De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24 uur van Zolder 2012 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20712)

Mark 02-10-2011 16:23

24 uur van Zolder 2012

Quote:

De kogel is door de kerk, de 24 Hours of Zolder wordt in 2012 opnieuw een wedstrijd buiten kampioenschap waarbij men mikt op volle startvelden, zo lichtte de directie van Circuit Zolder vandaag toe in een persconferentie. De bedoeling is om een liberaal reglement op te stellen waarbij deelnemers uit verschillende kampioenschappen de wedstrijd kunnen betwisten en de RACB het veiligheidsaspect onder haar hoede neemt.

http://www.racingworld.be/news/8219/...ioenschap.html
De wedstrijd blijft bestaan. Als het reglment snel bekend is kan iedereen beginnen met de voorbereidingen. Zullen we dan nog maar eens hopen dat de RACB snel haar werk doet?

sturgis 06-10-2011 23:48

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 271254)
Zullen we dan nog maar eens hopen dat de RACB snel haar werk doet?

Meteen hopen dat de Paus condooms gaat beginnen verkopen ook? :p

Goed om horen dat de 24H er volgend jaar zal zijn, pak minder leuk om horen dat het muziekfestival er ook weer zal zijn... tenzij het NIET op het circuit te doen is zoals dit jaar.

Re buiten kampioenschap... hmm ik weet het niet hoor, er moet toch wat incentive zijn om aan zo'n slopende wedstrijd te beginnen... maar bon we zien wel zeker, ik zal iig rond de die periode wel beter opletten eer ik plannen maak om er het weekend door te brengen... dit jaar ook in al dat "revival" gedoe ingelopen...

Belle 08-10-2011 11:48

Quote:

Originally Posted by sturgis (Post 271320)
Goed om horen dat de 24H er volgend jaar zal zijn, pak minder leuk om horen dat het muziekfestival er ook weer zal zijn... tenzij het NIET op het circuit te doen is zoals dit jaar.

Als ze in 2012 wél een goed gevuld voorprogramma willen zullen ze die plaats wel nodig hebben om die teams kwijt te kunnen lijkt mij. Dus laten we hopen dat dat het geval is zodat het festival buiten het circuit kan doorgaan.

Mark 31-01-2012 00:00

In het artikel over WRT op turbomgazine.be met als nieuws dat Vanthoor voor ze gaat rijden staat, dat ze ook mogelijk de 24 uur op hun programma staat.

Mark 30-04-2012 22:40

Het is nog april maar nu al meer "reuring" over de 24 uur als in voorgaande jaren.

20 intentie verklaringen: http://www.racingworld.be/news/8855/...al-binnen.html
Enkele doen wel een Wenkbrauw fronsen maar ach, laten we hopen ;)

20 plaatsen voor SOT Endurance:
http://www.racingworld.be/news/8886/...anbrengen.html
Laten we hopen dat ze er meer kunnen aanbrengen als afgelopen zondag.

Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html

Al met al, acties om volk te trekken. En nu maar hopen dat het werkt. Minder dan 30 deelnemers aan de start voor de 24 uur op zaterdagmiddag? Schrap deze koers dan maar.

pompierke 01-05-2012 10:23

Dat festival buiten en een 40 tal wagens en ik zal er zijn, anders :bye:
Blijkbaar hebben ze niets geleerd uit de klachten die de baancommissarissen vorig jaar hebben laten weten.:no:
Jongens die enkele uren willen gaan slapen op de camping van de baancommissarissen en de hele nacht geen oog dicht deden wegens die zware bassen.
Zatte varkens terug over de draad jagen omdat ze bijna op het circuit stonden.
Nog nooit zoveel ziekenwagens zien rijden met zatte, drugs volzittende varkens.
ENZ.....
Dit had niks te maken met autosport.
Niet één van die festivalgangsters had enig interesse in autosport.:fight:
Afvoeren die handel.

Eygmar 01-05-2012 10:43

vind ik een goed idee ,maar denk dat we er weinig aan te zeggen gaan hebben

Mark 01-05-2012 22:27

Quote:

Originally Posted by Eygmar (Post 274744)
vind ik een goed idee ,maar denk dat we er weinig aan te zeggen gaan hebben

Als de marshals collectief niet inschrijven voor deze koers, dan zal er weinig koers zijn ;) Echter, als iets geen collectief is, dan zijn het wel de marshals ;)

Neemt niet weg dat Zolder wel een aardig probleem begint te krijgen met marshals. Zie de opkomst van afgelopen weekend. Verdwijnen de koersen niet of de centen, dan zijn het wel de vrijwilligers.

Geen garanties voor deze 24 uur van management CZ na klachten 2011? Stuur uw non-participation!

Concept autosport + iets anders? Dat vind ik dan weer niet verkeerd. Is dance de oplossing? Dan is het dance. Problemen van vorig jaar zijn grotendeels te wijten aan slecht crowd control & management. Oorzaak? Niet aan mij om hierover te oordelen. (maar heb uiteraard wel een mening en oordeel ;) ).

ICEMAN 07-05-2012 23:24

Sinds wanneer luisteren ze naar de baanposten? :confused:

Navara 09-05-2012 20:39

Als er genoeg auto,s zijn kan mij dat gebonk nie schelen, autosport, DAT moeten we hebben, toch ???

Mark 17-07-2012 20:35

Startnummer 121: radical GHK Racing, bron SOT op facebook.

Is er al zicht op een voorlopige lijst?
Is 24u.be dit jaar weer actief?

BSOT 18-07-2012 09:27

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 275799)
Startnummer 121: radical GHK Racing, bron SOT op facebook.

Is er al zicht op een voorlopige lijst?
Is 24u.be dit jaar weer actief?

Heren,

Wat SOT betreft weten jullie dat er kort op de bal gespeeld zal worden. Eens een team compleet vermelden we dat. Heeft weinig tot geen zin een lijst te maken met 1 naam van een piloot en dan allemaal kruisjes ;)
Wat betreft 24h.be heb ik gisteren contact gehad met Martijn. We werken ook aan streaming zodat iedereen op en rond het circuit alles duidelijk kan volgen, ook de posities. Iedereen werkt hard aan een goede editie van deze 24h en alle neuzen staan in de juiste richting. Voor SOT een belangrijke editie want indien een succes zou dit wel eens het begin kunnen zijn van iets heels moois voor de proto's

Mark 24-07-2012 23:04

Volgens mij het meest postieve bericht van de laatste 5 jaar over de 24 uur van zolder http://www.racingworld.be/news/9242/...eschreven.html

JCE.72 25-07-2012 11:37

Maar ook een bevestiging waar velen al bang voor waren...

"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds."

BSOT 25-07-2012 16:14

Quote:

Originally Posted by JCE.72 (Post 275864)

"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds."

Heren, leer er nu toch eens mee leven dat zoiets broodnodig is. Ik lees toch niemand klagen over het programma tijdens 24H Spa.
Ik kan het ook nog iets drastischer omschrijven. Als iedereen blijft proberen om aan gratis tickets te geraken, en iedereen €20 een massa geld blijft vinden voor 2 dagen vertier, dan moeten de gelden maar via een andere weg gevonden worden. Als er morgen 30.000 autosportfans naar Zolder komen die allen een normale inkomprijs betalen dan is er geen vuiltje aan de lucht en hoeven dit soort festivals niet.

Vinden jullie anderzijds € 125 voor een festival wel normaal? Ik denk dat de jongens op circuit minstens even veel show verkopen en er zelf nog veel geld instoppen ook ipv betaald te worden om een uurtje plaatjes te komen spelen.

Ik weet dat we aan de kwaliteit van het programma ook nog dienen te werken maar hiermee een oproep aan het huidige autosportpubliek. Kom massaal naar Zolder, nodig vrienden en familie uit en kom gewoon even genieten.

Groetjes en alvast bedankt.

marcel 25-07-2012 18:38

tijdens de 24u van Le Mans was er ook een festival net buiten de piste. niemand gehoord toen.

JCE.72 25-07-2012 19:04

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 275869)
Heren, leer er nu toch eens mee leven dat zoiets broodnodig is.

Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee, weet het festivalgebeuren en het volk dat daardoor gelokt wordt goed te negeren. Er zijn anderen die er wel minder goeie ervaringen mee hebben, en als ik het goed begrijp kwam de veiligheid op het circuit haast in het gedrang.

Quote:

Ik lees toch niemand klagen over het programma tijdens 24H Spa.

Spa en Zolder is toch net wat anders... in Zolder is het festival in het midden van het circuit zodat je amper iets van de race kan volgen zonder luide muziek op de achtergrond. In Spa ligt het weliswaar ook dichtbij maar daar zijn meer dan genoeg alternatieven om de 'rust' van het motorgeronk op te zoeken.

Een festivalganger die geen luide auto's wil horen kan op beide plaatsen zorgen dat hij aan zijn trekken komt, andersom is helaas niet van toepassing in Zolder

Quote:

Ik kan het ook nog iets drastischer omschrijven. Als iedereen blijft proberen om aan gratis tickets te geraken, en iedereen €20 een massa geld blijft vinden voor 2 dagen vertier, dan moeten de gelden maar via een andere weg gevonden worden. Als er morgen 30.000 autosportfans naar Zolder komen die allen een normale inkomprijs betalen dan is er geen vuiltje aan de lucht en hoeven dit soort festivals niet.

De gebeurtenissen van de afgelopen jaren in combinatie met de erg magere startvelden hebben er voor gezorgd dat die 30.000 niet meer komen opdagen. Ze proberen te ronselen uit een festivalpubliek (zoals men wel eens wil beweren) is zinloos.

Wat de gratis tickets betreft: ga er niet wanhopig achter zoeken maar zal een aanbod ook niet weigeren, al heb ik niet het minste probleem om centjes neer te leggen als ik er kwaliteit voor in de plaats krijg. Mijn 55 Euro voor de 24u van Spa zijn met de glimlach betaald, want ik weet dat ik al jaren waar voor mijn geld krijg; ik zou het zelfs over hebben voor een 24u van Zolder uit de goeie oude tijd.

Quote:

Ik weet dat we aan de kwaliteit van het programma ook nog dienen te werken maar hiermee een oproep aan het huidige autosportpubliek. Kom massaal naar Zolder, nodig vrienden en familie uit en kom gewoon even genieten.

Ik zal zeker niet ontbreken, en idd. zoals je zegt gaan we hopelijk met velen zijn.

BSOT 25-07-2012 20:02

Als jullie kaartjes nodig hebben, ik heb er 1000 welke ik dien te verkopen. Gewoon mailtje naar info@specialopentrophy.com is voldoende.

Thanks voor de support.

Mark 25-07-2012 21:34

Quote:

Originally Posted by JCE.72 (Post 275864)

Een goed nieuw evenement organiseren kost je drie jaar.
Jaar 1: kijken waar het eindigt inclusief alle fouten (en verlies draaien)
Jaar 2: optimaliseren en fouten verminderen (break even en misschien licht plussen )
Jaar 3: geoliede machine (en dik winst draaien)

Jaar 1 is achter de rug, uit een interne mail heb ik in ieder geval mogen lezen dat bepaalde pijnpunten voor de baanposten in ieder geval besproken zijn en er een oplossing bedacht is. Dat lijkt erop dat men in jaar 2 gaat verbeteren. Nou nog hopen dat de uitvoering werkt.

Betalen voor autosport? Dat is geen discussie mijn inziens alleen zit je met het probleem dat menig autosportliefhebber de afgelopen 4/5 jaar heel vaak van een nare koude kermis is thuis gekomen. Dat gaat heel moeilijk worden om die beeldvorming omgebogen te krijgen naar betalen zonder morren.

Daarnaast zijn de faciliteiten op circuits zwaar ondermaats voor bezoekers t.o.v. Andere (tijdelijke) evenementen lokaties. Daarin hebben Spa en Zolder de boot compleet gemist (en nee, sommige broodnodige faciliteiten kosten geen geld!).

Zolder 24h en Super Sonic zijn echt twee losse evenementen, zie ticket structuur. Als dance de koers laat voortleven? So be it, ik kan ermee leven. Spa 24h is 1 evenement met een los podium voor wat randvermaak.

Mensen komen wel apart naar Super Sonic maar niet apart naar dat ene podium in Spa. Bezoekers van Super Sonic komen naderhand niet gauw terug voor andere koersen........een beetje dance bezoeker laat al gauw €100 euro achter op een dagje dance. Getallen waar een autosport organisator of circuit bobo het water van in de mond loopt :)

Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad ;)

BSOT 26-07-2012 04:13

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 275876)
Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad ;)

Allé, als Mark het zegt kan er ons niet veel meer gebeuren. Kan je eens luisteren Mark of we met je werk niet iets extra kunnen doen.

Groetjes

fenixracing 31-07-2012 02:27

Ik denk dat we allemaal weten dat dat festival nodig is. Of we het nu willen of niet. Maar hoe het vorig jaar was, was het gewoon schandalig.
Wat ik daar heb gezien en heb meegemaakt wil ik dit jaar toch niet meer.
De grootste fout was om de bezopen en gedrogeerd tieners door de gewone 24hr bezoekers te laten lopen. Ikzou toch nooit meer mijn kinderen meenemen na wat ik daar zag. Ook duurt het festival 2 dagen dit jaar en dat is teveel.
Ik wil zeker gaan dit jaar maar ik twijfel om naar de camping te gaan(ik kom er toch al 13 jaar naar de camping). Want dat was ook een ramp vorig jaar, ik denk dat enkele cz medewerkers enkele levensjaren daar verloren hebben. En ik hoop ook dat die bandjes verdwijnen of toch gewoon 1 bandje. Ik had vorige jaar een combi ticket dus festival + race, Maar ik mocht nergens door. Ik mocht de gewone doorgang niet nemen omdat ik een festival bandje had en ik mocht de doorgang van het festival niet nemen omdat ik een rugzak en stoeltje bijhad. Na veel gedreig toch doorgemogen we zijn toen gaan klagen, want overal hadden we het zelfde probleem. Kregen we nog meer bandjes nu kon ik zelf de pits in met die bandjes. Ik zou toch liefst wat meer weten hoe het geregeld is dit jaar voor ik mijn beslissing neem.
Maar over het algemeen heb ik er wel een beter gevoel bij dan vorig jaar.

Mark 20-08-2012 19:44

In de berichten van vandaag valt te lezen dat SOT met 19 proto's komt en in eerder artikel op turbomagazine ( http://sport.turbomagazine.be/news_N...t_Longin_.html ) zijn ongeveer 12/13 deelnemers te vinden in GT en Toerisme. Chapeau aan SOT, want zonder die wagens was het wel een mager beestje geweest.

Op en rond de 30 wagens, zou toch nog leuk zijn als in de komende weken nog een wagen of 10 worden gevonden.

beukenoot666 20-08-2012 20:31

Door het festival:
Dit jaar willen we de camping uitbreiden naar 2.500 plaatsen. We voorzien een herlokalisering in functie van de 24 Hours en een aparte camping doet ons eveneens dromen van een “closing-party” voor de campingbezoekers op zondag.

Toch goed nieuws? Ik ben 18 jaar en de vrienden waarmee ik het event bezoek ook. Ik kan ook feesten en zuipen als ik wil maar vindt dat festivals en autosport deels gescheiden moeten blijven, anders krijg je hetzelfde effect vanop de Condroz rally. Ik kijk er al naar uit om te BBQen op de camping en de auto's te zien voorbij razen :) graag enkele links gewenst met nieuwtjes over de 24h zolder, is altijd leuk om te horen!

crosserke 20-08-2012 22:02

Wat lees ik juist op turbomagazine.be.Guess racing aan de start van de 24h van Zolder.Gaat het hier over het beruchte Guess racing dat hier op de paddock al voor veel beroering heeft gezorgd?Benieuwd dat ze aan de start komen:-)

BSOT 20-08-2012 23:31

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 276074)
Wat lees ik juist op turbomagazine.be.Guess racing aan de start van de 24h van Zolder.Gaat het hier over het beruchte Guess racing dat hier op de paddock al voor veel beroering heeft gezorgd?Benieuwd dat ze aan de start komen:-)

Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.

crosserke 21-08-2012 12:26

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 276075)
Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.

Er zijn natuurlijk ook de feiten die in hun nadeel spreken.Maar hopelijk zijn ze er he.En dan hopelijk ook voor de piloten met betrouwbaar materiaal.

Nelson 21-08-2012 13:57

@BSOT; al wat hier reeds verschenen is over dit team is de waarheid, en het is verre van hun totaal verhaal! Nu ze met een fabrieksteam als Wolf in zee gaan is het misschien wel hun laatste kans om hier in Belgie enige naam te krijgen als team, alhoewel ze dit al lang niet meer verdienen. Hopelijk zijn al de piloten die voor hen rijden op hun goede voor al wat op hun hoofd kan vallen; en ik spreek niet alleen over de technische kant van het zaakje. Technisch krijgen ze de steun van WOLF zelf dus dat zal wellicht goed zitten.

Bugalfa 21-08-2012 17:07

Korting voor de BGDC:
Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ...

Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje .
In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter .
No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. .

BSOT 22-08-2012 13:49

Quote:

Originally Posted by Bugalfa (Post 276080)
Korting voor de BGDC:
Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ...

Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje .
In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter .
No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. .

Lol Alfa boy :)
Toch enkele opmerkingen hierbij.
1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor.
2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan.
3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz...
4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt
5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte.

No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden.

RKG 22-08-2012 14:24

Ik denk dat de combinatie tussen proto's en gt/touring een goed idee is. Zeker voor de diversiteit van het veld.
Hopelijk komen er nog wat extra's gt's bij dan die wat nu al genoemd zijn.

Een 24 u van Zolder met alleen proto's, zou mij eerlijk gezegd niet naar het circuit krijgen.

GT2-R 22-08-2012 16:05

Ik deel de mening van RKG: proto's zijn zeker een stap in de goede richting. Als je ziet pakweg Oreca er eentje bouwt mag je toch vermoeden dat er een markt is voor dit soort wagens. Bovendien krijg je hierdoor een wedstrijd die danig verschilt van de andere open 24 uurs races zoals bijvoorbeeld Dubai.

De veiligheid is inderdaad wel een aandachtspunt waar ik zelfs geen kenner van ben. Begin september zullen we zien hoe het loopt! Mij maakt het niet uit wie wint maar hopelijk een podium met zowel proto's als GT's!

Mark 22-08-2012 19:02

Proto's en Gt's, dat gaat toch ook goed in Le Mans?

tarzancorner 22-08-2012 19:38

Maar goed dat er proto's zijn want hoeveel deelnemers
hadden er anders aan de start gestaan.

bart VDB 22-08-2012 19:51

Was misschien van plan deel te nemen met "ordinaire' clio, maar gezien het aantal proto's en GT's lijkt me dit geen goed idee. Misschien rijden we dan 'alleen' rond en dan duren 24 uren lang.
Blijkbaar is de tijd van de kleine toerismes toch echt voorbij... en als er iets gebeurt tussen ons en een andere deelnemer, dan zijn we sowieso de schandpaal van de 'grotere' jongens. Het is niet dat ik dit gewoon ben in de spiegels te kijken, heb ik in de Touring Cup,BTCS,Dunlop, ...ook moeten doen. Maar het is vlug gebeurd hé...
Let wel: ik zeg niet dat we niet welkom zijn van de organisatie. Ik twijfel er niet aan dat we dit zeker zijn, maar het is nu eenmaal zo.
nb: Met de Seat in de huidige configuratie is de 24 uren zelf geen optie.
Maar verder hoop ik dat deze race terug heropleeft. Deze jaarlijkse traditie verdient dat en naar mijn mening is dit dit jaar terug het geval qua aantal, wat ook nodig is om het geheel aantrekkelijk te maken voor de toeschouwers.
Dus de proto's erbij is zeeeeeeeeeer positief.

Sportieve groetjes,

Bart

FIRE 22-08-2012 22:39

Hebben in VdeV in het verleden proto's en GT/tourings ook niet samen gereden?

Grig-O 22-08-2012 23:42

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 275913)
Ook duurt het festival 2 dagen dit jaar en dat is teveel.

Ik ga - wegens tijdgebrek - niet in op je volledige post, maar had graag toch even gereageerd op dit punt van kritiek. Een man achter de schermen van Circuit Zolder vertelde mij tijdens het weekend van de 24 Uur van Spa dat mensen een stimulans nodig hebben om ook op zondag naar het circuit te komen. Wat is er immers nog gaande op zondagmiddag tijdens de 24 Uur van Spa en Zolder? Bitter weinig, in Spa was er strijd om de zege, maar in Zolder was het de laatste jaren niet veel soeps. Door het festival nu ook op zondag te laten plaatsvinden, lijkt mij de kans groter om ook dan goed gevulde tribunes te zien. Over de overlast kan ik me niet uitspreken, aangezien ik vorig jaar niet in Zolder was en er ook dit jaar niet kan bij zijn. Jammer.

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 276075)

Ik zou toch even graag Turbomagazine.be verdedigen hier. Aan de stijl te zien is dit duidelijk een persbericht, en geen artikel dat door één van ons geschreven is. Joost heeft vorige week zelf een artikel online geplaatst betreffende de etmaalrace op Zolder, met daarin geen enkele vermelding over een eventuele aanwezigheid van Guess Racing. En gelijk heeft hij.

Mvg

BSOT 23-08-2012 06:04

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 276110)
Hebben in VdeV in het verleden proto's en GT/tourings ook niet samen gereden?

Maar natuurlijk. In Duitsland AVD 100 Meilen Rennen ook.

A.J. 23-08-2012 11:55

proto's, gt's en touring cars gaan een super mix maken...

gevaarlijk? 24u Spa met allemaal wagens die even snel gaan, DAT is gevaarlijk want dan moet je risico's nemen bij het inhalen...

proto's te laag? Op donderdagen rijden alle types samen op het circuit, van Formule ford tot GT... spiegels kijken en voor de proto's enkel inhalen als er voldoende ruimte is... bij aanraking zal de proto meer schade hebben, dus moeten zij maar wat voorzichtiger zijn.

met langzame wagens u niet welkom voelen? Ik reed in 1999 de 24 uren met de BMW 325 van Vande velde met Vanina Ickx en Alexandra VdVelde... we stonden 59ste op de grid en 16de ofzo in onze klasse... we waren ruim 20 seconden langzamer dan de snelste wagens... en toch stonden we op het podium als 3de in de klasse en 16de algemeen... Er is geen reden om NIET deel te nemen met een Clio of dergelijk, enkel excuses. Het veld zou ideaal zijn met nog een 15 tal extra Clio's,BMW's,...

RKG 23-08-2012 12:27

Ik vind ook niet dat de tragere wagens moeten thuisblijven. Ze horen er zeker thuis.

Vroeger had je ook de vipers en corvettes, en dan reden er ook tragere wagens mee.

Ik begrijp wel dat je niet gaat meerijden met een clio, als je de enige clio bent in het veld.

Bugalfa 23-08-2012 12:43

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 276094)
Lol Alfa boy :)
Toch enkele opmerkingen hierbij.
1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor.
2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan.
3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz...
4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt
5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte.

No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden.

even bij punt 3 : Ik heb altijd het compliment gekregen dat ik goed in m'n spiegels kijk van Pro's en niet de minste ... ik blijf wel op m'n lijn zoals het hoort .
Maar als ik op donderdagtraining Formule Fordjes voorbijreed en die bleven slipstreamen onder m'n uitlaat om dan in 90° binnendoor te gaan dan schrok ik me rot ja ...

Ik wil gerust eens met eentje rijden, maar ik zal enkel maar betalen om met eigen merken te rijden en als't gratis is dan nog niet met 'n concurrerend merk (Marcos 24u 2001 was geen concurrent) .

Dus voor een gratis race met 'n SOT stap ik direct in recht uit pensioen !

All times are GMT +2. The time now is 10:30.