![]() |
Wie wordt wereldkampioen 2003 - Poll in augustus 2003
Bwa, waarom niet? Eens kijken of de kaarten anders geschud zijn...
Ik tip nu dus eerder op Montoya. Hij lijkt gemotiveerd, rijdt constant en heeft op dit ogenblik het beste "pack". En hij staat het dichtste tegen Schumacher geklasseerd... De poll is zodanig opgebouwd dat je op gelijk wie van het ganse veld nog kan stemmen. Of dat ook mathematisch nog mogelijk is moet je zelf maar uitrekenen... |
ik blijf bij Raikkonen. Schumi en Monty zullen nog wel eens in elkaar haken en dan zal Kimi met de eer gaan lopen. Het is toch verwonderlijk hoe dicht hij nog altijd staat in het WK om nog maar te zwijgen over de brute pech op de Nurburgring toen hij ver op kop hing. En wie weet, de MP4/18 die hopelijk vanaf monza gaat gebruikt worden...
|
Ben geen fan van Montoya, maar als ik objectief ben, moet ik hem de meeste kansen toedichten: hij heeft nog het beste pack en ik denk dat het moeilijk wordt om de williamsen te verslaan in de VS en al zeker in Italië. En met Ralf in zijn huidige vorm, heeft hij meer den een sterke teamgenoot die hem kan helpen.
Minpunt is dan weer het feit dat Williams in de eerste plaats voor de titel bij de constructeurs gaat. Kan eventueel nog in het nadeel van Montoya uitpakken. |
Ik ga terug voor Raikkonen. (wat ben ik toch voorspelbaar :D)
|
monty volledig
Waarom???? Bmw is de reden en omdat hij durft rijden met een wagen |
Ik ga nog altijd voor M.Schumacher ...... alhoewel het een close call zal worden tussen Montoya en Schumi .....
Ik geef Schumacher het voordeel op basis van zijn ervaring van 5-voudig wereldkampioen ..... |
Monty, natuurlijk, is daar ooit twijfel over geweest :)
|
Emotioneel gezien, Raikkonen natuurlijk. :D :D en dus ook op die knop gedrukt.
Rationeel dicht ik Montoya een goede kans toe, maar Schumi zal zich weren als een duivel in een wijwatervat. Het is overigens -naar mijn zeer bescheiden mening - fout te stellen dat Kimi de spreekwoordelijke derde hond zou kunnen zijn. JPM is dat. Kimi en Schumi leken het onder elkaar te gaan uitmaken, stonden zeer lang als enige dicht bij elkaar en opeens is daar JPM out of the blue (is niet zo natuurlijk, maar zo lijkt het wel) die er zich tussennestelt. Misschien wordt het wel zoals Armstrong bij Ulrich in de bewuste Pyreneën rit, erop en erover. Ik zou er niets op tegen hebben. Hasta la Pasta. :D |
Maja ... als je het in aantal titels bekijkt is Schumi de Armstrong van de F1 he :)
Ook diçt jaar wankelde Armstrong een beetje in de tour ..... maar in the end stond hij op het hoogste schavotje ..... als het eeen indicatie mag zijn :D |
Ondanks het puntenverschil, waarom tipt er niemand op Barrichello :D:D:D
Voor mij mag het Monty worden. |
Schumi gaat weer door zo'n zwarte zomer zoals in 2000 precies ... maar in't begin van het jaar ging het ook niet zo goed met de Duitser.
Ik denk toch dat hij de ervaring heeft om het hoofd koel te houden en zijn race te rijden, en niet teveel te kijken naar de concurrentie... Hongarije wordt moeilijk, maar is een Ferrari circuit. Indianapolis is in het voordeel van Williams ... Suzuka en Monza zijn ook normaal circuits voor Ferrari & Bridgestone. Testbanken & windtunnel draaien in Maranello op volle toeren en in Japan zijn ze naarstig een nieuwe compound en samenstelling aan't fabriceren. |
Quote:
|
Quote:
|
MS zelf lijkt niet bijzonder optimistisch voor Hongarije, maar het kan ook zijn om de anderen zand in de ogen te gooien : http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/3122591.stm
Zelf denk ik dat Ferrari nog lang niet uitgeteld is. Na de GP van België 2000 dacht ik ook dat ze in de touwen hingen, maar ze sloegen keihard terug, wat weinigen verwacht hadden. Chapeau vond ik toen. Ik verwacht helaas min of meer hetzelfde scenario. |
bij mij blijft raikkonen de favoriet :)
|
Raikkonen is nu helemaal terug. Het gaat super spannend worden!!! GO KIMI GO
|
Quote:
|
Hoe raar het soms kan lopen eh... Op dit ogenblik stellen we dus vast dat Alonso de koppositie van Schumacher verdedigd heeft. Zonder hem pakken KR en JPM respectievelijk 10 en 8 punten en is Schumi ineens 3e in het WK...
Ben echt benieuwd naar het verdere verloop van het WK... Ik tip nog steeds op JPM. |
op dit moment ik ook wel. Normaal had Montoya dus nu wel eerst gestaan hé ;) Na z'n schuiver in Australië.
|
de 2 vorige posts hebben wel een vrij grote ALS-waarde he ...
Dat Alonso Schumacher nu aan kop houdt klopt misschien wel ... Langs de andere kant heeft Alonso ook al heel wat puntjes afgesnoept he van Schumacher Maleisïe, Hockenheim, Nürburgring, .... Bovendien zou Schumacher (als we de prestatie van Alonso weglaten) nog steeds 1e staan ... Montoya en Raikonnen zouden elk 2 punten meer hebben, maar Schumacher ook 1tje meer he ... Montoya en Schumacher zouden dan hetzelfde puntenaantal hebben, maar Schumacher staat eerste omdat hij meer overwinningen heeft dan de Columbiaan. Nuja ... Het is en blijft en beetje goochelen met statistiek .... resultaat is echter vrij waardeloos he ;) |
Quote:
Blijkbaar hebben we allebei nogal last van een "beperkte visie" :D Maar je hebt wel gelijk dat dit eigenlijk alleen maar praat voor de vaak is. Anderzijds is het ook zo dat in een topic zoals dit nogal wat gegist moet worden want anders kan de eerste zinvolle post pas geplaatst worden nadat het kampioenschap beslist is... |
Gimme gimme some Kimi :)
Het blijft allemaal moeilijk te voorspellen wie er WK wordt en eigenlijk maakt het voor mij ook niet zoveel uit, al gaat de voorkeur wel naar Kimi. Belangrijkste is dat er zo dicht bij het seizoenseinde nog zoveel titelkandidaten zijn, en dat is toch wat we allemaal spannend vinden, niet? jan |
Het wordt hoe langer hoe spijtiger dat kimmi is uitgevallen in Hockenheim. Dat gaat hem nog zuuuur opbreken denk ik....
|
Weet niet. Nu de MP4/18 in de prullebak ligt - of toch heel dichtbij - hebben ze bij Mclaren aan een nieuw aero-pack gewerkt voor Monza en bij Mercedes hebben ze ook nog een schep op de kolen gedaan. De nieuwe spullen worden tijdens een testsessie in Monza nog uitgetest voor de GP. Dus, voor Monza zal het sowieso moeilijk worden voor Kimi, maar Indi en Suzuka moeten te doen zijn.
'k geloof er weer een beetje meer in. :D |
Quote:
|
Quote:
Ook Ferrari, Williams-BMW, ea gaan nog evolueren .... Net als Michelin en Bridgestone he .... Stilstaan is achteruitgaan ... en misschien hebben ze dat bij Ferrari en Bridgestone net iets teveel gedaan de voorbije maanden. |
De "slump" bij ferrari is toch al een tijdje aan de gang. En aangezien er een testverbod was konden ze dus niet testen om daardoor uit de slump te geraken. Nu mogen ze wel testen, dus zal het verschil wel weer wat kleiner worden.
Bij williams zie ik niet veel meer evolueren op dit moment omdat ze dat al serieus gedaan hebben. McLaren daarentegen zijn al heel het jaar bezig. Niet alleen aan de 17D, maar ook aan de 18 en volgens een paar bronnen ook aan de 19. |
Quote:
We zitten allemaal maar te gissen en dat is geweldig natuurlijk. Het betekent dat met nog 3 races te gaan, iedereen er nog volop mee beizg is. Spannend he. |
Quote:
Volgens mij nogmaals het bewijs dat alles wat op Michelin rijdt, momenteel vliegt. Paul Stoddart moet toch ook vloeken dat hij nét dit jaar Michelin inruilde voor Bridgestone. Michelins op die Minardi, en ze konden concurreren met Jordan. Kijk trouwens eens naar die teams op Bridgestones: Jordan gaat dit jaar zwaar achteruit (buiten die ene onverhoopte zege), Sauber zwaar op de terugweg, BAR klampt aan maar komt niet ver. Todt houdt zich in wanneer hij zegt dat men Bridgestone niet met de vinger moet wijzen. Dat klopt wel. Voor Ferrari heeft Bridgestone veel gedaan. Voor die andere teams daarentegen..... Benieuwd welke bandenkeuzes we krijgen volgend jaar. |
J.V. ...
oh yes Onze Jacques :D:D:D |
seizoen 97 is al voorbij hé ;)
|
Als Ferrari geen wereldkampioen wordt ....
Dan zou het wel eens heel snel kunnen gaan in bandenland. Ferrari ==> Michelin exit Bridgestone |
Ondertussen is het wel de eerste keer dit jaar dat Schumi niet meer aan de leiding staat in de poll... in tegensteling tot het WK zelf waar hij voorlopig nog steeds leider is.
|
ligt allemaal dicht op elkaar hé. Iemand die weet waar er een veel grotere poll staat? Die verschillen wil ik wel een keertje zien.
|
Eigenlijk is het mij allemaal gelijk wie er wint ... als wij tenminste maar een ferme koers zien op SUZUKA en da ze offensief rijden .. G
|
Quote:
http://www.f1racing.nl/polls.php3?po...31&language=nl |
Ik gok op een eerste titel voor montoya :)
|
All times are GMT +2. The time now is 12:30. |