![]() |
1000KM de Spa 2011
Op goed een maand van de eerste ILMC-wedstrijd in België is het tijd om een tread op te starten. ;) Opvallend is dat de nieuwe Audi op Sebring maarliefst 1 seconde sneller was dan de Peugeot... Ook zien we de nieuwe Aston Martin LMP1 en een schitterend peloton aan GTE-wagens.
Ik was vandaag van plan om mijn tickets te bestellen, maar het lukt mij niet om het formulier te verzenden, telkens verschijnt er een foutmelding... Weet er iemand wat ik moet doen? :frusty: |
Reed Audi niet een laatste maal met de R15 van 2010 ? Pas bij de tweede manche gaan ze de R18 inzetten als ik mij niet vergis.
|
Quote:
|
Quote:
Neemt niet weg dat er dan wel een schitterende ILMC race komt!!! |
Quote:
|
[QUOTE=Pegasus;267347]Een privé test waar de piloten ongestoord kunnen rijden is dan ook iets heel anders dan tijden neerzetten in een vol veld zoals tijdens de 12U het geval was. QUOTE]
De kwali's in Sebring waren opgesplitst in 4 sessies, de LMP1's reden apart van de LMP2's + LMC's (FLM's in Europa). Er waren derhalve 12 wagens maximaal tegelijkertijd op de baan - die bijna 6 km is. Ruimte genoeg dus en het tijdsverlies tijdens een 'vliegende ronde' zal vermoedelijk tot een minimum beperkt zijn gebleven. Vraag is alleen in hoeverre Peugeot (en de andere deelnemers) tot het uiterste zijn gegaan in de kwalificatie wetend dat de race 12 lange uren duurt. Maar ook in een test zal men (bij lange na) niet tot het uiterste gaan. De tijden waren overigens handgeklokt, althans de tijden die naar buiten zijn gekomen, officiele timing door Audi blijft staatsgeheim. Een van de 'handklokkers' was Duncan Dayton, teambaas van Highcroft Racing, niet geheel objectief derhalve, maar evengoed geloofwaardig. Werkelijke waarde? Moeilijk te zeggen, maar wel goed voor de psychologische oorlogsvoering tussen Peugeot en Audi! Bring it on! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Ow ja...dames gratis met GT1...sorry, mijn fout...Nou, dan maar genieten van het schitterende deelnemersveld.
|
Blijkbaar is Highcroft van plan om de nieuwe wagen in te zetten, ter voorbereiding van Le Mans veronderstel ik. Zeer fijn nieuws, kunnen die mannen AMR eens leren hoe je een (benzine-) LMP1 bouwt... :+
|
Heb gisteren dan toch mijn ticket ontvangen, ik kijk er al naar uit. Ik mag veronderstellen dat ook de Kronos Aston aan de start verschijnt? ;) Nu nog hopen op goed weer...
|
Kronos en Highcroft staat (voorlopig) niet op de deelnemerslijst: http://www.dailysportscar.com/viewAr...BCAB6EE65EF805
|
Dat ze maar al een paar backup generatoren bestellen daar op het circuit :D
|
Quote:
Weet nog wel een goed adresje voor dergelijk spul :) |
Deelnemerslijst: http://www.lemans.org/wpphpFichiers/...ncorchamps.pdf
|
iemand enig idee of die paddock entrance de moeite is ?
ik wilde die best betalen en had dus 15 euro overgeschreven blijkt nu dat die 15 euro bovenop de 10 euro algemene ingang komen... dat vond ik nu niet bijster duidelijk op de website gezet :frusty: :o dus ofwel heb ik nu 5 euro weggegooid als je met de paddock entrance eigenlijk niet veel bent (als je alleen bij de motorhomes kunt bijvoorbeeld), ofwel moet ik nog 10 euro bijbetalen |
Quote:
Of je de paddock de moeite vindt, is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Wil je eens de piloten up close and personal zien? Dan helpt zo'n paddock pass natuurlijk. :) Die nieuwe lounge boven de F1-boxen vind ik ook de moeite. Je kan er een brunch nemen voor een redelijk prijsje en kan vanop het dak verder naar de race kijken. Ook hangen daar LCD-schermen zodat je de stand kan blijven volgen. |
Quote:
voor 15 euro heb je algemene ingang + recht om in de paddock te komen niet dat je voor de paddock 15 euro extra moest betalen bovenop die 10 euro |
het eerste keer dat ik gaan kijken ben, heb ik paddock acces genomen, maar ik ben dan uiteindelijk niet veel in de paddock geweest, omdat ik rond het circuit ben gelopen. als je enkel in de "stadion" zone komt, is het wel de moeite waard, maar anders niet
|
Tickets te winnen bij turbomagazine.be
http://sport.turbomagazine.be/news_N...e_vragen_.html |
Link brengt u naar de index page en ik zie da toch niet direct staan.
|
|
Quote:
|
Quote:
|
Verdorie dat is jammer! Maar anderzijds wel redelijk 'pijnlijk' om zien dat een team als Aston Martin z'n zaken niet op orde heeft...dus misschien wel beter zo?
|
Quote:
|
Quote:
J |
Heb op 18 april mijn ticket besteld en volgens de organisatie zou mijn betaling nog steeds niet zijn binnengekomen. Volgens mij is het onmogelijk dat een betaling zo lang duurt.
Heb al een kopij van mijn rekeninguittreksel meegestuurd maar ze willen mijn ticket niet opsturen. Zit er nog iemand in dezelfde situatie? |
neen, ik heb mijn armbandje vrijdag ontvangen, nadat ik 10 euro extra had overgeschreven
maar het lijkt me allemaal niet echt professioneel de begeleidende brief was in het Engels en ik blijf erbij dat de website onduidelijk is over de tarieven |
Quote:
|
Is het vrijdag ook betalend toegang of gratis?
|
1000 km de spa
Ik denk dat het nu donderdag gratis is ipv vrijdag.
|
zondag zal het ook gratis zijn denk ik :)
|
Quote:
|
Wanneer gaan de forfaits eindelijk stoppen? De Lola van Guess Europ ook afwezig in Spa. Wat een professionalisme bij sommige teams... (Lees: géén professionalisme)
|
Guess Racing Europe
Dank u over uw compliment in verband met ons professionalisme.
Als je eens zou weten wat men allemaal meemaakt voordat je zo een project kunt laten bollen. Op 4 maanden tijd is dit team geëvolueerd van een Amerikaanse Lola-AER, dan een open Lola-Judd naar tenslotte een moderne Lola Coupe-Judd. Bijna onmogelijk om het aantal overzeese en andere bezoeken bij te houden. Wij laten ons niet vangen aan de drang om absoluut te moeten rijden, niemand verplicht ons daartoe. Het moment dat we aan de start zullen staan betekent dat er op dat moment genoeg testen gebeurd zijn zodat lui die aan de andere kant van de vangrail staan om kritiek te spuien hun mond gesnoerd wordt. Natuurlijk vindt iedereen in het team het spijtig dat we onze thuiswedstrijd niet rijden maar de beslissing om deze week ergens anders te testen ipv de wedstrijd te rijden bewijst dat dit team de zaken zeer professioneel aanpakt. |
Het is toch schrijnend hoe de wagen wel ingeschreven wordt, maar dan de dag voor de start van het event plots forfait geeft. Dat is niet professioneel, hoe je het ook draait of keert. Er werden trouwens al vraagtekens rond dit project geplaatst door een journalist in het begin van het jaar.
EDIT: "Over twee weken start in Paul Ricard de Le Mans Series en voorlopig staan er 39 wagens op de deelnemerslijst, al zijn daar bij ook twijfelachtige namen als het Belgische Guess Racing Europ en Mik Corse." Hopelijk doe ik er niet verkeerd aan te zeggen dat dit fragment afkomstig is van Turbomagazine.nl. Dit is dus niet de eerste keer dat de wagen plots forfait geeft, doet me een beetje denken aan PMB Motorsport. |
Je weet nooit waarom zo'n team plots forfait moet geven. Ik denk dat het als team interessanter is om op voorhand al een inschrijving te doen, en achteraf nipt te moeten afzeggen omdat je het niet haalt, dan alles nipt in orde te krijgen, maar niet meer kunnen inschrijven omdat je te laat bent.
|
Guess Racing Europe
1. Lees meermaals en zeer aandachtig de reglementen LMS. Dan zul je begrijpen waarom een wagen voor het hele seizoen ingeschreven wordt.
2. Ik ken journalisten die het kunnen van een jong "manneke" serieus in twijfel trokken. Intussen is hij wel dik wereldkampioen F1. 3. Het team is "Europees" samengesteld... - 2 Italiaanse ingenieurs ex Minardi - 1 full engineer Judd - 1 Italiaanse mecanieker ex Racing Box - 2 Tire engineers van Cooper Tires - 1 Duitse, 1 Noorse en 1 Belgische piloot voor de Europese wedstrijden. - Een zeer ervaren Belgische raadgever - Een directie met meer dan 20 jaar ervaring. ... en noemt daarom Guess Racing Europ Voor de rest ben je natuurlijk vrij uw eigen mening te hebben, van mij heb je nu genoeg info gekregen. |
All times are GMT +2. The time now is 00:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.