![]() |
24 uur van Zolder 2012
Quote:
|
Quote:
Goed om horen dat de 24H er volgend jaar zal zijn, pak minder leuk om horen dat het muziekfestival er ook weer zal zijn... tenzij het NIET op het circuit te doen is zoals dit jaar. Re buiten kampioenschap... hmm ik weet het niet hoor, er moet toch wat incentive zijn om aan zo'n slopende wedstrijd te beginnen... maar bon we zien wel zeker, ik zal iig rond de die periode wel beter opletten eer ik plannen maak om er het weekend door te brengen... dit jaar ook in al dat "revival" gedoe ingelopen... |
Quote:
|
In het artikel over WRT op turbomgazine.be met als nieuws dat Vanthoor voor ze gaat rijden staat, dat ze ook mogelijk de 24 uur op hun programma staat.
|
Het is nog april maar nu al meer "reuring" over de 24 uur als in voorgaande jaren.
20 intentie verklaringen: http://www.racingworld.be/news/8855/...al-binnen.html Enkele doen wel een Wenkbrauw fronsen maar ach, laten we hopen ;) 20 plaatsen voor SOT Endurance: http://www.racingworld.be/news/8886/...anbrengen.html Laten we hopen dat ze er meer kunnen aanbrengen als afgelopen zondag. Korting voor de BGDC: http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html Al met al, acties om volk te trekken. En nu maar hopen dat het werkt. Minder dan 30 deelnemers aan de start voor de 24 uur op zaterdagmiddag? Schrap deze koers dan maar. |
Dat festival buiten en een 40 tal wagens en ik zal er zijn, anders :bye:
Blijkbaar hebben ze niets geleerd uit de klachten die de baancommissarissen vorig jaar hebben laten weten.:no: Jongens die enkele uren willen gaan slapen op de camping van de baancommissarissen en de hele nacht geen oog dicht deden wegens die zware bassen. Zatte varkens terug over de draad jagen omdat ze bijna op het circuit stonden. Nog nooit zoveel ziekenwagens zien rijden met zatte, drugs volzittende varkens. ENZ..... Dit had niks te maken met autosport. Niet één van die festivalgangsters had enig interesse in autosport.:fight: Afvoeren die handel. |
vind ik een goed idee ,maar denk dat we er weinig aan te zeggen gaan hebben
|
Quote:
Neemt niet weg dat Zolder wel een aardig probleem begint te krijgen met marshals. Zie de opkomst van afgelopen weekend. Verdwijnen de koersen niet of de centen, dan zijn het wel de vrijwilligers. Geen garanties voor deze 24 uur van management CZ na klachten 2011? Stuur uw non-participation! Concept autosport + iets anders? Dat vind ik dan weer niet verkeerd. Is dance de oplossing? Dan is het dance. Problemen van vorig jaar zijn grotendeels te wijten aan slecht crowd control & management. Oorzaak? Niet aan mij om hierover te oordelen. (maar heb uiteraard wel een mening en oordeel ;) ). |
Sinds wanneer luisteren ze naar de baanposten? :confused:
|
Als er genoeg auto,s zijn kan mij dat gebonk nie schelen, autosport, DAT moeten we hebben, toch ???
|
Startnummer 121: radical GHK Racing, bron SOT op facebook.
Is er al zicht op een voorlopige lijst? Is 24u.be dit jaar weer actief? |
Quote:
Wat SOT betreft weten jullie dat er kort op de bal gespeeld zal worden. Eens een team compleet vermelden we dat. Heeft weinig tot geen zin een lijst te maken met 1 naam van een piloot en dan allemaal kruisjes ;) Wat betreft 24h.be heb ik gisteren contact gehad met Martijn. We werken ook aan streaming zodat iedereen op en rond het circuit alles duidelijk kan volgen, ook de posities. Iedereen werkt hard aan een goede editie van deze 24h en alle neuzen staan in de juiste richting. Voor SOT een belangrijke editie want indien een succes zou dit wel eens het begin kunnen zijn van iets heels moois voor de proto's |
Volgens mij het meest postieve bericht van de laatste 5 jaar over de 24 uur van zolder http://www.racingworld.be/news/9242/...eschreven.html
|
Maar ook een bevestiging waar velen al bang voor waren...
"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds." |
Quote:
Ik kan het ook nog iets drastischer omschrijven. Als iedereen blijft proberen om aan gratis tickets te geraken, en iedereen €20 een massa geld blijft vinden voor 2 dagen vertier, dan moeten de gelden maar via een andere weg gevonden worden. Als er morgen 30.000 autosportfans naar Zolder komen die allen een normale inkomprijs betalen dan is er geen vuiltje aan de lucht en hoeven dit soort festivals niet. Vinden jullie anderzijds € 125 voor een festival wel normaal? Ik denk dat de jongens op circuit minstens even veel show verkopen en er zelf nog veel geld instoppen ook ipv betaald te worden om een uurtje plaatjes te komen spelen. Ik weet dat we aan de kwaliteit van het programma ook nog dienen te werken maar hiermee een oproep aan het huidige autosportpubliek. Kom massaal naar Zolder, nodig vrienden en familie uit en kom gewoon even genieten. Groetjes en alvast bedankt. |
tijdens de 24u van Le Mans was er ook een festival net buiten de piste. niemand gehoord toen.
|
Quote:
Quote:
Een festivalganger die geen luide auto's wil horen kan op beide plaatsen zorgen dat hij aan zijn trekken komt, andersom is helaas niet van toepassing in Zolder Quote:
Wat de gratis tickets betreft: ga er niet wanhopig achter zoeken maar zal een aanbod ook niet weigeren, al heb ik niet het minste probleem om centjes neer te leggen als ik er kwaliteit voor in de plaats krijg. Mijn 55 Euro voor de 24u van Spa zijn met de glimlach betaald, want ik weet dat ik al jaren waar voor mijn geld krijg; ik zou het zelfs over hebben voor een 24u van Zolder uit de goeie oude tijd. Quote:
|
Als jullie kaartjes nodig hebben, ik heb er 1000 welke ik dien te verkopen. Gewoon mailtje naar info@specialopentrophy.com is voldoende.
Thanks voor de support. |
Quote:
Jaar 1: kijken waar het eindigt inclusief alle fouten (en verlies draaien) Jaar 2: optimaliseren en fouten verminderen (break even en misschien licht plussen ) Jaar 3: geoliede machine (en dik winst draaien) Jaar 1 is achter de rug, uit een interne mail heb ik in ieder geval mogen lezen dat bepaalde pijnpunten voor de baanposten in ieder geval besproken zijn en er een oplossing bedacht is. Dat lijkt erop dat men in jaar 2 gaat verbeteren. Nou nog hopen dat de uitvoering werkt. Betalen voor autosport? Dat is geen discussie mijn inziens alleen zit je met het probleem dat menig autosportliefhebber de afgelopen 4/5 jaar heel vaak van een nare koude kermis is thuis gekomen. Dat gaat heel moeilijk worden om die beeldvorming omgebogen te krijgen naar betalen zonder morren. Daarnaast zijn de faciliteiten op circuits zwaar ondermaats voor bezoekers t.o.v. Andere (tijdelijke) evenementen lokaties. Daarin hebben Spa en Zolder de boot compleet gemist (en nee, sommige broodnodige faciliteiten kosten geen geld!). Zolder 24h en Super Sonic zijn echt twee losse evenementen, zie ticket structuur. Als dance de koers laat voortleven? So be it, ik kan ermee leven. Spa 24h is 1 evenement met een los podium voor wat randvermaak. Mensen komen wel apart naar Super Sonic maar niet apart naar dat ene podium in Spa. Bezoekers van Super Sonic komen naderhand niet gauw terug voor andere koersen........een beetje dance bezoeker laat al gauw €100 euro achter op een dagje dance. Getallen waar een autosport organisator of circuit bobo het water van in de mond loopt :) Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad ;) |
Quote:
Groetjes |
Ik denk dat we allemaal weten dat dat festival nodig is. Of we het nu willen of niet. Maar hoe het vorig jaar was, was het gewoon schandalig.
Wat ik daar heb gezien en heb meegemaakt wil ik dit jaar toch niet meer. De grootste fout was om de bezopen en gedrogeerd tieners door de gewone 24hr bezoekers te laten lopen. Ikzou toch nooit meer mijn kinderen meenemen na wat ik daar zag. Ook duurt het festival 2 dagen dit jaar en dat is teveel. Ik wil zeker gaan dit jaar maar ik twijfel om naar de camping te gaan(ik kom er toch al 13 jaar naar de camping). Want dat was ook een ramp vorig jaar, ik denk dat enkele cz medewerkers enkele levensjaren daar verloren hebben. En ik hoop ook dat die bandjes verdwijnen of toch gewoon 1 bandje. Ik had vorige jaar een combi ticket dus festival + race, Maar ik mocht nergens door. Ik mocht de gewone doorgang niet nemen omdat ik een festival bandje had en ik mocht de doorgang van het festival niet nemen omdat ik een rugzak en stoeltje bijhad. Na veel gedreig toch doorgemogen we zijn toen gaan klagen, want overal hadden we het zelfde probleem. Kregen we nog meer bandjes nu kon ik zelf de pits in met die bandjes. Ik zou toch liefst wat meer weten hoe het geregeld is dit jaar voor ik mijn beslissing neem. Maar over het algemeen heb ik er wel een beter gevoel bij dan vorig jaar. |
In de berichten van vandaag valt te lezen dat SOT met 19 proto's komt en in eerder artikel op turbomagazine ( http://sport.turbomagazine.be/news_N...t_Longin_.html ) zijn ongeveer 12/13 deelnemers te vinden in GT en Toerisme. Chapeau aan SOT, want zonder die wagens was het wel een mager beestje geweest.
Op en rond de 30 wagens, zou toch nog leuk zijn als in de komende weken nog een wagen of 10 worden gevonden. |
Door het festival:
Dit jaar willen we de camping uitbreiden naar 2.500 plaatsen. We voorzien een herlokalisering in functie van de 24 Hours en een aparte camping doet ons eveneens dromen van een “closing-party” voor de campingbezoekers op zondag. Toch goed nieuws? Ik ben 18 jaar en de vrienden waarmee ik het event bezoek ook. Ik kan ook feesten en zuipen als ik wil maar vindt dat festivals en autosport deels gescheiden moeten blijven, anders krijg je hetzelfde effect vanop de Condroz rally. Ik kijk er al naar uit om te BBQen op de camping en de auto's te zien voorbij razen :) graag enkele links gewenst met nieuwtjes over de 24h zolder, is altijd leuk om te horen! |
Wat lees ik juist op turbomagazine.be.Guess racing aan de start van de 24h van Zolder.Gaat het hier over het beruchte Guess racing dat hier op de paddock al voor veel beroering heeft gezorgd?Benieuwd dat ze aan de start komen:-)
|
Quote:
|
Quote:
|
@BSOT; al wat hier reeds verschenen is over dit team is de waarheid, en het is verre van hun totaal verhaal! Nu ze met een fabrieksteam als Wolf in zee gaan is het misschien wel hun laatste kans om hier in Belgie enige naam te krijgen als team, alhoewel ze dit al lang niet meer verdienen. Hopelijk zijn al de piloten die voor hen rijden op hun goede voor al wat op hun hoofd kan vallen; en ik spreek niet alleen over de technische kant van het zaakje. Technisch krijgen ze de steun van WOLF zelf dus dat zal wellicht goed zitten.
|
Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ... Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje . In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter . No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. . |
Quote:
Toch enkele opmerkingen hierbij. 1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor. 2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan. 3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz... 4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt 5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte. No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden. |
Ik denk dat de combinatie tussen proto's en gt/touring een goed idee is. Zeker voor de diversiteit van het veld.
Hopelijk komen er nog wat extra's gt's bij dan die wat nu al genoemd zijn. Een 24 u van Zolder met alleen proto's, zou mij eerlijk gezegd niet naar het circuit krijgen. |
Ik deel de mening van RKG: proto's zijn zeker een stap in de goede richting. Als je ziet pakweg Oreca er eentje bouwt mag je toch vermoeden dat er een markt is voor dit soort wagens. Bovendien krijg je hierdoor een wedstrijd die danig verschilt van de andere open 24 uurs races zoals bijvoorbeeld Dubai.
De veiligheid is inderdaad wel een aandachtspunt waar ik zelfs geen kenner van ben. Begin september zullen we zien hoe het loopt! Mij maakt het niet uit wie wint maar hopelijk een podium met zowel proto's als GT's! |
Proto's en Gt's, dat gaat toch ook goed in Le Mans?
|
Maar goed dat er proto's zijn want hoeveel deelnemers
hadden er anders aan de start gestaan. |
Was misschien van plan deel te nemen met "ordinaire' clio, maar gezien het aantal proto's en GT's lijkt me dit geen goed idee. Misschien rijden we dan 'alleen' rond en dan duren 24 uren lang.
Blijkbaar is de tijd van de kleine toerismes toch echt voorbij... en als er iets gebeurt tussen ons en een andere deelnemer, dan zijn we sowieso de schandpaal van de 'grotere' jongens. Het is niet dat ik dit gewoon ben in de spiegels te kijken, heb ik in de Touring Cup,BTCS,Dunlop, ...ook moeten doen. Maar het is vlug gebeurd hé... Let wel: ik zeg niet dat we niet welkom zijn van de organisatie. Ik twijfel er niet aan dat we dit zeker zijn, maar het is nu eenmaal zo. nb: Met de Seat in de huidige configuratie is de 24 uren zelf geen optie. Maar verder hoop ik dat deze race terug heropleeft. Deze jaarlijkse traditie verdient dat en naar mijn mening is dit dit jaar terug het geval qua aantal, wat ook nodig is om het geheel aantrekkelijk te maken voor de toeschouwers. Dus de proto's erbij is zeeeeeeeeeer positief. Sportieve groetjes, Bart |
Hebben in VdeV in het verleden proto's en GT/tourings ook niet samen gereden?
|
Quote:
Quote:
Mvg |
Quote:
|
proto's, gt's en touring cars gaan een super mix maken...
gevaarlijk? 24u Spa met allemaal wagens die even snel gaan, DAT is gevaarlijk want dan moet je risico's nemen bij het inhalen... proto's te laag? Op donderdagen rijden alle types samen op het circuit, van Formule ford tot GT... spiegels kijken en voor de proto's enkel inhalen als er voldoende ruimte is... bij aanraking zal de proto meer schade hebben, dus moeten zij maar wat voorzichtiger zijn. met langzame wagens u niet welkom voelen? Ik reed in 1999 de 24 uren met de BMW 325 van Vande velde met Vanina Ickx en Alexandra VdVelde... we stonden 59ste op de grid en 16de ofzo in onze klasse... we waren ruim 20 seconden langzamer dan de snelste wagens... en toch stonden we op het podium als 3de in de klasse en 16de algemeen... Er is geen reden om NIET deel te nemen met een Clio of dergelijk, enkel excuses. Het veld zou ideaal zijn met nog een 15 tal extra Clio's,BMW's,... |
Ik vind ook niet dat de tragere wagens moeten thuisblijven. Ze horen er zeker thuis.
Vroeger had je ook de vipers en corvettes, en dan reden er ook tragere wagens mee. Ik begrijp wel dat je niet gaat meerijden met een clio, als je de enige clio bent in het veld. |
Quote:
Maar als ik op donderdagtraining Formule Fordjes voorbijreed en die bleven slipstreamen onder m'n uitlaat om dan in 90° binnendoor te gaan dan schrok ik me rot ja ... Ik wil gerust eens met eentje rijden, maar ik zal enkel maar betalen om met eigen merken te rijden en als't gratis is dan nog niet met 'n concurrerend merk (Marcos 24u 2001 was geen concurrent) . Dus voor een gratis race met 'n SOT stap ik direct in recht uit pensioen ! |
All times are GMT +2. The time now is 10:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.