![]() |
NRF Mini Challenge
1 VERBIST F 1:54.230
2 UGEUX S - CHOUVEL M 1:54.943 3 DELMOTTE S. 1:55.309 4 LONGIN Bert 1:55.458 5 SOULET Maxim 1:55.695 6 BONNEEL P 1:55.883 7 LOTTIN Kenneth 1:55.897 8 ANDRE Bernard - JAMAR Eric 1:55.957 9 CUYVERS Dimitri 1:56.008 10 Van DE PLAS T - VERHENNE Brunhilde 1:56.223 11 PAUWELS D 1:56.261 12 HAANE Henk - VAN DER MADE R 1:56.290 13 FRAHM Karl - SCHOOFS Rudy 1:56.529 14 VERHOEVEN JP 1:56.539 15 DAELEMANS P - DEXTERS Tanja 1:56.545 16 VAN HELSUWE P - VAN HOVER J 1:56.550 17 VAN DE VELDE A 1:56.552 18 LUMBEECK Wim 1:56.705 19 HUART P. 1:56.787 20 JAMERS Kelly - LIARD JC 1:56.825 21 DE PAUW C - VANDEN HOVE A 1:57.077 22 HERMANS R - HEROES Wim 1:57.216 23 PIESSENS Marc 1:57.518 24 GRUTMAN Paul 1:57.636 25 BOUVY Fred - MOLNAR Frank 1:57.719 26 DE COCK V. 1:58.338 27 PEETERS H 1:59.372 28 GHILLEBAERT J 2:00.222 29 HASCHKE Robin 2:03.034 Positie 1 en 2 liggen ruim op kop. Voor de rest ligt alles zeer kort samen. Dat beloofd voor de race. Helaas hoorde ik reeds de eerste geruchten in verband met non-conformiteit van sommige wagens. Hopelijk is dit gerucht een kwakkel. Zoniet is er tijdens het eerste weekend als werk aan de winkel voor de organisatoren zodat deze challenge de rest van het seizoen een sportief verloop kent. Deze serie heeft een nogal hoog BV-gehalte. Hopelijk zorgt dit niet voor problemen. Zo reed VERHENNE (naar 't schijnt) 4 seconden trager dan haar teamgenoot. Uiteraard moet in de autosport aan de PR gedacht worden maar hopelijk blijft het sportieve primeren. C U |
De wagens zijn in ieder geval goed verbeterd om naar te kijken..............bijna 8 seconden sneller als de pole vorig jaar tijdens het NRF.
O ja de de Cock met cee ooo cee kaa :D draaide met haar gat bij het oprijden van het circuit tijdens de eerste training. Voorproefje? |
BV's waren er inderdaad wel een aantal: Veronique de Cock, Tanja Texters en Frank Molnar heb ik bij de Mini's zien rondlopen :D
|
Quote:
|
Proficiat aan de nummers 21 en 26!!! :applaus:
Jammer voor de nummers 3, 13 en 20! Misschien net iets te veel persbelangstelling gekregen juist voor het racen? Of heeft het een andere reden? ;) |
uitslag van de 2de race komt er bij mij op het RIS niet door? heeft iemand de uitslag?
|
Quote:
Overigens, ik vond dat er dit weekend redelijk clean werd gereden..........zou al dat geklaag vorig jaar dan toch het gewenste effect hebben gehad? ;) |
Quote:
molnar vervoegde stilletjes zijn weg en durfde zelfs niet meer in de buurt te komen van deze mensen. On topic: molnar bakt er niks van, niet op circuit, niet op de openbare weg!!! |
Quote:
1. Longin 2. Verbist 3. Lottin Zou gingen ze namelijk over de finishlijn maar Longin zou echter een tijdstraf hebben gekregen voor een inhaalmaneuver (op Verbist) door de grindbak in de laatste ronde. Daardoor komt hij in de uitslag net achter Lottin. De uitspraak over dit laatste heb ik na de race horen vertellen en is niet bevestigd... C U |
Spijtig genoeg heeft de nr 16 (Robin Haschke) niet met een 2004 mini kunnen rijden :(. Was er duiidelijk aan te zien , kon het pak gewoon nie volgen :(
|
Quote:
|
Quote:
|
Ik heb mijn twijfels over de straffen die somige piloten kregen:
Bert Longin rijdt rechtdoor in een chicane, maar is hierdoor niet vlugger, volgende ronde is zijn beste ronde (maar blijft nu keurig op de baan) en deze tijd wordt hem afgenomen!!! Ik begrijp niet waarom, en Bert even min??? Wagen 23 met Van Hover Jürgen en Van Helsuwe Peter (onze wagen) in race 1 rechtdoor in chicane terecht een stop en go (Jürgen wou een aanrijdig vermijden, maar vindt wel dat zijn straf terecht was), race 2 rijdt Peter, juiste even tegen een banden stapel bij het inkomen van de chicane, weerom een stop en go, ik ga naar de direktie met de vraag of die straf niet te streng is, het antwoord is duidelijk: " ja eerst in race 1 recht door en nu die bandenstapel omver, dan is hij ook in race 1 met veel wiel spin na de stop en go buiten gereden." Ze hadden er niet aan gedacht dat het om 2 verschillende piloten ging, en het was onze wagen niet die vertrok met veel wielspin, het bleek om de wagen na ons te zijn. Spijtig, want we waren echt heel goed bezig, ondanks we nog maar juist de wagen hadden (was maar pas woensdag klaar). Op de vrijdag training was er een Clio die over de heuvel zijn banden aant opwarmen was, hij had echter niet gezien dat onze wagen eraan kwam en bang voortrein krom, spiegel eraf, voorruit stuk, rechter flak,... We waren maar juist klaar voor de crono's zaterdag. We denken dat we anders in de race een top 5 plaats hadden kunnen rijden. :frusty: |
Re: NRF Mini Challenge
Quote:
|
Ze hadden voor mijn part de benaming "Mini Cup" mogen behouden... dat helpt blijkbaar ;)
|
de officiële benaming van 2003 was "Mini Cooper Challenge" en die van 2004 "Mini Challenge"... dus Mini Cup bestaat gewoon niet. Wat bedoel je dan eigenlijk?
|
Quote:
Chicanes afsnijden, banden aantikken...........de regels zijn voor 2004 stukken strenger, en tercht na het Cup rampjaar 2003. Als je de Chicane afsnijdt kun je sneller zijn, dat wil niet zeggen dat de rest van het rondje sneller is. Een van de straffen die hierop staan is het annuleren van de snelste tijd in de desbetreffende sessie, dat hoeft dus niet dat bewuste rondje te zijn waarin de actie gebeurde. Als een chicane afsnijden niet sneller is, waarom rijden ze dan allemaal door het grind als de banden zijn omgetikt door een collega? ;) Bouvy weet daar meer van............. |
waarom altijd die stomme banden? Dat is toch gevaarlijk, als er een in het midden vd baan ligt? Is er dan geen andere oplossing?
|
Quote:
|
ik vind dat het kampioenschap van de ladies onfair in mekaar zit.
Het merendeel van de dames rijdt 1 race en pakt 1 maal punten. K zal dus nooit dat kampioenschap kunnen winnen. Moesten de punten fair verdeelt worden dan zouden we een mooi duel krijgen tussen alexandra en mezelf. |
Quote:
|
Quote:
|
Voor ons is het ook spijtig genoeg zo, onze 2de piloot rijdt nog maar het 2de seizoen + zonder extra training, het verschil is zeer groot!
|
Quote:
|
Elk jaar weer dezelfde discussies in de autosport, voordat men aan een seizoen begint is men op de hoogte wat de inhoud van het reglement is. Anders gezegd, iemand die zich inschrijft gaat akkoord met de geldende regels.
Om daar achteraf over te gaan zeuren vind ik presoonlijk een zwaktebod. Zelfs ik ;) :D kan punten halen in de Mini Challenge als ik de reglementen in optima forma benut, zal weliswaar geen kampioen worden omdat ik maar 50% wedstrijden kan rijden in mijn strategie. Hoe werkt die strategie? Nou heel simpel, ik zoek gewoon een supersnelle piloot die voor mij de eerste race wint. Resultaat daarvan is dat ik van pole mag vetrekken in race 2................met mijn kontje breed te houden zal ik wel wat plaatsen verliezen, maar een mooie ereplaats heb ik altijd te pakken. Hoor ik thuis op de eerste plaats van de startgrid? Nee, zeer zeker niet maar ik maak gewoon gebruik van de reglementen zoals ze op dit moment zijn. Mijn prestaties zijn dus ietwat vertekend...............is dat eerlijk :confused: Groot deel van het probleem zou opgelost zijn als kwalificatie 1 de grid bepaald voor race 1, en kwalificatie 2 de grid voor race 2. Tijdens de kwalificatie mag maar één rijder op de baan komen van een wagenbezetting die uit twee rijders bestaat. Coureur A traint in kwalificatie 1 en zal ook race 1 rijden, coureur B traint in kwalificatie 2 en zal race 2 rijden. Op die manier zou je wel kunnen overwegen om alleen het beste resutaat te laten tellen per coureur. Iemand die alletwee de races rijdt kan op die manier zijn risico een beetje spreiden. Een coureur die maar één race rijdt per weekend kan op die manier wel meedoen voor het kampioenschap................en zal de de race starten op de plaats die hem of haar van nature toekomt. In mijn geval zou dat betekenen dat ik achteraan moet starten en nooit in de punten kan eindigen :D |
al mag ik nu van op de pole vertrekken, ik moet mijn race toch ook maar rijden he...
Ik vind dat er een betere oplossing moet komen dan deze. Op deze manier kan er beter geen ladies kampioenschap zijn want de winnares is al bekend op voorhand. Maar geen nood, gisteren een gesprek gehad met Mr Van de Ven en er zal een andere oplossing komen, hoe of wat weten we nog niet maar we zullen met al de ladies samen aan tafel zitten. Zoals ik hem gisteren al zei: ze hadden beter de taktiek van de clio toegepast. Kwali 1 voor race 1 kwali 2 voor race 2 en dan gingen we kunnen spreken van een mooi duel tussen Alexandra en Kelly. Juist of niet??? |
Quote:
Als ik mijn plaats niet waard was zou ik denk ik niet op de plaats gefinished zijn waar ik nu gefinished ben... |
Quote:
|
u bedoelt???....
|
reglement is reglement vind ik; het standpunt van MINI is duidelijk gesteld geweest tijdens de eerste briefing en daar waren er geen reacties, dus iedereen akkoord! Ik begrijp niet dat na de races dan gediscussieerd wordt van zus en zo... het reglement is er voor iedereen! Ik denk dat we ons zeer gelukkig mogen achten door het feit dat we onze hobby kunnen beoefenen, dan moeten we niet beginnen zeuren over details. Er zijn duizenden mensen die alles zouden doen om maar één race te kunnen rijden; vecht het uit op de piste. "May the best one win", zorg ervoor dat de strijd spannend maar fair is tijdens de manches die jullie rijden. Het publiek heeft lak aan klassementen en punten, wat ze willen zien is boeiende autosport op de piste! Daar moet het gebeuren!
|
Met alle respect Philippe, maar volgens mij hebben de organisatoren niet genoeg nagedacht.
|
Quote:
Als je zo gaat redeneren dan durf ik te beweren dat sommige deelnemers de reglementen niet goed hebben gelezen. Het is maar door welke bril je kijkt ;) Dan hadden ze van te voren kunnen weten hoe de vork in de steel zit. Wat betreft de organisatie, volgens mij hebben ze de winter goed gebruikt. De Mini's zijn in 2004 flink verbeterd, het kijkspektakel is stukken beter als vorig jaar. Quote:
|
daar wil ik mij niet over uitspreken, het is al moeilijk genoeg voor de organisatoren om iedereen tevreden te stellen en misschien heb je wel gelijk, maar dan moeten de kandidaten voor de aanvang van het seizoen aan tafel gaan zitten en niet als alles gestart is.
|
Quote:
|
laat mij 1 ding duidelijk stellen, ik gaf gewoon mijn MENING, en anderzijds, er is totaal geen sprake van een vete tussen alex en mij. Ik wil gewoon een fair "apart" kampioenschap rijden.
Wat mij betreft is de zaak hier gesloten, ik wil bij niemand gevoelige snaren raken en uiteraard heeft ieder zijn eigen mensen waar hij of zij het voor opneemt. Ik wil hier geen vieze gezichten voor, ik kwam gewoon effe met mijn mening af, that's all. |
Quote:
|
Quote:
Maar een reglement is er toch al van bij de inschrijving, dus je wist dit op voorhand. |
tuurlijk ken ik u wel.
in het reglement was de puntenverdeling niet gekend. mini zelf had bij dit probleem niet stilgestaan. volgende week zal er met alle dames samen over gesproken worden want mini beseft zelf ook dat dit niet een goede oplossing is. we zien wel, jullie krijgen het zeker te horen... |
Zoveel heisa voor 2 dames. Ik reken namelijk De Cock, Dexters en Verhenne niet mee. Welke waarde hecht men dan nog aan de lady's cup ??????????
C U |
All times are GMT +2. The time now is 18:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.