![]() |
Crash corvette
In de warm-up is de corvette aan de chicane serieus in de muur gegaan. Volgens een kameraad ter plaatse zal het herd werken zijn om deze hersteld te krijgen voor de start.
Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane. :no: Het is te hopen dat ze aan de start staan, anders 2x geen punten. Allé nu ben ik weg. |
Iemand foto's van de crash?
|
op pitstop.tv is er een videoke te vinden over de Corvette NA de crashe, met interviews met Franz Lamot en Selleslagh
|
Re: Crash corvette
Quote:
De oorzaak? Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt, maar iemand die de definitie van een circuit kent zal daar niet in de fout gaan. Niks overmoed of slechte piloot, gewoon te ver naar buiten op een bepaald punt...........en dan is een heel klein stukje beton onverbiddelijk, elke wagen zal daar rondgaan. |
Re: Re: Crash corvette
Quote:
De bewijzen die ik fotografisch vastgelegd hebben betreffen dan wel de Nissan World Series Light, maar ze zijn er niet minder spectaculair door :D Morgen staan ze online (een selectie althans). |
Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.
|
Quote:
|
Maar is het dan niet aan de snelle piloot (Marc Goossens) om opnieuw de wagen af te stellen? En waren de weersomstandigheden niet ongeveer dezelfde? Een warm-up heeft voor mij enkel zin als het bv zaterdag mooi was en zondag aan't regen, of omgekeerd.
|
Marc kon zich nogal moeilijk in 2 splitsen hé. :rolleyes: Hij zat op dat moment in Le Mans.
|
meestal zit er ook wel een verschil tussen de afstelling voor de race en de afstelling voor de kwalificatie hoor, dus de warm-up is zeker zinvol!!
|
Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)
|
was een antwoord om ice-man, om geen verwarring te strooien
:-) |
Quote:
Er zijn zovele zaken waarvoor een warm-up sessie nuttig kan zijn... |
Normaal ligt er steeds een stel ingereden remplakketten klaar, die reeds zijn ingereden tijdens een donderdagtraining of zo, als die van de practice niet meer goed zijn voor de race.
En banden inrijden? Voor de start worden er nog 2 toeren afgelegd, van de pits naar de startgrid en dan nog een ronde met vliegende start, dus kunnen gerust nieuwe slicks gemonteerde worden om te vertrekken. Ze zullen misschien nog niet helemaal de juiste temperatuur hebben, maar banden die al eens zijn opgewarmd en terug worden afgekoeld daar veranderd de compound van nl. de compound wordt er harder van. |
Toch raar dat zovele teams da nog wel doen hé?
Maar 't zal waarschijnlijk aan mijn beperkte autosportkennis liggen, ik ken daar nie veel van zenne, zelfs na 15 jaar nog nie ;) |
I vond de oplossing van het team wel chic. Ze stuurde een vrachtwagen naar Brussel voor wisselstukken en die kwam op tijd trug voor de race :). Is wel eens iets anders een blauwe corvette met zwarte motorkap en voor bumper. :)
|
tja 't zal dan aan mijn beperkte ervaring liggen, probeer er iets van te leren, weet gewoon dat ze veel verloren hebben.
En vorige jaar hebben zijn tijdens het NRF , toen Vannerum de muur is in gegaan,stukken laten afkomen van Amerika. Was nog net iets chiccer. :-) En neuzen vervangen dat kunnen ze daar ondertussen al wel, vorig jaar met de 24u van zolder ook nog :-) |
Ja ? Hebbe ze die toen van amerika laten afkomen ? da wist ik ni :(
als er nog zo'n verhalen zijn laat maar komen !! :D |
Ja ze hadden toen geen stukken voor zo'n zware crash, ophangingsdriehoeken waren rechts allemaal afgebroken enz, zijn toen met DHL (voor zover ik het nog weet) overgekomen naar Duitsland en daar gaan halen. Ja was toen wel ongelooflijk op zo'n korte tijd.Krijg terug kippevel als ik de foto's terug zien.
En mistery, 't zou mij verbazen als de Corvette zaterdag een poletijd draait (in een van zijn laatste ronden)dat hij het zondag zou verleerd zijn, de corvette heeft zijn bedrijfszekerheid al genoeg getoond en iets wat goed is moet je afblijven, heb ik uit mijn beperkte ervaring al geleerd. |
Elk zichzelf respecterend team zal in de warm up nog enkele rondjes draaien om alles nog eens te testen .... Wat banden in te rijden etc ....
Het Accident zou overigens niet niet aan overmoed of wat dan ook liggen zoals Marshal in de 4e post van deze thread al aanhaald ;) Van een ooggetuige van dichtbij gesproken ;) Dat het dan toch mis gaat ... Spijtig ... Maar dat is nu eenmaal koers ;) |
Quote:
|
Quote:
uit al die fotoverslagen die hier op't forum al gepost zijn, wel opvallend dat er nauwelijks foto's van de Corvette in de race zelf genomen zijn. Ikzelf heb er wel enkele genomen, maar die zullen ten vroegste in't weekend online staan! |
Quote:
De Corvette? Laat ik het zo stellen, iets te vroeg gas geven kan daaraan hebben bijgedragen. De hoofdoorzaak blijft voor mij toch dat kleine stukje beton. Zoals Ottooke zegt, dat stuk beton ligt BUITEN het circuit. Is misschien wel sneller, maar je speelt met vuur. Je kan wel eens je vingers branden ;) |
SRT heeft vorig jaar ook warm-ups niet gereden...(minstens 1).
En als je dan toch banden moet inrijden dan is volgens mij de juiste strategie: 1e kwalificatie: beide piloten kilometers laten rijden om terug aan de wagen gewend te raken, maar zoveel als nodig en niet meer dan nodig is,elk risico vermijden. eventuele fijn afstellingen en tijd zetten. 2e kwalificatie: "traagste piloot" zijn banden laten inrijden. "snelle piloot" banden inrijden, binnen komen voor eventuele kwalif-banden en tijd zetten. Warm-up: ??? enkel bij wisselende weersomstandigheden Race: show stelen met de pole-position. Is volgens mij de ideale strategie, om voor 50000 man buiten te komen met een pracht van een machine en de sponsers tevreden te stellen. PS hoe doe je zou van die smily's? |
Quote:
als SRT vorig jaar warm-ups niet gereden heeft, zal er iets mis geweest zijn aan de wagen, waardoor ze niet kónden rijden |
Wagen stond perfect in de box, zelf getuige van.
En veel ronden moeten op donderdagtraining gereden worden 14 dagen voor de race, als er is misloopt is er tijd genoeg om dat op te lossen. |
Quote:
Een zaagmachine is der niks tegen... |
Sorry ze POL, maar zo een ongeluk kan ook in de race gebeuren dus waarom er zo over zitten te zagen? :no: :fight:
|
Wel als ik vind dat ik gelijk heb, maar ik zal mijn zaagmachine stopzetten. :-)
Blijf het wel een tactische fout vinden. Nu weet ik nog steeds niet hoe ik die smylie's doe :-) |
Tactische fout, tactische fout. Was het vorig jaar dan ook een tactische fout om tijdens de donderdag trainingen te rijden? :no: Daar gebeurde net hetzelfde.
|
Quote:
|
Quote:
Voor POL: in de plaats van :-) moet je eens dat streepje weglaten. Ofwel op de "post reply" knop klikken, dan kom je op een pagina waar je gewoon de smileys kan aanklikken. ;) |
Quote:
@ Pol Welkom op dit forum, maar "amaai mijne man, gij kunt nogal een zaag spannen, zeg!" ;) |
@ ICEMAN, vorig jaar typische beginseizoenssituatie, auto net af, nog niet gereden, misschien een beetje overmoedig
@Baron, ik verdedig mij een beetje, ik zal m'n zaag in't vervolg thuis laten :) |
Quote:
|
sporen staan er nog steeds en was erbij dat weekend
|
:o :o :o
|
Schone foto Ottooke !!!
|
over welk stukje beton hebben jullie het eigenlijk????
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 06:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.