![]() |
WS: Belcar -> Race
Vertigo 12de algemeen én 2de GTB
|
Proficiat. Prachtige wagen trouwens!
|
voor degene die het willen weten bouvy/vosse hebben gewonnen voor kumpen/longin en kuismanen/hasenbichler.. kenis/severich in touring en duez/chouvel in silh...
|
Wat een volk seg vandaag :eek: Dat heb ik nog nooit gezien in Zolder... Er was bij momenten geen doorkomen aan in de paddock. Aan de inkom zijn ze op de duur te tel ook kwijtgeraakt denk ik: ik schat toch iets van 60.000 man (rekening houdend met de toeschouwersaantallen die ze vrijgeven voor de 24u van Zolder ed). Waarschijnlijk iets teveel maar ik vond het echt overdonderend!
|
Quote:
|
Was inderdaad veel te veel volk. We hebben 2 maal getracht tot bij de tribune te komen, maar zijn 2 keer terug gekeerd naar de chicane. De tijd die je nodig had om tot aan de tribune te geraken was ??????
|
Heeft er trouwens iemand het klassement van gisteren?
|
Das door het goede weer en de massa's vrijkaarten wss dat er zoveel volk was !!
|
Quote:
Klik Hier Sorry Peter :rolleyes: |
Re: WS: Belcar -> Race
Quote:
Met alle respect voor hun knappe prestatie .... Maar een woordje over de winnaar en de uitslag in de andere klasses was op zijn plaats geweest als je een topic opent over de Belcar race in het kader van de world series. |
Quote:
Imho is er aan de belcar meer te zien dan aan die opgeklopte world series. |
Vond de world series een beetje tegenvallen qua spektakel, de light series waren helemaal een dieptepunt, 6 auto's in de tweede race. Belcar was daarin tegen zeer spectaculair met mooie gevechten tussen de Viper van Kuismannen,Hart en GLPK maar even later weer een DNF voor de Corvette en de Viper van Hart en Hezemans :(
|
Nu terug naar de wedstrijd :
Een aangename en bijna even spannende wedstrijd als het NRF. Vosse die bij aanvang sneller was en de drie Vipers die het onder elkaar uitvochten. Wees eerlijk ; waar in Europa kan je een zo spannend gevecht tussen drie Vipers gaan aanschouwen. Ja we worden toch vertroeteld dit jaar. Een vierde Viper van Cooke-Pelle volgde in de aanvangsfase op respectabele afstand maar de beide Engelsen begonnen het Zolderse asfalt beter en beter te kennen, reden constante tijden en finishten uiteindelijk op een uitstekende zevende plaats. Hopelijk smaakt dit voor hen naar meer. Wat mij betreft zijn ze natuurlijk welkom. Niet aleen in de hoogste klasse was het spannende en aangenaam om te zien. De GTB's deden hun duit in het zakje. Een snelle Vertigo nam afstand van de QVICK Ultima, de Gordon's Porsche en de Speedlover Porsche. Met Lefort en Lambert ga ik volgende wedstrijd eens een praatje doen. Ik volg hen al enkele jaren een beetje. Ik vind het namelijk een heel tof team. Zonder al te veel poespas en show slaan zij steeds hun tenten op en rijden bijgevolg een quasi anonieme race. Dit team verdiend zeker de resultaten die ze momenteel behalen... In toerisme zien we Kenis Severich en Beliën Jakobs alle zeilen bij te zetten om te strijden met de Silhouettes. Gisteren moesten ze echter de Jaguar en de Mondeo voorlaten. Echt geen schande al blijf ik vinden dat de silhouettes niet echt thuishoren in de Belcar. In TB zagen we m.i. opnieuw een geslaagd weekend voor de Volvo al moetsen zij op het einde van de wedstrijd de handdoek gooien. Ook de Daikin Mini leek sneller te gaan. De beide dames zullen wel getest hebben en blijken hun bolide beter onder de knie te krijgen. Wat mij betreft is de overwinning van Moury/Morlet in TB toch een beetje een verrassing. De twee nieuwelingen in de Belcar (dit seizoen) zetten zich zomaar op de hoogste podiumtrede. Klinkt veelbelovend voor de toekomst... Op naar de volgende... C U |
Het moet stilletjes aan gedaan zijn met het klakkeloos copiëren van artikels van www.pitstop.tv om die dan hier (vaak zelfs zonder bronvermelding) te komen publiceren.
Dat kan niet langer door de beugel. Laatste voorbeeld: de genaamde Twisted die met een lekkere en vooral snelle streep copy-paste onze uitslag overneemt en hier neerkwakt. Wij gaan niet langer dulden dat ons copyright flagrant geschonden wordt. |
Quote:
Ik hoop, namens het bestuur van De Paddock, dat je ons die tijd nog gunt. Namens het bestuur, Mark Reijnders secretaris vzw De Paddock |
Het was echt goed dit weekend :) vooral omdat er eens iemand anders won dan de viper !! Wel spijtig dat de corvette uitviel :confused: gebroken gaspedaal
|
**edit**
Het gaat hier over de race. Alle andere commenatren horen hier niet thuis. Met vriendelijke dank. Werner333. Admin. **/edit** |
De videoclip (10 minuten) van de Belcar World Series staat nu online op www.pitstop.tv .
|
Quote:
|
Sorry, sluit, wat mij betreft, deze topic maar af... als het over 'de race' ging, dan hoefde 'het bestuur' ook niet eens toe te staan dat de topic op één bepaald iemand of team werd gespecifieerd. Wat het 'pitstop-incident" betreft, daar heeft Peter Baert alle gelijk in en daar zal ik hem ook ten volste in steunen. Maar dat wil niet zeggen dat alle anderen meteen de mond moeten gesnoerd worden door het feit dat een bestuurslid post dat er "oplossingen" in de maak zijn. Door het posten van deze paar woorden, wordt er door "het bestuur" toegegeven dat niet de juiste weg bewandeld wordt... Maar dit hoort hier ook waarschijnlijk niet thuis, dus kan het ook geëdit worden... Ik viseer hierbij niemand, maar euh.. bestuur.. trek es een lijn hé, want op de duur weet je het hier zelf niet eens meer...
|
Quote:
Trouwens weleens de FAQ van De Paddock doorgelezen? Quote:
|
volgens het filmpje van pitstop.tv is BRi toch nog over de finish geraakt? Hoe zijn ze daar dan in geslaagd? want na hun kapotte versnellingsbak zijn ze niet meer aan de villeneuve gepaseerd. OF kent Driesco misschien een kortere weg?
|
Quote:
|
zijn die niet aan de Rea blijven staan? ik heb toch gehoord dat er 1 wagen aan de Rea blijven wachten is op de finish...
|
Klopt. En nadat Vosse over de finish reed is Snijers in 1e versnelling vanuit de Bolderberg-bocht tot over de finish gereden.
|
Quote:
|
En nu graag terug on topic...
|
ik vond het een enorm mooie race,weeral spijtig van de c5 natuurlijk.
srt heeft een rampdag achter de rug. @raceboy ik heb de s40 van bri nog een uitloopronde zien maken vlak na het afvlaggen..... maar als ze uitreden waren ze wel laatst geklasseerd |
Ja ik vond het ook raar wat de s40 van bri deed, zou hij uitgereden hebben of gewoon nog een rondje gereden hebben ? :confused:
|
Quote:
|
ik denk dat ze de 24 uur strategie hebben toegepast van glpk in 2003
de volvo in de stand houden om het materiaal te sparen tot vlak voor het afvlaggen en dan hem over de streep latenrijden zonder veel erg |
Aah nu weet ik dat ook al weer :) twas wel even verwarrend op zolder, opeens reed hij voorbij helemaal zwart langs achter en dan zag je hem even niet meer en dan de laatste ronde reed hij opnieuw voorbij .
|
Onze Volvo is idd in de Rea blijven staan, alleen de laagste 3 versnellingen werkten nog, en volgens Patrick was het veel te gevaarlijk om nog vcerder te rijden. Hij is blijven wachten tot hij sein kreeg dat er afgevlagd werd, om dan zelf nog t laatste stukje te rijden, en zo wel geklasseerd te zijn.
|
Aah de versnellingsbak was kapot, vandaar dat hij zo zwart zag zeker.:) maar wordt die tactiek vaak toegepast in zo'n situaties ?
|
Quote:
|
Enkele artikels uit het reglement gehaald die van toepassing kunnen zijn op de handelswijze van Patrick Snijers. Pas op : voor alle duidelijkheid wil ik hiermee niet zeggen dat hij in overtreding is met één van deze artikels. Ik wil jullie alleen iets bijleren en wat voer tot discussie geven.
Misschien een aanrader om nu en dan eens wat passages uit het reglement op te zoeken. Dit kan heel leerrijk zijn. Quote:
Quote:
Quote:
|
Ter verduidelijking : op de uitslag die ik hier bij mij liggen heb en dateert 25/04/2004, 18.42.05 staat :
39 - 89 Heyman - Snijers - TB -- 56 laps -- 7:30.254 (Gap) C U |
Even de juiste uitleg:
Ik heb overgenomen na 60min. Bij het laten zakken van de wagen na de bandenwissel is de sensor van de versnellingsbak losgekomen. Reeds in de eerste ronde ging deze dan een eigen leven leiden. 6de heeft gedurende mijn ganse stint niet gewerkt en bij het aanremmen van een bocht sprong de bak in neutraal. Voor de kenners onder jullie een vrij hachelijke situatie omdat de snelle mannen achter je komen en jij helemaal niet weet in welke vittesse je gaat komen als je trekt aan de hendel. Na ongeveer 30 min ging de alarmbel af in de wagen wat betreft het toerental van de wagen. Reeds meerdere malen was ik in het rood gegaan bij het terugschakelen. 15 min. voor het einde draaide de bak compleet dol. 1ste en 6de gingen niet meer, 2 en 4 waren onbereikbaar. Als je weet dat wij tegen 6.000 toeren/ min de bocht moeten uitkomen om niet stil te vallen dan kan ik je zeggen dat de Rea nemen in 3de met de Volvo echt geen lachertje is. Om veiligheidsredenen ben ik dan maar binnen gekomen, al was ik reeds eens stilgevallen in de Villeneuve. Maar ik zag Moore & Steinberg aan de kant staan en dacht maar aan 1 ding, da spel moet hier over de meet. Komt daarbij dat wij toen nog steeds op de 2de plaats lagen, dus waarom paniekeren. Bij het binnenrijden van de pits ging 1-2 en 3 terug. De BRI mannen wisten niet wat er aan de hand was en waren zeer boos, ze dachten dat de nachtelijke uurtjes in de Wheels de oorzaak waren van de zeer slechte rondetijden. Ik ben dan uitgestapt en heb Patrick de kans gegeven om zelf aan de lijve te ondervinden wat er met de wagen was. Niks goeds dus, Patrick is aan de Rea gestopt om te wachten op mijn verlossende bericht. Bij het afvlaggen van Bouvy heb ik hem gebeld en is hij in eerste over de finisch gereden. Resultaat: 6de plaats in TB en 10 punten. Als we hadden opgegeven hadden we 8ste plaats in TB en 0 punten. Een wereld van verschil eventjes wachten aan de kant. Het reglement geeft iedereen daar de mogelijkheid voor, je moet het juist wel grondig lezen hé. En we kunnen misschien niet lezen, maar op gebied van reglementen lezen horen we bij de betere ( cf TC 2003) Hiermee is alles gezegd en weten jullie wat er juist aan de hand was. De boite zelf is ok, censor ( 45 €) is op komst. Contract het hoofdsponsor getekend, nieuwe livery voor Nurnburgring. |
Zone tussen finishlijn en Rea 250 meter? Ik hoop dat ze in een ongeval nooit mijn remspoor meten want dat komt niet goed als ze zo meten. Rea - Finishlijn: +/- 600 meter ?
|
Rode zone? Volgens mij ligt die streep net voor het insturen van de Ickx chicane. Bij rode vlag situaties worden de wagens daar tegen gehouden...................
|
All times are GMT +2. The time now is 19:52. |