De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   MVD Belcar 2006: een nieuwe wind waait door de gelederen! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11585)

Racingworld.be 25-10-2005 20:34

MVD Belcar 2006: een nieuwe wind waait door de gelederen!
 
We hadden zoal wat geruchten opgevangen, maar deze namiddag werd uit zeer betrouwbare bron vernomen dat het Mediagroep Van Dyck Belcar Kampioenschap met ingang van 2006 niet langer over een Divisie GT en een Divisie Toerisme zal beschikken. Ook de indeling der klassen zoals deze nu is, zal op een totaal andere manier gebeuren. Drie vaste klassen zullen het beeld van het kampioenschap in de toekomst gaan bepalen:

Klasse 1: voorbehouden aan de door de FIA gehomogeerde GT1-wagens. Zij dienen wel te voldoen aan de configuraties van de FIA, zoals ook het geval is in het FIA GT kampioenschap. In deze klasse kunnen we dus wagens zoals Chevrolet Corvette C5-R, Chrysler Viper GTS-R, Porsche Biturbo, Ferrari 550/575 enz. onderbrengen. Dat brengt met zich mee dat deze wagens bvb ook over kunststof remschijven mogen beschikken... Ook de Maserati MC12 en de Aston Martin DBR9 zouden natuurlijk in deze klasse thuis horen. Of we dergelijke wagens reeds in 2006 te zien krijgen in dit kampioenschap, is echter een ander (financieel) verhaal.

Klasse 2: voorbehouden voor de door de FIA gehomogeerde GT2-wagens. Hier gaat het dus o.a. over Ferrari 360/430 of de Porsches 996 R/RS/RSR. Tevens zullen wagens als een Ultima GTR of een Vertigo Streiff in deze klasse worden ondergebracht. Ook de BMW's met de krachtige V8 motoren zullen in deze klasse terecht komen, aangezien er geen onderscheid meer gemaakt zal worden tussen de GT's en de Toerismewagens. Eveneens kunnen Porsches Supercup, die ingrijpende (motor)evoluties ondergingen, naar deze klasse worden verwezen.

Klasse 3: de 'andere' wagens. Hierbij denken we vooral aan de Porsches 996 en 997 Supercup, de BMW's M3 en de diverse andere wagens die we voorheen verspreid vonden over de klassen GTB en TB.

Belangrijk om weten is dat er ook rekening zal gehouden worden met een ratio gewicht/pk. Op die basis zullen ook wagens die bvb niet door de FIA gehomologeerd zijn in het FIA GT kampioenschap ondergebracht worden in de corresponderende klasse. Zo zal bijvoorbeeld een Marcos LM600 terecht komen in Klasse 1, een Mosler MT900R zou in Klasse 2 onderdak vinden. Welke de ratio's zullen zijn en wanneer deze definitief vastgelegd zullen worden, is bij ons op heden nog niet bekend.

Meer nieuws over deze ingrijpende verandering op www.racingworld.be

Mvg,
Dries De Smet

***Edit: bericht aangepast zodat we het niet naar site-updates hoeven te verplaatsen. Service van het huis ;)***

Mark 25-10-2005 21:14

Quote:

Originally Posted by Racingworld.be
Belangrijk om weten is dat er ook rekening zal gehouden worden met een ratio gewicht/pk.

Zeer benieuwd hoe men dit in de praktijk gaat toepassen. Prachtig punt om "creatief" met de reglementen om te gaan ;)

Racingworld.be 25-10-2005 21:35

Quote:

Originally Posted by Mark
Zeer benieuwd hoe men dit in de praktijk gaat toepassen. Prachtig punt om "creatief" met de reglementen om te gaan ;)

Heb 'links en rechts' vernomen dat er een vermogenstestbank in gebruik zou worden genomen om dit alles te realiseren. Zelf ben ik ook benieuwd om te vernemen hoe alles verder zal uitgewerkt worden.


(***Edit: bericht aangepast zodat we het niet naar site-updates hoeven te verplaatsen. Service van het huis *** : Van harte dank voor de service. Ik was echter van mening dat de regel om geen volledige berichten te kopiëren op dit forum nog steeds geldig was. Vandaar dat ik enkel de 'headline' had geplaatst. Blijkbaar geldt deze regel niet langer, aangezien het volledige bericht via een 'Edit' toch werd geplaatst... In dat geval is dan ook de verwijzing naar 'meer nieuws' momenteel overbodig, een bronvermelding had dus volstaan. Enfin, ik leer elke dag bij, en ben daar blij mee :worship: )

Mvg,
Dries De Smet

Sennake 25-10-2005 21:53

Quote:

Originally Posted by Racingworld.be
Ik was echter van mening dat de regel om geen volledige berichten te kopiëren op dit forum nog steeds geldig was.

Is nog steeds zo. Maar berichten die van je zelf van je eigen site kopieert mogen uiteraard wel. Nogal logisch, toch?

Mark 25-10-2005 21:53

Quote:

Originally Posted by Racingworld.be
Heb 'links en rechts' vernomen dat er een vermogenstestbank in gebruik zou worden genomen om dit alles te realiseren. Zelf ben ik ook benieuwd om te vernemen hoe alles verder zal uitgewerkt worden.

Ga denk ik een handel beginnen in "knopjes voor motormanagement-systemen" ;) :D

Struktuur en opzet lijkt eigenlijk wel een beetje op het DSC. Die werken ook met PK/Gewicht verhouding.

Wat betreft aanpassen bericht:
* Werken van derden => regel/alinea + bronvermelding
* Eigen werk (dat is het toch? ) => volledig artikel in de mediacorner of in desbetreffende categorie/thread. Andere persmensen hebben geen probleem met dit beleid. Regels zijn niet veranderd hoor in het afgelopen jaar ;)

Sennake 25-10-2005 21:54

Sorry Mark. Op hetzelfde moment gepost en dezelfde boodschap gegeven. Een bewijs dat we op dezelfde lijn zitten ;)

marcel 26-10-2005 12:28

Quote:

Originally Posted by Racingworld.be

Klasse 1: voorbehouden aan de door de FIA gehomogeerde GT1-wagens. Zij dienen wel te voldoen aan de configuraties van de FIA, zoals ook het geval is in het FIA GT kampioenschap. In deze klasse kunnen we dus wagens zoals Chevrolet Corvette C5-R, Chrysler Viper GTS-R, Porsche Biturbo, Ferrari 550/575 enz. onderbrengen. Dat brengt met zich mee dat deze wagens bvb ook over kunststof remschijven mogen beschikken... Ook de Maserati MC12 en de Aston Martin DBR9 zouden natuurlijk in deze klasse thuis horen. Of we dergelijke wagens reeds in 2006 te zien krijgen in dit kampioenschap, is echter een ander (financieel) verhaal.

wil dit dan zeggen dat de Biturbo van zijn competitiviteit beroofd word door restrictoren, zoals in FIA-GT?

MarcelT 26-10-2005 13:23

Quote:

Originally Posted by marcel
wil dit dan zeggen dat de Biturbo van zijn competitiviteit beroofd word door restrictoren, zoals in FIA-GT?

Dat zou wel erg jammer zijn inderdaad, voor de competitie én de diversiteit.

Aan de andere kant, als de rest allemaal met die kunststof remmen gaat rijden zal dat nog best meevallen ;)

Racingworld.be 26-10-2005 17:05

Quote:

Originally Posted by MarcelT
Dat zou wel erg jammer zijn inderdaad, voor de competitie én de diversiteit.

Aan de andere kant, als de rest allemaal met die kunststof remmen gaat rijden zal dat nog best meevallen ;)

Tja, hoe de definitieve reglementen er gaan uit zien, weten we ook nog niet (gewicht/pk, uitzonderingen in de klassen, guests, e.d.), enkel de grote krachtlijnen werden ons via 'onbekende wegen' bekend gemaakt. Maar die grote krachtlijnen bepalen toch al zeer veel. Wat betreft de finesse van de zaak, blijft het eventjes wachten. Zodra dit gekend is, zullen we zeker niet aarzelen om deze wereldkundig te maken. Afwachten dus maar... Al ziet het geheel er bijzonder fraai uit! Overzichtelijker voor de toeschouwers, duidelijker voor Jan (inclusief pet) en Alleman... En dat is toch wat de modale toeschouwer vroeg, niet? Die modale toeschouwer wordt dus op z'n wenken bediend. Wat het opbrengt op kampioenschapsniveau? Afwachten, zoals steeds...

insanity 26-10-2005 20:02

Mooi mooi

MVD Belcar stelt de competitie dus open voor FIA-GT wagens :applaus:

Wie weet komen er wel wagens aan de start als 'guest' kwestie van testen voor de FIA-GT wedstrijden of de 24U van Le Mans (zoals de Aston Martin's of C6-R's) Mmm... ik krijg al kippenvel bij de gedachte :D
Toch maar even afwachten en vanaf de eerste donderdagtrainingen in camouflagepak en met koffiethermos op de loer liggen in Zolder :rolleyes:

Langs de andere kant worden op deze manier de verschillende teams weer zwaar op kosten gejaagd ... want als er ééntje begint ...
Hopelijk migreren er niet te veel touringwagens van de Belcar naar de BTCS, zodat we de diversiteit van de laatste jaren mogen terugzien in 2006.

We zijn alvast zeer benieuwd...

Insanity :eek:


All times are GMT +2. The time now is 01:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.