De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Honda in zware problemen? Ross Brawn de reddende engel? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15284)

Mark 08-04-2007 20:51

Honda in zware problemen? Ross Brawn de reddende engel?
 
Quote:

Exclusive: Honda in talks with Ross Brawn

Honda Racing boss Nick Fry is in talks with Ross Brawn in a bid to convince Ferrari's former technical director to join the Japanese manufacturer, autosport.com can reveal.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/57949
Uiteraard van alle kanten een ontkenning dat men wel in gesprek is. Standaard reactie zowat. Buiten een opmerkelijke livery is het niet veel soeps dit jaar. SA zijn de helden van Japan, klein duimpje die de reuzen van Honda en Toyota in een lastig parket brengt.

Bijzonder pijnlijk voor Honda, zonder Honda-centjes had SA nooit bestaan. Het dumpen van Sato gaf destijds zoveel negatieve reacties in Japan dat Honda wijselijk besloot om een "verkapt" B-team op te zetten om Sato toch aan een stuurtje te helpen.

Honda 2007? BAR;)Slecht :) Volgens de specialisten maken ze fundamentele fouten, zowat dezelfde fouten als Toyota. Welke? De pijn schijnt hem vooral te liggen in de management-structuur. Teveel "japanese corporate-thinking". Bijzonder geschikt om de Europeanen en Amerikanen en lesje te leren qua autoverkoop. Echter voor een F1-renstal heb je nog steeds iets van een garagistes-mentaliteit nodig.

Mocht dat idd het werkelijke probleem zijn dan is Ross Brawn wellicht de juiste figuur om Honda op het juiste pad te zetten. Echt resultaat kun je dan pas verwachten in 2010/2011. F1? Dan heb je een lange adem nodig ;)

Guido 08-04-2007 22:36

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 207418)
Echter voor een F1-renstal heb je nog steeds iets van een garagistes-mentaliteit nodig.

:no:

Kijk maar eens naar Todt of Dennis... garagisten mentaliteit? Ben toch al in enkele garages gepasseerd in mijn leven. ;)

Ben dit jaar wééral voor de verkeerde beginnen supporteren... :frusty:

Mark 11-04-2007 15:25

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 207421)

Ben dit jaar wééral voor de verkeerde beginnen supporteren... :frusty:

Staat de Honda van je op 2de-hands.be? :D ;)

Quote:

Honda Racing have ruled out any possibility of writing off the 2007 season so they can focus all their efforts on producing a more competitive car for next year.

That is the claim of head of race engineering Jacky Eeckelaert, who thinks it is vital that the Japanese manufacturer do all they can to make improvements with their current contender.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/57988

Guido 11-04-2007 15:54

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 207619)
Staat de Honda van je op 2de-hands.be? :D ;)

Neen hoor. :D Een dagdagelijkse Honda kan nog altijd vlekkeloos iedere vergelijking met de concurrentie doorstaan. Alleen jammer dat het op de piste niet het geval is.

Jan 17-04-2007 12:22

Het management van Honda in de fout :confused: , nee toch, dan halen we gewoon een of andere dwaze verklaring uit de schuif :rolleyes:

Lees hier maar http://www.sportwereld.be/Article/De...cleID=3A1B1R13

Mark 03-05-2007 20:01

Quote:

Originally Posted by jan (Post 208147)
Het management van Honda in de fout :confused: , nee toch, dan halen we gewoon een of andere dwaze verklaring uit de schuif :rolleyes:

Lees hier maar http://www.sportwereld.be/Article/De...cleID=3A1B1R13

Er liggen nog meer dwaze dingen in diezelfde schuif:

Quote:

Honda try bizarre nose wing solution

Honda Racing are considering a radical nose wing solution in their bid to try and sort out the handling problems with their RA107.

http://www.autosport.com/images/upload/1178191166.jpg

foto + tekst: http://www.autosport.com/news/report.php/id/58478
Honda is niet de enigste die het zoekt in de voorvleugel, McLaren heeft enige dagen ook een vreselijk lelijk ding getest. Bovenste laag van de voorvleugel liep door boven de neuskegel!

Sennake 03-05-2007 21:03

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 209222)
Bovenste laag van de voorvleugel liep door boven de neuskegel!

Da's niet nieuw eh!

http://www.motomanuali.com/immaginiw...0cartolina.JPG

Neo-242 03-05-2007 21:15

Haha, dat rondrijdend dienblad, zelden zo verbaasd gekeken toen ik die voor het eerst op foto zag :eek:

Baron 03-05-2007 21:44

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 209234)
Haha, dat rondrijdend dienblad, zelden zo verbaasd gekeken toen ik die voor het eerst op foto zag :eek:

Het gaat hier om de March 771 van de betreurde Ronnie Peterson.
Dat dienblad zag er inderdaad niet uit :p ; maar het was in die tijd, 1971, wel superrevolutionair en vooruitstrevend! :worship:

Mijn punt : laat die ingenieurs maar experimenteren. De huidige F1-wagens lijken allemaal wel broertjes van elkaar; een nieuw verfrissend idee kan nooit kwaad.

Guido 09-05-2007 21:09

Eigenlijk hoeft het niet te verbazen dat de Honda het zo slecht doet. Het zijn wellicht voor een groot deel nog altijd dezelfden als in de tijd van BAR en die hebben ook nooit potten gebroken. Als je na 2 jaar nog steeds niet begrijpt waar je mee bezig, kan je misschien beter naar de avondvergadering van de modelbouw komen en schaalmodelletjes beginnen plakken. :frusty:

Mijn advies voor Honda? Verkoop heel de ex-BAR zwik in de UK en integreer volledig met Aguri. Volledig met Japanse ingenieurs enz. Het zal dan wel marcheren. Al zou je nog de beste motor van heel het pak hebben, als de chassis gasten geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, kom je nergens.

Het ziet er echter niet goed. 2007 is een verloren jaar.

marcel 09-05-2007 21:23

als het nog altijd dezelfden zijn als van bij BAR, zijn het ook nog altijd dezelfden die 2-3 jaar geleden voor de tweede plaats in het kampioenschap gingen...

Mark 09-05-2007 21:23

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 209767)

Mijn advies voor Honda? Verkoop heel de ex-BAR zwik in de UK en integreer volledig met Aguri. Volledig met Japanse ingenieurs enz. Het zal dan wel marcheren.

Super Aguri is eigenlijk voor een groot gedeelte een voortzetting van het oude Arrows ;)

Guido 09-05-2007 21:56

:) geen van beide goed dus. Ik heb even naar de testtijden van in Spanje gekeken, eerder deze maand. Niet veel verbetering precies, ondanks dat ze op de laatste dag 80 ronden reden...


All times are GMT +2. The time now is 09:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.