?
|
Correct, het tv pakket voor de ILMC is elders ondergebracht. Waar? Geen idee, vermoedelijk Eurosport maar verwacht niet meer dan highlights (max. een uur). Motors zendt wel de LMS races op Paul Ricard en aan het einde van het seizoen Estoril helemaal uit. Sebring (en de overige ALMS races) zijn online te volgen via de ALMS website en ESPN3.
Al met al niet bepaald een WK waardig tv pakket maar alles behalve F1 blijft moeilijk te slijten aan het grote publiek, WK of niet. |
Quote:
Zou ook goed zijn om NASCAR te volgen:champagne: |
Quote:
|
De Lola-Aston Martin van het Team CytoSport, met Lucas Luhr en Klaus Graf, aan het stuur heeft de tweede manche van het ALMS in Long Beach gewonnen. Tweede werd de Lola-Mazda van Guy Smith en Chris Dyson (Dyson Racing).
In de LM GTE, overwinning van BMW met Joey Hand en Dirk Müller voor de Corvette van Oliver Gavin / Jan Magnussen. Jaime Melo en Toni Vilander werden derde op een Ferrari 458. |
Als ik mij niet vergis word de race in Mosport (Round 4) live uitgezonden op Motors TV van 20u45 tot 00u05.
http://www.motorstv.com/tv-guide?d=2011-07-24&h=4 |
Lola Aston Martin van Muscle Milk AMR wint
|
Quote:
|
niet moeilijk dat Henzler won in GT, in die éne green lap in de regen gingen zowat alle andere GT's van de baan
zonder natuurlijk afbreuk te doen dat je het ook wel moet kunnen van als enige wél op de baan te blijven in zo'n omstandigheden |
|
FANTASTISCH GEWOON!!!! Falken Tire is dit echt wel gegund! Henzler was trouwens al in P1 voordat P. Long eraf vloog! Goede beslissing van de wedstrijdleiding om de wedstrijd te stoppen denk ik trouwens!
|
Nu zondag 4 september 2011 Round 7: Baltimore opnieuw te volgen op Motors TV.
|
...Blijkbaar niet live, ben nu momenteel aan het kijken op MotorsTV en er staat "Delayed"
|
En opnieuw Falken dat GT wint! De Lizards zijn misschien niet goed bezig dit jaar maar Falken maakt dat ruimschoots goed!
|
De Corvettes waren ook opnieuw goe bezig, eerst tikken ze elkaar aan, daarna tikt de Corvette #3 de BMW aan...:no:
|
De Delta Wing nog dit seizoen de baan op ... Man man man, als zoiets de piste op komt denk ik niet dat ik nog veel ALMS zal zien, wat een zever ... Weet je, soms gaat men te ver vind ik :)
|
Quote:
http://www.racingnation.com/images/c...ltaWingCar.jpg |
Highcroft Racing zou 10 man ontslagen hebben waardoor er nog maar 2 overblijven om zich bezig te houden met de Delta Wing...
|
Quote:
|
Quote:
|
http://www.racintoday.com/wp-content...delta-wing.jpg
dit is het concept voor de 24u van Le Mans volgend jaar |
Quote:
|
[edit] Delete post aub, reageerde op een oude reply zonder het door te hebben...
|
Ik vermoed dat die "wagen" er niet komt, of alleszins toch geen Le Mans gaat rijden.
|
zie ik niet snel door bochten gaan, met zo een smalle voorkant
is meer iets voor snelheidsrecords te gaan doen |
Lijkt me meer iets uit de strips van Michel Vaillante maar dan van Leader...
|
Quote:
(in het artikel staat 2011 maar dat moet dus 2012 zijn) |
ALS de Deltawing al meedoet dan zal IN HET BESTE GEVAL de finish bereikt worden. Dit ding kan toch gewoon niet vooruitgaan? Projecten zoals de Porsche GT3-R Hybrid zijn geloofwaardiger en hebben ook gewoon meer toekomst. Een team van 12 man, weliswaar een goed team, zal huis het warm water heruitvinden.
Ik vraag me af waarom men het zo moeilijk maakt. Waarom koopt men geen chassis wat zich al bewezen heeft (Acura ARX01c bijvoorbeeld) en probeert men met dit als basis iets nieuws te ontwikkelen? |
Quote:
Ik begrijp de meeste reacties hier niet. Over smaken kan getwist worden, dus laten ons nu niet discussiëren of deze wagen nu wel of niet mooi is, maar een thinking-outside-the-box project als dit kan alleen maar toegejuichd worden! In auto(sport)wereld waar "vernieuwing" betekent een stille en zogezegd ecologisch-verantwoorde diesel Le Mans laten winnen (alhoewel de motor zelf toch nog altijd een viertakt is, een meer dan 100-jaar oud concept) en KERS (die men in wagens stoppen met, jawel, dezelfde oeroude motoren om ze een beetje zonder naft te kunnen laten rijden) is revolutionair denken toch wel echt welkom. Okee, er zit nog altijd een verbrandingsmotor in, maar dit nieuwe design heeft hen wel de mogelijkheid gegeven om die motor veel kleiner en krachtiger te maken om toch nog dezelfde prestaties te geven. Hoe zou men dit met een HPD chassis hebben kunnen bereiken? Hoe vernieuwend kan men zijn met eender welk bestaand chassis of een nieuw chassis die toch maar wel in dezelfde geest geontworpen is? Een staaltje van conservatief denken in deze thread. Zelfs al lukt de Delta Wing zoals hij moet volgend jaar, dan hoop ik van harte dat ze het jaar erna er toch weer bij zijn |
All times are GMT +2. The time now is 13:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.