De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2010: we gaan naar Zuid Korea (alweer) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14009)

Raceboy 22-09-2006 21:48

2010: we gaan naar Zuid Korea (alweer)
 
Quote:

South Korea has reached an agreement with Formula One Management to host a Grand Prix from 2010, autosport.com can reveal.
niet te vroeg juichen, het is allemaal erg deja-vu:

Quote:

Ecclestone struck a deal in 1996 whereby the Sepoong circuit would have the exclusive rights to hold Grand Prix races in South Korea from 1998 to 2002.

However, a race site was never developed and subsequently Ecclestone won a court case against the Sepoong Engineering Construction company, which saw it pay FOM £7.5 million (UKP) despite not staging a race.

Die kleine wordt rijk zelfs als er geen circuit is.

Mark 22-09-2006 23:06

Quote:

Originally Posted by raceboy
Die kleine wordt rijk zelfs als er geen circuit is.

Waren de kleine lettertjes wellicht in het Engels? :D

The Interceptor 02-10-2006 18:13

f1racing.nl meldt dat de deal nu ook officieel is, vanaf 2010 rijdt de F1 in Zuid-Korea.
Ze gaan een nieuw circuit bouwen, en jawel ... another Tilke :frusty:

marcel 02-10-2006 18:31

CART heeft ook al een paar jaar een wedstrijd in Zuid-Korea op de kalender staan, dacht ik. er heeft wel nog nooit een champcar gereden

Mark 03-10-2006 21:24

Het gaat een Aziatische versie worden van Monaco:
Quote:

The track has been designed by Hermann Tilke, and will be divided into a permanent part and a temporary part, which will go through a city.

The highlight of the event will be the race along the harbour promenade. People will be able to watch the race directly from their yachts, hotels and the promenade itself

http://www.autosport.com/

Stinio 05-10-2006 22:35

Een Zuid-Koreaanse GP in 2010?
 
Quote:

Zuid-Korea mag vanaf 2010 een GP Formule 1 organiseren. Daarover is een akkoord bereikt met Bernie Ecclestone. De omloop, die gesitueerd wordt in een havenzone, wordt getekend door Hermann Tilke. De werken beginnen volgend jaar en moeten in 2009 afgerond zijn. Een poging om een Champ Car-race te organiseren in het Zuid-Koreaanse Ansan, zijn de afgelopen twee jaar telkens mislukt. De accomodatie raakte niet op tijd klaar.

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12769

Eens zien of het voor de formule 1 wel op tijd afgeraakt.

Raceboy 04-09-2010 12:46

Veel volk voor de demos van chanduk: http://twitpic.com/2l2cr2

The Interceptor 07-09-2010 22:37

Er staat nu ook een videotje online van Chandhok zijn 3 eerste rondjes op het circuit (onboard). Staat oa op autosport.com en gpupdate.net
Puur afgaande op deze beelden en een plannetje van het circuit, zien zeker de eerste 2 sectoren me er best leuk uit. Enkele lange stukken gevolgd door een scherpe bocht, dus mogelijkheid voor inhalen.
Om sommige plaatsen staat er een betonnen muur tot (vlak) tegen het circuit.
Dat vormt niet meteen een probleem, maar in die laatste bocht (zo een halve rotonde naar rechts draaiend), staat er ineens een muur tegen de baan. En waar deze muur begint, zitten de auto's al aan de binnenkant van de bocht, dit ziet er toch wel héél gevaarlijk uit!

En Tilke heeft trouwens belooft dat hij in de toekomst betere circuit zal ontwerpen ... of er gewoon geen meer ontwerpen kan misschien ook helpen.

Mark 07-09-2010 23:19

Tilke durft reeds meer zie, http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=27097

Als het verhaal op racexpress klopt zien we meteen ook de reden waarom we nooit een GP F1 zien op Portimao ;)


[offtopic]
Afgelopen weekend een prachtige anekdote over Tilke mogen vernemen op Brands Hatch van een collega Portugese baanpost. Het circuit van Portimao in de Algarve, Portugal is op een prachtige manier ontworpen. Het eerste voorstel voor dit circuit was getekend en geoffreerd door Tilke. Een op dat moment portugese student deed een tegen voorstel en zijn kosten voor het totale circuit bleken niet meer dan 1/10 bedragen dan het budget van Tilke.

Uiteindelijk heeft die student, inmiddels professioneel "architect'', het circuit ontworpen. Enige meerprijs in zijn offerte was het reizen langs diverse Europese circuits om elke bocht zijn eigen karakter mee te geven, gebaseerd op een bestaand europees circuit. Daarnaast wist die Portugees op slinks wijze (maar volstrekt legaal) een hotel en appartementen te ontwikkelen.

De grootste kostenbesparing van die portugees was echter het aantal grond/infra werkzaamheden te beperken. Vandaar al die heuvels op Portimao........en dus de schoonheid van dit circuit
[end offtopic].


All times are GMT +2. The time now is 08:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.