![]() |
Race Promotion Night 2011
Dit jaar geen 10 uren van Zolder, maar een 1000km van Zolder. Hopelijk een stap in de goede richting.
Ik ben benieuwd hoeveel wagens er aan de start gaan komen op 12 november. Via facebook heb ik al een paar teams gevonden die zullen deelnemen. Wie vult het lijstje aan? Vankets Motorsport BMW GWP Racing BMW Hoppa Racing Renault Clio Skylimit Racing Team Porsche |
deze inschrijvingen weet ik zeker dat binnen zijn :
QSR BMW M3 Euroracing BMW V8 Van de Water BMW Z3 Van de Water BMW M3 Recy BMW Diesel Bylemans Mini First Motorsport Porsche 996 Nulens Porsche 964 Brass Viper HF Racing BMW M3 |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Tijdtrainingen BGDC : 09.05 h – 09.55 h 1000 km : 10.10 h – 11.00 h Wedstrijd BGDC : 11.15 h – 13.15 h 120’ 1000 KM van ZOLDER : 13.45 h – 21.45 h 500’ (approx) |
Als ik de franstalige speaker op Spa gisteren goed gehoord heb, zou Level Racing ook komen met 2 porsches.
|
Uit de persberichten rondom Francobubbeltjeswijn maak ik op dat DVB met de Viper komt.
|
Op het voorlopig lijstje van de eerste 20 deelnemers zien we dat er uit alle niveaus wagens aanwezig zijn. Zowel Porsches 996 als Clio's, Civic en een meute BMW's. Er komen er zeker nog een 10 à 15 bij als ik alles op een rijtje zet.
hier een link naar de voorlopige deelnemerslijst. |
Quote:
|
Quote:
Lijkt erop dat we een leuke grid gaan zien. |
Ziet er leuk uit! Ik zal zeker een kijkje komen nemen!!
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Is er - op minder dan een week voor de race - een geupdate deelnemerslijst? Ben benieuwd.
|
Quote:
|
Update timing:
BGDC training 0905 0945 1000 km training 1000 1050 BGDC wedstrijd 1105 1305 1000 km wedstrijd 1345 2145 max 8 uur |
Bruno Vermeeren zal meerijden op de SkyLimit porsche samen met Jo Lammens
Bron: www.brunovermeeren.be |
De RACB heeft van liefst vijftien piloten die onlangs hun licentie haalden, hun startrecht afgepakt ... Zo wordt het deelnemersveld voor de 1000 Km wellicht gehalveerd. Zielig!
Bron: FB |
wat is dat nu weer voor b*llsh*t :s
|
Kan iemand meer duidelijkheid geven hierover?
Probeerd de RACB deze wedstrijd de grond in te boren omdat er mnu al meer wagens aan de start staan dan tijdens "hun" 24u van Zolder? |
Wordt ook vermeld op Turbomagazine.be.
Er zouden tot nu toe 23 teams zijn ingeschreven en de kans bestaat dat 15 piloten niet mogen deelnemen waardoor het aantal nog zou zakken... Denk dat ik zaterdag een dagje Condroz ga plannen... |
Quote:
|
Was deze wedstrijd dan niet door de RACB goedgekeurd ?
|
Wie nou waar schuld heeft zal wel in de komende dagen blijken. Al met al weer een hoop gedoe en negativiteit. En waarom? Voor een koers die voor plezier en vertier verreden zou moeten worden.
Nog even andere berichten afwachten voordat we een helder beeld kunnen vormen over deze gang van zaken. Een ding staat wel vast, de RACB heeft in ieder geval een ernstig probleem met haar imago en objectiviteit bij een bepaalde groep autosportfans en autosportbeoefenaars. |
man man man....
|
Quote:
|
Hans en Franks Thiers met de Porsche in Zolder. Zal een moeilijke wedstrijd worden voor hen op emotioneel vlak ... Een overwinning zou hen deugd doen, en dat verdienen ze wat mij betreft ook :)
|
Deelnemerslijst is te vinden op volgende site http://www.racingworld.be/news/8368/...-de-start.html
|
Zojuist een vln-astra gespot op de a76 in de richting van Aken naar Genk, toch nog duitse deelnemers?
|
Uiteindelijk 20 wagens op de startgrid, zijnde 40% van het vooropgestelde aantal door de organisator :( .
Zal heus niet alleen aan een paar ´licentieperikelen` liggen ;). Na 1 uur racen hebben we een leider die meer dan een ronde voorsprong heeft op de tweede en waarbij de helft van het veld op 5 ronden of meer volgt. Stemt tot nadenken... Hopelijk hebben de rijders zelf plezier aan deze race, iets wat toch belangrijk is. Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat de "toevallig aanwezige toeschouwers" dit een uitnodiging vinden om in de toekomst nog veel naar Zolder af te zakken. Jammer, jammer, jammer... Een zoveelste gemiste kans... |
Iedereen mag het oneens zijn met mij maar ik heb me toch goed geamuseerd gedurende de tijd dat ik er was. Neen, het ligt niet in de lijn van onze verwachtingen. Maar zoals zo vaak lopen we allen iets te hard van stapel wanneer de eerste namen van deelnemerslijst bekend gemaakt worden.
Gaan we trouwens naar Circuit Zolder voor de spanning? Ik alvast niet. Spanning is prachtig om erbij te hebben maar ik kan even goed genieten zonder. Bovendien, moest die bewuste C5-R meegedaan hebben zou het voor de overwinning zelfs minder spannend geweest zijn. Ik vind dit een mooi initiatief dat om een voor mij nog steeds duistere reden weinig navolging gekregen heeft. Dit soort evenementen hebben veel meer potentieel dan dat stomme sprintkampioenschap dat men in het leven probeert te roepen. Ik weet al waar ik volgend jaar op hoop... de (D)SC. |
Een leuke dag gehad met de mannen bij ons op post 4. 15 liter goulashsoep, 60 hotdogs, een vrachtwagen vol met pallets, een kettingzaag en een verdwaalde autoband waren voldoende om een leuke dag te hebben.
De koers? Niks van gezien, het aanzien niet waard. Hopelijk hebben de coureurs wel genoten. Toeschouwers waren er niet, dus daar geen schade opgelopen. De reden voor het lage aantal deelnemers? Dat waren niet alleen licentieperikelen;) ergens zit er nog iets niet goed in het concept/organisatie. Misschien ook wel een gevalletje, je krijgt wat je geeft;) |
Wat kan er in godsnaam fout zijn met een concept dat ten eerste al JARENLANG bestaat, en waarin je met zowel een Corvet C5.R als met een VW Golf kunt deelnemen? Er staan in België honderden van die auto´s stil ...
|
Quote:
Om al die stilstaande wagens opnieuw op de piste te krijgen moet er iemand fulltime mee bezig zijn. Iemand die er mee bezig is weet waar al deze wagens staan, wie ze besturen, enz... Iemand die per wagen een vergoeding ontvangt als hij/zij er in slaagt de mensen te overtuigen deel te nemen. Ik heb heel veel piloten gezien dit weekend in Zolder. Vaste waarden die je normaal altijd achter het stuur zou zien maar om diverse redenen geen zin hadden om te rijden. Een van de meest terugkerende reden is zoals Mark ook zegt: je krijgt wat je geeft! |
De originele opzet was om 1 race van 10 uren te rijden hé... Maar dat werd verboden door.... Anders waren er 45 aan de start en was de opzet meer dan geslaagd.
|
Quote:
Als ik goed geteld heb zag ik 8 wagens die al in de BGDC wedstrijd meegestreden hadden (9 als ik de #33 erbij tel). Dat het niet héél spannend ging worden was vooraf wel te voorzien, dus da's niet meteen een reden om klagen. Ik heb het ook niet uitgezongen tot het eind (maar dat was al gepland), desalniettemin was er toch een mooie diversiteit aan wagens te zien. De GT3's van de nieuwe generatie zijn misschien wel indrukwekkender, toch wist ik dit ook wel te smaken. En al was de publieke opkomst aan de erg lage kant, het '10 uren' sfeertje was toch een beetje aanwezig. In elk geval een lovenswaardig initiatief en hopelijk met wat meer succes en minder tegenwerking in de toekomst. |
voor de teams was het in elk geval een meer dan geslaagde wedstrijd.
Maar het is dus wel de 1050km of 8uur van Zolder geworden. :) |
Het was een supergeslaagde wedstrijd. De sfeer van de vroegere Touring Cup was helemaal terug. Alleen stond er vroeger een vol startveld van 70 deelnemers. Dat er nu minder wagens waren is volledig te 'danken' aan de RACB die er echt alles aan gedaan heeft om deze race te saboteren.
|
All times are GMT +2. The time now is 00:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.