![]() |
Leinders test Jordan ?
Volgende week gaat Bas Leinders testen met de F1-wagen van Jordan. De krant het laatste nieuws zou namelijk uit goede bron vernomen hebben dat de limburger vandaag naar Silverstone zou reizen om een zitje te passen. Er zou sprake zijn van één, mischien twee testedagen. Het soort vingeroefeningen waarvoor Jordan doorgaans 300.000 euro vraagt.
iets verderop staat''Dat Jos waarschijnlijk deze week het contract tekent bij Eddie Jordan. Bron:Het Laatste Nieuws, 14 jan 2004 (heb ik zelf van het Verstappenforum....) En ik combineerde dat met die thread in het community-forum waar Leinders voor een verrassing zou zorgen ? :D achja, wishful thinking, zeker ? (Heeft iemand HLN om te checken of dit geen flauwekul is ?) |
man man, als kranten al zo schrijven en als bron erbij zeggen " uit goede bron" waar gaan we naartoe :D :D :D
|
Het laatste nieuws... da zegt al genoeg denk ik
FF (sorry voor de mensen die die krant lezen :)) |
Quote:
|
3 miljoen dollar voor een zitje is toch wat weinig denk ik :) Het is natuurlijk een hoop geld maar toch niet onhaalbaar om dat bijeen te krijgen voor een F1 project.
|
da de RACB ma es wakker schiet en Bas sponsort. Ze wouden al zolang ne belg trug in de F1, nu hebbe ze de kans.
|
Volgens pitstop.tv geeft Leinders morgen een persconferentie in Brussel.
Een vaste zit lijkt niet realistisch wegens het nodige sponsorgeld. Hij zou het vooral doen om testrijder te worden. |
Zou wel gieren zijn: Leinders die een deal met Trust aankondigd morgen :D Nationale rouwdag in Nederland morgen dan :D
|
haha, stel u voor :)
|
Quote:
Het Laatste Nieuws als betrouwbare bron ? :confused: :D :D :D :D :D |
Quote:
|
Juist Interceptor.
En als het toch Bas wordt dat iemand hem dan maar vertelt dat het stuur in het midden van de wagen staat he :D :D :D |
Quote:
jan |
Quote:
Of wordt er tegenwoordig betaald per GP misschien? |
Quote:
inderdaad ze willen toch een belg in F1?! :D |
Quote:
|
Als autosport.com het zegt geloof ik het nu ook !
Hopen dat hij veel kilometertjes kan maken en meteen een goede indruk nalaten en wie weet dan misschien een testzitje... |
het is nu officieel ook, foto's van het passen van het stoeltje staan al op f1world.be
zelfs de ticketsverkoop van spa steunt bas, je kan een weekend ticket bas leinders kopen, zo betaal je 25 euro meer, de organisatie legt daar nog eens 25 euro bij, dit om bas aan een eventueel stoeltje te helpen tijdens de Belgische GP ... Eddie Jordan zelf noemde deze test meer dan verdiend wegens Basjes palmares in de junior klassen, mijn mening is toch dat als er 1 Belg voor de moment een F1 test verdiend, het toch wel Marc Goossens is !!!! :D maar nu gaan we eindelijk weten wat de Snelste man ter wereld in zen mars heeft :confused: :D :D :D |
... mijn mening is toch dat als er 1 Belg voor de moment een F1 test verdiend, het toch wel Marc Goossens is !!!! :D
Toch een beetje objectief blijven graag! :no: De prestaties van Marc Goossens mogen er best zijn, maar qua palmares is er in België op dit moment toch niemand die aan Bas Leinders kan tippen. Belgisch, Brits en Europees Formule Ford kampioen Duits Formule 3 kampioen 2 x 3e in de Nissan World Series Die cijfers spreken voor zich. Bas heeft deze test dubbel en dik verdiend! |
Nog een titel van Bas Leinders vergeten :
Europees Opel Lotus kampioen |
Quote:
Ik zeg niet dat Bas de test niet verdiend he!!! En Marc zijn palmares mag er ook wel wezen hoor!! 1989: europees karting kampioen, en 3e in't WK 1991: Brits FFord kampioen met maar liefst 11 zeges en ook winnaar van het prestigieuze Formule Ford Festival!!! 3e in Britse F3 in 1993 in de F3000 2 keer 3e overal en 3 zeges!! 24u van Zolder 2 keer gewonnen en in 1997 4e algemeen in Le Mans, 2e in de klasse! Maar met zijn 34 zal F1 rijden wel niet meer makkelijk zijn natuurlijk :( |
Toch raar dat je M. Goossens daar vermeld als rijder die F1 verdiend, wanneer heeft ie voor het laatste met een monocoque van enige betekenis gereden - ik bedoel dan een volledig seizoen, oké, misschien die eenmalige test voor SWS, maar ik denk toch dat Bas degene is die het meest aanspraak er op maakt, hij heeft tenslotte, veel ervaring in eenzitterij, terwijl dat de ervaring van 1-zitters van Marc toch enigsinds in het verleden is terug te vinden. De laatste maal was dat het die paar races voor Astromega in F3000 ?
Anyhow, dat is niet echt zo belangrijk, wat meer belangrijk is, is dat sedert P. Adams nog eens echt een Belg volwaardig een F1 aan de tand mag voelen, oké, je kan zeggen Saelens, maar dat waren maar een paar rondjes op een promotiedag bij Minardi. Bas, laten rijden in Spa, daar zou ik echt niet op hopen hoor, voor een race, zonder ernstige reden, laat je niet zomaar een van de vaste rijders aan de kant, volgens mij. |
Het is inderdaad van 2001 geleden dat Marc nog in een eenzitter geracet heeft, met Coloni racing toen, waar hij net als het jaar ervoor bij Astromega het team nog aan de nodige puntjes wist te helpen!! En vorig jaar heeft hij 2 keer getest met de SWS, waar hij goed werk leverde!!
Ik denk ook niet dat bas verder zal komen dan een test, en moest hij het nodige geld bijeenkrijgen testpiloot, wat zeker al niet slecht is, en zo komt ons België landje idd eindelijk nog eens wat meer in beeld in het F1 wereldje !!! En hopelijk krijgen zo enkele Belgische bedrijven meer interesse in deze sport om mannen als een Verdonck of d' Ambrosio hogerop de helpen!!! |
Leinders verdient deze test zeker en vast. Hopelijk kan hij iets laten zien (natuurlijk wel niet teveel verwachten) en wie weet wat komt er dan uit de bus... Er zijn natuurlijk nog andere Belgen die het verdienen maar daar koop je in de autosport en zeker in F1 niet veel mee. d'Ambrosio en Heylen zullen hun kans nog wel krijgen als ze zo blijven voortdoen: Heylen via Mercedes en d'Ambrosio via Renault. Verdonck heeft zeker het talent dat zou er nog wat meer moeten uitkomen vind ik.
|
Ik denk dat het verschil is dat Marc Jordan verder zou kunnen helpen met het afstellen (en ontwikkelen) van de wagen.
|
Quote:
|
Wees bovendien maar gerust, dat àlle teambazen wel eens meekijken naar wie er allemaal rijdt. 't kan nooit geen kwaad om rondjes te draaien in een F1, op voorwaarde dat je het goed doet natuurlijk.
|
en de website van pas is wat aangepast nav de test
-> www.basleinders.be |
Way the Go BAS ....
|
vanavond zal ik naar de nieuwjaarsreceptie gaan van bas leinders waar hij ook zal aanwezig zijn en hij over zijn plannen
van 2004 zal praten das hou jullie zeker op de hoogte |
het feestje van bas was goed vond ik
ps goeie spaghetti!!!!!:) |
Quote:
|
bas heeft goede vooruitzicht voor de formule 1, het geld is er voor bij jordan te kunnen rijden maar de beslissing zal zijn na de testen in barcelona en het zal ook aan eddy jordan liggen wie hij aan de start wil maar bas is ook wel tevreden voor te testen met jordan das toch al een goede vooruitzicht in de formule 1, en als het niet moest lukken in de formule 1 zal hij terug bij de nissan world series gaan rijden waar hij een aanbod heeft gekregen van 3 teams om te rijden maar de namen van de teams mochten nog niet bekend worden gemaakt.
ik zou zeggen allemaal duimen voor bas :) |
yep, duimen dat er eindelijk nog eens een belg in de formule1 zit :)
|
wanneer is die test van Bas nu juist?
|
nu woensdag is de test.
|
aha, dat ik dan de testresultaten kan bekijken hé :)
kunnen we ineens zien wat zijn tijden zijn in vergelijking met andere piloten. En aangezien ik wel van die statistiekjes houdt, kijk ik er al naar uit :) |
Zodadelijk komt in sportweekend Bas Leinders over z'n F1-test praten :)
|
Quote:
|
ja het geld is bij elkaar voor bij jordan te kunnen starten het hangt nu af wie dat eddy jordan zal kiezen, moest hij niet kunnen starten in het begin van het seizoen dan zal hij er normaal gezien bij zijn in francorchamps.
|
All times are GMT +2. The time now is 01:23. |