De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Yaris Benelux Challenge gaat niet van start (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7050)

pascual 29-01-2004 19:41

Piloten Yaris Benelux

Weet er al iemand iets meer ivm de Yaris Benelux cup?

Een lijstje met de piloten voor 2004?

Welke teams doen er nog mee?

pascual 07-02-2004 14:36

Heb intussen zelf reeds info gevonden ivm de Yaris Benelux Challenge.

Kijk eens op volgende site:

www.yarisbeneluxchallenge.com

De vernieuwde kalender met een wedstrijd op de Hockenheim ring.
:cool:

Mr.Dallara 07-02-2004 21:48

Ik heb juist eens de kalender bekeken van de Yaris Benelux Challenge, en zie dat er op 12 september 2004 een race weekend plaats vind op het circuit van Colmarberg.

Heeft er al iemand ooit gehoord van een circuit dat luisterd naar de naam Colmarberg???

Ik zelf heb er nog nooit van gehoord!

Hier de kalender:

Datum Race Circuit Land
24.04.2004 - 25.04.2004 Internationale Races (Assen)
05.06.2004 - 06.06.2004 Spa Euro Race (Francorchamps)
26.06.2004 - 27.06.2004 Clubraces (Zandvoort)
10.07.2004 - 11.07.2004 RSG Racing Days (Assen)
07.08.2004 - 08.08.2004 GTP Weekend (Hockenheim)
11.09.2004 - 12.09.2004 Goodyear Trophy (Colmarberg)
25.09.2004 - 26.09.2004 Spa Racing Festival (Francorchamps)
16.10.2004 - 17.10.2004 Belcar Masters (Zolder)

Bart.Vandecavey 07-02-2004 22:00

Is dat niet in Luxemburg?

Mark 07-02-2004 22:52

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Heeft er al iemand ooit gehoord van een circuit dat luisterd naar de naam Colmarberg???

Tuurlijk wie niet! ;) :D

Het is een testcircuit van Goodyear in Luxemburg, in vrooeger dagen werden daar vaker races gehouden. Of dat op dezelfde lay-out was als nu, weet ik niet.

De link naar het circuit: http://www.ecurie-motoclub-goodyear.org

Wat ik mij afvraag is hoe ze het veilig gaan maken voor een echte cuprace :confused:

Er is dus niets van vangrail, zandbak of wat dan ook. Wel veel gras :D

edit* Er is in 2004 ook een Historic FIA Grand Prix op Colmarberg, enkele klassen die we op Zolder aan het werk zien tijdens de Historic GP rijden ook in Luxemburg. Zal dus wel goedkomen met de veiligheid

In 2003 heeft de British Car Trophy daar een wedstrijdje gehad, als circuit afscheiding gebruiken ze daar van die "indoor kartbaan kunststof blokken"

http://home.zonnet.nl/creugers13/ind...o/colmar05.jpg

http://home.zonnet.nl/creugers13/ind...o/colmar03.jpg

http://home.zonnet.nl/creugers13/ind...o/colmar07.jpg

Een foto van het gehele circuit:

http://www.ecurie-motoclub-goodyear....al-circuit.jpg

Scapa 08-02-2004 01:43

In 1995 heeft de Belgian Procar daar zelf nog gereden. Eric Bachelart heeft toen nog een race gewonnen in de Peugeot 405 denk ik. VT4 (die dat jaar de rechten hadden) konden van die race maar een héél korte samenvatting tonen omdat de meerderheid van het beeldmateriaal was gestolen. Even tussendoor vermelden eh :D

Peter Baert 08-02-2004 12:56

Colmarberg was in de jaren '90 een vaste stek voor Belgian Procar en voor Clio Cup.

De omloop was best bestand tegen een bende gekke cup-rijders.

Naastgetekende won er ooit een race voor de Belgische Clio Cup in 1995.

:)

Steve 08-02-2004 13:25

Aaaah.....de Procar.....waar is de tijd? :D :D

pascual 08-02-2004 13:31

:fight:

Werner333 08-02-2004 13:33

Alle respect voor jullie Procar gevoelens, maar hier gaat het over de Yaris cup. ;)

Steve 08-02-2004 13:52

Ok, maar juist nog iets rechtzetten, de naam Belcar komt oorspronkelijk van Belachelijk Eigenzinnig Labiel Concept Achter Racen. :p
En nu terug naar de Yaris Cup!

De Paddock 08-02-2004 15:15

Quote:

Originally posted by pascual
Trouwens zo'n stomme naam Belcar = Belbus. :+

Quote:

Originally posted by Steve
Ok, maar juist nog iets rechtzetten, de naam Belcar komt oorspronkelijk van Belachelijk Eigenzinnig Labiel Concept Achter Racen.
Zo'n uitspraken zijn op ons forum allerminst gepast!!
Beschouw deze post dan ook als een ernstige waarschuwing aan jouw adres, een volgende keer kan je op een ban rekenen!!

Laat dit tevens een waarschuwing zijn voor iedereen die het leuk schijnt te vinden om lasterpraat te verkopen op De Paddock. Gefundeerde meningen hebben hier hun plaats, belachelijke puber-kletspraat wordt niet getolereerd.

Steve 08-02-2004 20:56

Het is nooit de bedoeling geweest om dit als lasterpraat te laten overkomen;

Mijn oprechte excuses!!

pascual 09-02-2004 12:11

Sorry aan de mensen die het niet als grap zien, we zullen vanaf nu er rekening mee houden dat dit niet mag.

Daar zie, alles eraf, en zwijg er nu over hé. Trouwen dit gaat hier over de Yaris Benelux cup, weet er nu echt niemand meer van die Yaris cup? Het lijkt me verdacht stil, rond dit onderwerp. Zijn er mensen die weten wie er gaat meerijden, en of het door gaat?

Baron 10-02-2004 01:11

Quote:

Originally posted by pascual
Trouwens zo'n stomme naam Belcar = Belbus. :+
En met die 87 klassen en heel lange races, ja ik droom ook van de Procar.

Wat is er in godsnaam verkeerd aan de naam Belcar?
Trouwens, om jouw stompzinnige redenering even door te trekken : NASCAR en Procar zijn dus even belachelijke kampioenschappen als de Belcar ?

buruno 10-02-2004 17:11

deelnemers?

Ik zou hier ook liever ernstige zaken lezen ivm Yaris Benelux Challenge...

Ik weet alleen dat de officiële deadline om in te schrijven vorige vrijdag was.

De geruchten willen dat er 20 deelnemers zeker ingeschreven zijn, en dat het minimum om de hele toestand te laten doorgaan 36 wagens zou zijn.
Dit zou een belangrijk punt zijn om media support te krijgen.

De reden waarom er niet massaal ingeschreven werd is enerzijds de kost die veel hoger is voor de deelnemers (inschrijving, transport, geen prijzengeld), en anderzijds een aantal sportieve elementen in het reglement die menig potentieel deelnemer de wenkbrauwen doet fronsen (bv. startgrid is de omgekeerde volgorde van de eerste 10 bij de kwalificaties...).
:confused:

Namen van voorlopige deelnemers zijn mij nog niet bekend.

bobcat 10-02-2004 18:49

Re: deelnemers?

Quote:

Originally posted by buruno
Ik zou hier ook liever ernstige zaken lezen ivm Yaris Benelux Challenge...

Ik weet alleen dat de officiële deadline om in te schrijven vorige vrijdag was.

Schijnt dat het nu vrijdag is??? :( Zou dit misschien al een eerste uitstel zijn??? :confused:

Hopelijk komt alles nog goed, anders zijn er veel Yarissen die waardeloos zijn.

Kelly Jamers 10-02-2004 19:40

Ik wou eerst wel meedoen,
nu niet meer...
K ben er niet zo heel zeker van dat het allemaal deftig gaat rondkomen...

Peter Baert 11-02-2004 01:00

Waarom haak je af, Kelly?

buruno 11-02-2004 01:37

Een vraag die speelt bij veel mensen die twijfelen of ze al of niet willen deelnemen: Waarom zijn de sportieve reglementen niet hetzelfde als vorig jaar?
Een katalysator verplichten en een nieuw type banden kiezen kan nog wel, maar waarom kan de rest niet hetzelfde blijven?

Probeer maar eens van pole position te starten als je je daarvoor als 10e moet kwalificeren!

Kelly Jamers 11-02-2004 09:48

Quote:

Originally posted by Peter Baert
Waarom haak je af, Kelly?
Kostprijs is evenveel als een seizoen Clio Cup in Belgie...
Ook als ik het ga doen zal k in een ander team moeten gaan rijden omdat een aantal races voor papa Jamers samenvallen met de nationale kalender...
Niet dat dit laatste het probleem is, maar dan doe ik liever iets anders in de supermeetings,
voor de sponsor is t beter.

ook een punt is: op de info-dag merkte men al zeer duidelijk het verschil van nederlandse en belgische mentaliteit...
al meteen een discussie omtrent bepaalde delen van de wagen die veranderd moeten worden.
Zo worden bijvoorbeeld de remblokken vrijgelaten, natuurlijk gaan de belgen hier niet mee akkoord...
hoe groter u budget, hoe beter de remblokken die je kan voorzien, en dan zijn we geen cup meer aan het rijden waar iedereen met gelijke wapens moet strijden...

ik vind het jammer, daar niet van, maar na de info-dag geloof ik er niet meer zo in.
Philip haakt ook af, zoals wel meerdere onder ons.

Een ander probleem: je kan niks winnen...geen prijzengeld.
Integendeel: elke race moet je nog eens 500 € extra inschrijfgeld betalen...

Pas op: ik wil het hele project niet afbreken he, dit is gewoon mijn eigen mening. Ik vind het knap dat Marco dit op z'n eentje zo in mekaar heeft willen steken!

Wait and see zou ik zo zeggen, ik denk dat de meeste onder ons omtrent de Yaris met een aantal vraagtekens zitten...

Kelly Jamers 11-02-2004 09:52

Ah ja, nog zoiets,
de eerste 10 uit elke kwalificatie gaan omdraaien op de startgrid...
Hier ben ik pas echt een deftige tegenstander van.
Dit is problemen zoeken volgens mij...

Mark 11-02-2004 13:40

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers
Ah ja, nog zoiets,
de eerste 10 uit elke kwalificatie gaan omdraaien op de startgrid...
Hier ben ik pas echt een deftige tegenstander van.
Dit is problemen zoeken volgens mij...

Nee, dat is gewoon 100% zekerheid op startcrashes ;) Waarom bedenkt iedereen toch van die gekunstelde ideetjes om het racen aantrekkelijker te maken?

bobcat 13-02-2004 18:23

De Yaris Benelux gaat niet door!? Dat zou deze nacht beslist zijn, vooral de belgen zag het niet zitten, te duur. :frusty:

flugel 13-02-2004 18:32

Quote:

Originally posted by bobcat
De Yaris Benelux gaat niet door!? Dat zou deze nacht beslist zijn, vooral de belgen zag het niet zitten, te duur. :frusty:
amai, mensen met verstand in de autosport?? :D

Autosport.be 13-02-2004 20:01

Quote:

Originally posted by bobcat
Inderdaad... :( (hoewel nog niet officieel bevestigd)

Kelly Jamers 14-02-2004 11:39

Het is dus nu officieel, het gaat niet door...

Ph. Leybaert, heb jij al beslist wat je gaat doen?

buruno 14-02-2004 11:56

Waar staat het officiële bericht?

Autosport.be 14-02-2004 12:12

Quote:

Het is dus nu officieel, het gaat niet door...

Ph. Leybaert, heb jij al beslist wat je gaat doen?

Clio Cup staat nu op nummer 1, maar ik moet daarvoor wel nog wat bijkomend budget zoeken.

Kelly Jamers 14-02-2004 14:12

Het officiele bericht heb ik via mail gekregen van Marco Scholten zelf.

Alé Ph. ik hoop dat je budget rondkomt voor de clio.
Persoonlijk denk ik dat clio en mini nu dit jaar een groot veld gaan hebben.

pascual 14-02-2004 23:29

Quote:

Het officiele bericht heb ik via mail gekregen van Marco Scholten zelf.

Alé Ph. ik hoop dat je budget rondkomt voor de clio.
Persoonlijk denk ik dat clio en mini nu dit jaar een groot veld gaan hebben.

Is natuurlijk ook een goede zaak voor de MW V6 series. Kijk voor meer info op dit forum onder te huur / te koop.

ICEMAN 16-02-2004 12:15

Yaris Benelux Challenge gaat niet van start

Quote:

Autosport.be
Op de symbolische vrijdag de 13de werd uiteindelijk beslist om de Yaris Benelux Challenge 2004 niet te laten doorgaan. De officiële reden is het gebrek aan interesse van de deelnemers. Met 17 inschrijvingen, waarvan slechts 2 definitief, was het voor de organisatie onmogelijk om financieel rond te komen. Een minimum van 30 deelnemers was de vereiste om het kampioenschap rendabel te maken.

Marco Scholten, de drijvende kracht achter het project, schuift in een persbericht de schuld dan ook grotendeels in de schoenen van de potentiële deelnemers, die niet genoeg vertrouwen hadden in het project. Zonder de inspanningen van Marco Scholten te willen minimaliseren, wel integendeel, lijkt ons deze beschuldiging onterecht. Geïnteresseerden in het kampioenschap moeten nu eenmaal rekening houden met hun sponsors, en in deze barre economische tijden is het zo goed als onmogelijk om budget los te krijgen voor een kampioenschap dat "misschien zal doorgaan". De onzekerheid over het kampioenschap is waarschijnlijk ook de reden waarom er weinig concrete inschrijvingen waren, wat de onzekerheid nog deed toenemen. Een schoolvoorbeeld van een vicieuze cirkel, met het gekende gevolg.

Nu de laatste hoop op een betaalbare promotiecup in het water is gevallen, vragen we ons af waar de getalenteerde piloten met een minimaal budget nog terechtkunnen. Met het wegvallen van de Toyota Yaris Cup is er nu een duidelijk gat in de markt gevallen voor een low-budget promotieklasse. Laat ons hopen dat er in de komende jaren initiatieven in die richting komen van de Belgische constructeurs en/of invoerders.

S. Claeys 21-04-2004 17:51

Spijtig dat dit niet meer doorging want ik keek altijd naat Pitstop.tv puur voor die Yaris Cup.

Misschien is het omdat ik van Halle ben, maar ik heb mij toch 4 maanden geleden een nieuwe Yaris gekocht. :D
Neen, niet bij Toyota Halle maar bij de garage van Johnny Van Zeebroeck die ik ken van in mijne jeugd tijd in Halle en de Ward van WS Lettering is nen oude maat.

Dus diene Yaris zag ik wel zitten. :p

Anyway, spijtig dat z'n "low" budget klasse weg valt. :(

All times are GMT +2. The time now is 20:20.