De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Crash corvette (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7889)

Megane 25-04-2004 11:09

Crash corvette
 
In de warm-up is de corvette aan de chicane serieus in de muur gegaan. Volgens een kameraad ter plaatse zal het herd werken zijn om deze hersteld te krijgen voor de start.
Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane. :no:
Het is te hopen dat ze aan de start staan, anders 2x geen punten.

Allé nu ben ik weg.

racertje 25-04-2004 21:07

Iemand foto's van de crash?

The Interceptor 25-04-2004 22:12

op pitstop.tv is er een videoke te vinden over de Corvette NA de crashe, met interviews met Franz Lamot en Selleslagh

Mark 25-04-2004 22:41

Re: Crash corvette
 
Quote:

Originally posted by Megane

Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane.

Ik stond op de eerste rij om het zo maar te zeggen ;) Dit weekend heb ik vier keer precies hetzelfde ongeluk zien gebeuren op die plaats.

De oorzaak? Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt, maar iemand die de definitie van een circuit kent zal daar niet in de fout gaan. Niks overmoed of slechte piloot, gewoon te ver naar buiten op een bepaald punt...........en dan is een heel klein stukje beton onverbiddelijk, elke wagen zal daar rondgaan.

Sennake 25-04-2004 22:59

Re: Re: Crash corvette
 
Quote:

Originally posted by Marshal
Ik stond op de eerste rij om het zo maar te zeggen ;) Dit weekend heb ik vier keer precies hetzelfde ongeluk zien gebeuren op die plaats.

En ook telkens zijn taak als Marshal met de nodige ernst en beroepseer uitgevoerd moet ik zeggen. En daar zijn BEWIJZEN van :)

De bewijzen die ik fotografisch vastgelegd hebben betreffen dan wel de Nissan World Series Light, maar ze zijn er niet minder spectaculair door :D

Morgen staan ze online (een selectie althans).

POL 27-04-2004 16:15

Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.

marcel 27-04-2004 16:22

Quote:

Originally posted by POL
Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.
het is helemaal geen tactische fout. vergeet niet dat voor hetzelfde geld de baan er op zondag helemaal anders helemaal anders bij ligt, en dat uw wagen niet meer zo snel is dan op zaterdag...

POL 27-04-2004 16:33

Maar is het dan niet aan de snelle piloot (Marc Goossens) om opnieuw de wagen af te stellen? En waren de weersomstandigheden niet ongeveer dezelfde? Een warm-up heeft voor mij enkel zin als het bv zaterdag mooi was en zondag aan't regen, of omgekeerd.

ICEMAN 27-04-2004 16:40

Marc kon zich nogal moeilijk in 2 splitsen hé. :rolleyes: Hij zat op dat moment in Le Mans.

The Interceptor 27-04-2004 17:02

meestal zit er ook wel een verschil tussen de afstelling voor de race en de afstelling voor de kwalificatie hoor, dus de warm-up is zeker zinvol!!

POL 27-04-2004 17:05

Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)

POL 27-04-2004 17:06

was een antwoord om ice-man, om geen verwarring te strooien
:-)

Mistery 27-04-2004 17:37

Quote:

Originally posted by POL
Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)
Remmen 'inrijden'... Banden 'inrijden'... algemene check-up...
Er zijn zovele zaken waarvoor een warm-up sessie nuttig kan zijn...

POL 27-04-2004 17:51

Normaal ligt er steeds een stel ingereden remplakketten klaar, die reeds zijn ingereden tijdens een donderdagtraining of zo, als die van de practice niet meer goed zijn voor de race.
En banden inrijden? Voor de start worden er nog 2 toeren afgelegd, van de pits naar de startgrid en dan nog een ronde met vliegende start, dus kunnen gerust nieuwe slicks gemonteerde worden om te vertrekken. Ze zullen misschien nog niet helemaal de juiste temperatuur hebben, maar banden die al eens zijn opgewarmd en terug worden afgekoeld daar veranderd de compound van nl. de compound wordt er harder van.

Mistery 27-04-2004 18:01

Toch raar dat zovele teams da nog wel doen hé?
Maar 't zal waarschijnlijk aan mijn beperkte autosportkennis liggen, ik ken daar nie veel van zenne, zelfs na 15 jaar nog nie ;)

BMW E46 V8 27-04-2004 18:07

I vond de oplossing van het team wel chic. Ze stuurde een vrachtwagen naar Brussel voor wisselstukken en die kwam op tijd trug voor de race :). Is wel eens iets anders een blauwe corvette met zwarte motorkap en voor bumper. :)

POL 27-04-2004 18:46

tja 't zal dan aan mijn beperkte ervaring liggen, probeer er iets van te leren, weet gewoon dat ze veel verloren hebben.
En vorige jaar hebben zijn tijdens het NRF , toen Vannerum de muur is in gegaan,stukken laten afkomen van Amerika. Was nog net iets chiccer. :-)
En neuzen vervangen dat kunnen ze daar ondertussen al wel, vorig jaar met de 24u van zolder ook nog :-)

BMW E46 V8 27-04-2004 18:56

Ja ? Hebbe ze die toen van amerika laten afkomen ? da wist ik ni :(
als er nog zo'n verhalen zijn laat maar komen !! :D

POL 27-04-2004 19:23

Ja ze hadden toen geen stukken voor zo'n zware crash, ophangingsdriehoeken waren rechts allemaal afgebroken enz, zijn toen met DHL (voor zover ik het nog weet) overgekomen naar Duitsland en daar gaan halen. Ja was toen wel ongelooflijk op zo'n korte tijd.Krijg terug kippevel als ik de foto's terug zien.

En mistery, 't zou mij verbazen als de Corvette zaterdag een poletijd draait (in een van zijn laatste ronden)dat hij het zondag zou verleerd zijn, de corvette heeft zijn bedrijfszekerheid al genoeg getoond en iets wat goed is moet je afblijven, heb ik uit mijn beperkte ervaring al geleerd.

airco 27-04-2004 19:34

Elk zichzelf respecterend team zal in de warm up nog enkele rondjes draaien om alles nog eens te testen .... Wat banden in te rijden etc ....

Het Accident zou overigens niet niet aan overmoed of wat dan ook liggen zoals Marshal in de 4e post van deze thread al aanhaald ;)

Van een ooggetuige van dichtbij gesproken ;)
Dat het dan toch mis gaat ... Spijtig ... Maar dat is nu eenmaal koers ;)

Ottooke 27-04-2004 19:50

Quote:

Originally posted by airco
....Het Accident zou overigens niet niet aan overmoed of wat dan ook liggen zoals Marshal in de 4e post van deze thread al aanhaald ;)

Van een ooggetuige van dichtbij gesproken ;)
Dat het dan toch mis gaat ... Spijtig ... Maar dat is nu eenmaal koers ;)

Ik ga hier toch op moeten reageren. Ikzelf stond net als Marshal op de eerste rij toen het gebeurde (ik had de blauwe vlag vast en mijn blik was dus gericht op de chicane). Lamot zegt in het interview met Peter Baert dat hij er af is gegaan door de zonk (die trouwens langs het circuit ligt) in te rijden. Kan best zijn, maar ik denk eerder dat hij een beetje te vroeg op het gas is gegaan. Die zonk kan in combinatie met het vroeg op het gas gaan de aanleiding zijn geweest voor de crash.

The Interceptor 27-04-2004 20:12

Quote:

Originally posted by Ottooke
Ik ga hier toch op moeten reageren. Ikzelf stond net als Marshal op de eerste rij toen het gebeurde (ik had de blauwe vlag vast en mijn blik was dus gericht op de chicane). Lamot zegt in het interview met Peter Baert dat hij er af is gegaan door de zonk (die trouwens langs het circuit ligt) in te rijden. Kan best zijn, maar ik denk eerder dat hij een beetje te vroeg op het gas is gegaan. Die zonk kan in combinatie met het vroeg op het gas gaan de aanleiding zijn geweest voor de crash.
uit alle verhalen die ik over de crash gehoord heb, denk ik ook wel dat dit de meeste logische theorie is. Ikzelf heb hem niet live gezien, ik stond toen in de Villeneuve te wachten met men fototoestel tot de Corvette er aankwam ... mja 't is dus ne foto geworden op de takelwagen :(

uit al die fotoverslagen die hier op't forum al gepost zijn, wel opvallend dat er nauwelijks foto's van de Corvette in de race zelf genomen zijn. Ikzelf heb er wel enkele genomen, maar die zullen ten vroegste in't weekend online staan!

Mark 27-04-2004 20:19

Quote:

Originally posted by Ottooke
Ik ga hier toch op moeten reageren.
Ik ook :D Van de drie World Series wagens ben ik 100% zeker dat die op die manier zijn gecrasht.

De Corvette? Laat ik het zo stellen, iets te vroeg gas geven kan daaraan hebben bijgedragen. De hoofdoorzaak blijft voor mij toch dat kleine stukje beton.

Zoals Ottooke zegt, dat stuk beton ligt BUITEN het circuit. Is misschien wel sneller, maar je speelt met vuur. Je kan wel eens je vingers branden ;)

POL 27-04-2004 20:20

SRT heeft vorig jaar ook warm-ups niet gereden...(minstens 1).
En als je dan toch banden moet inrijden dan is volgens mij de juiste strategie:
1e kwalificatie: beide piloten kilometers laten rijden om terug aan de wagen gewend te raken, maar zoveel als nodig en niet meer dan nodig is,elk risico vermijden. eventuele fijn afstellingen en tijd zetten.
2e kwalificatie: "traagste piloot" zijn banden laten inrijden.
"snelle piloot" banden inrijden, binnen komen voor eventuele kwalif-banden en tijd zetten.
Warm-up: ??? enkel bij wisselende weersomstandigheden
Race: show stelen met de pole-position.

Is volgens mij de ideale strategie, om voor 50000 man buiten te komen met een pracht van een machine en de sponsers tevreden te stellen.
PS hoe doe je zou van die smily's?

marcel 27-04-2004 20:27

Quote:

Originally posted by POL

1e kwalificatie: beide piloten kilometers laten rijden om terug aan de wagen gewend te raken, maar zoveel als nodig en niet meer dan nodig is

Je kan nooit teveel ronden rijden....
als SRT vorig jaar warm-ups niet gereden heeft, zal er iets mis geweest zijn aan de wagen, waardoor ze niet kónden rijden

POL 27-04-2004 20:37

Wagen stond perfect in de box, zelf getuige van.
En veel ronden moeten op donderdagtraining gereden worden 14 dagen voor de race, als er is misloopt is er tijd genoeg om dat op te lossen.

flugel 27-04-2004 20:48

Quote:

Originally posted by POL
SRT heeft vorig jaar ook warm-ups niet gereden...(minstens 1).
En als je dan toch banden moet inrijden dan is volgens mij de juiste strategie:
1e kwalificatie: beide piloten kilometers laten rijden om terug aan de wagen gewend te raken, maar zoveel als nodig en niet meer dan nodig is,elk risico vermijden. eventuele fijn afstellingen en tijd zetten.
2e kwalificatie: "traagste piloot" zijn banden laten inrijden.
"snelle piloot" banden inrijden, binnen komen voor eventuele kwalif-banden en tijd zetten.
Warm-up: ??? enkel bij wisselende weersomstandigheden
Race: show stelen met de pole-position.

Is volgens mij de ideale strategie, om voor 50000 man buiten te komen met een pracht van een machine en de sponsers tevreden te stellen.
PS hoe doe je zou van die smily's?

Ramt gij altijd zo door?
Een zaagmachine is der niks tegen...

ICEMAN 27-04-2004 20:54

Sorry ze POL, maar zo een ongeluk kan ook in de race gebeuren dus waarom er zo over zitten te zagen? :no: :fight:

POL 27-04-2004 20:57

Wel als ik vind dat ik gelijk heb, maar ik zal mijn zaagmachine stopzetten. :-)
Blijf het wel een tactische fout vinden.
Nu weet ik nog steeds niet hoe ik die smylie's doe :-)

ICEMAN 27-04-2004 20:59

Tactische fout, tactische fout. Was het vorig jaar dan ook een tactische fout om tijdens de donderdag trainingen te rijden? :no: Daar gebeurde net hetzelfde.

Mark 27-04-2004 21:24

Quote:

Originally posted by POL
Wel als ik vind dat ik gelijk heb
Tussen vinden en krijgen zit een wereld van verschil ;)

Ottooke 27-04-2004 21:55

Quote:

Originally posted by The Interceptor
uit al die fotoverslagen die hier op't forum al gepost zijn, wel opvallend dat er nauwelijks foto's van de Corvette in de race zelf genomen zijn. Ikzelf heb er wel enkele genomen, maar die zullen ten vroegste in't weekend online staan!
U vraagt, ik draai: http://users.pandora.be/pvrancken/De...4/IMG_0629.jpg

Voor POL: in de plaats van :-) moet je eens dat streepje weglaten. Ofwel op de "post reply" knop klikken, dan kom je op een pagina waar je gewoon de smileys kan aanklikken. ;)

Baron 27-04-2004 23:01

Quote:

Originally posted by Marshal
Zoals Ottooke zegt, dat stuk beton ligt BUITEN het circuit. Is misschien wel sneller, maar je speelt met vuur. Je kan wel eens je vingers branden ;)
Die zonk met dat stukje beton ligt daar al jaren. Het is een van de meest "tricky" plaatsen op het circuit van Zolder. In de loop van de jaren hebben al heel wat piloten er hun tanden op stuk gebeten (en hun auto's kapot gereden).



@ Pol

Welkom op dit forum, maar "amaai mijne man, gij kunt nogal een zaag spannen, zeg!" ;)

POL 28-04-2004 00:41

@ ICEMAN, vorig jaar typische beginseizoenssituatie, auto net af, nog niet gereden, misschien een beetje overmoedig

@Baron, ik verdedig mij een beetje, ik zal m'n zaag in't vervolg thuis laten :)

ICEMAN 28-04-2004 10:11

Quote:

Originally posted by POL
@ ICEMAN, vorig jaar typische beginseizoenssituatie, auto net af, nog niet gereden, misschien een beetje overmoedig
Dat had niets met overmoedig zijn te maken. Kent ge de situatie van het ongeval wel?

POL 28-04-2004 12:02

sporen staan er nog steeds en was erbij dat weekend

Mistery 28-04-2004 12:37

:o :o :o

Twisted 28-04-2004 12:37

Schone foto Ottooke !!!

Blue 29-04-2004 11:17

over welk stukje beton hebben jullie het eigenlijk????

flugel 29-04-2004 11:24

Quote:

Originally posted by Blue
over welk stukje beton hebben jullie het eigenlijk????
Zat ik mij ook af te vragen, is dat het stuk aan de binnenkant vd chicane of 't stuk bij het uitkomen vd chicane?


All times are GMT +2. The time now is 06:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.