De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM 2007, Lausitzring race 3 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15489)

Raceboy 17-05-2007 19:17

DTM 2007, Lausitzring race 3
 
Winkelhock vervangt Kristensen. Toch wel erg die verwondingen van kristensen

Fonne 17-05-2007 21:06

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 210337)
Winkelhock vervangt Kristensen. Toch wel erg die verwondingen van kristensen

Ik denk dat er wel meer aan de hand is dan ze willen zeggen.
Premat mag al terug starten en die had toch een wervel breuk.
En Kristensen had zo goed als niks en mag nog niet starten.
Toch wel vreemd vindt ik.

gwyllion 19-05-2007 20:01

Kristensen heeft last van hoofdpijn en kan zich moeilijk concentreren.

Mark 20-05-2007 18:45

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 210337)
Winkelhock vervangt Kristensen. Toch wel erg die verwondingen van kristensen

Volgens een bericht uit het welbekende boekje zou het gaan om een whiplash. Dat kan dus een langdurige kwaal zijn.

Zwakke en rommelige wedstrijd. Niet veel spanning en actie. Paul di Resta is bezig met een "Hamilton". Met oud materiaal op kop staan in dit kampioenschap :) Door een niet al te snuggere actie van Lauda werd Winkelhock in het decor gereden. De daarop volgende interventie was een wel zeer gewaagde, de daarop aansluitende Safety-Car een regelrecht zooitje. Met als gevolg een tweede SC-procedure om de fout te herstellen. Ditmaal was het niet grundlich und punktlich bij DTM.

Hakkinen begint langzaam de echte ster te worden van dit kampioenschap, mag ook wel. De kerel zit in zijn 3de DTM-jaar.

smiley 20-05-2007 18:59

foei foei, wat een geharrewar ! pff ze hadde beter de race even stilgelegd na de eerst mislukte SC !!
de race was eigelijk redelijk saai !
wel mooi wat diresta laat zien.. ook paffett was weer goed opweg (samen met een heel deel andere rijders) tot de SC de boel kwam verknoeien..

bij audi moogen ze wel eens een waardige vervanger voor kristensen zoeken vind ik, als je dan 2 keer iemand neemt wat al een tijdje geen dtm meer gereden heeft.. dan krijg je niet echt geweldigge prestaties..

Bramzel 20-05-2007 19:01

Ik vond die actie van Pfaffet een uit de categorie twijfelachtig. Blokken is prima, maar ik vond dit gewoon te erg.

En Hakkinen mag de organisatie danken voor z'n overwinning. Zonder hun geklungel had hij hem namelijk niet gehad.

smiley 20-05-2007 19:45

pfaffet ? die ken ik nie :P
bwa het ik vond dat eerder een race incident.. echt met opzet zal het toch niet geweest zijn

gwyllion 20-05-2007 21:11

Ik heb de race niet gezien maar ik vind het spijtig dat Ekstrom door safety car chaos geen punten heeft kunnen pakken.

Coach Ep 20-05-2007 21:40

Vond het een zooitje, resultaat lijkt op Mercedes dominantie. Des te vreemder dat de rijders met de drie-puntige-ster veelvuldig het contact met de Audi's zochten: De La Rosa tegen Winkelhock, Spengler(?) tegen Premat, Green tegen Caroll, Lauda tegen (alweer) Winkelhock en tenslotte de "coming together" van Pafett en Premat (die in feite de snelste Audi rijder was en op koers lag voor een prima resultaat - 5e plaats).

Ook jammer dat Ekstrom gepiepeld werd - bij zijn eerste stop was de SC net op de baan verschenen, de pitstraat dus gesloten en Mathias moest aan het einde van de pitstraat voor het rode licht wachten totdat het hele veld gepasseerd was. Voldoende nadeel lijkt mij, maar nee, Herr Haug was zichtbaar gepikeerd en dus moest Ekstrom nogmaals naar het strafbankje. Een waarschijnlijke 4e en mogelijk een podiumpositie door de neus geboord ...:mad:

Complimenten tenslotte voor Di Resta, het wachten is op zijn eerste overwinning. Volgende race is op Brands Hatch, dus wie weet!

Mark 21-05-2007 21:36

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 210563)
Ook jammer dat Ekstrom gepiepeld werd - bij zijn eerste stop was de SC net op de baan verschenen, de pitstraat dus gesloten en Mathias moest aan het einde van de pitstraat voor het rode licht wachten totdat het hele veld gepasseerd was. Voldoende nadeel lijkt mij, maar nee, Herr Haug was zichtbaar gepikeerd en dus moest Ekstrom nogmaals naar het strafbankje. Een waarschijnlijke 4e en mogelijk een podiumpositie door de neus geboord ...:mad:

Volgens mij was de straf voor Ekstrom een van de weinige dingen die correct zijn uitgevoerd tijdens deze race. Een race die een blamage was voor de koersdirectie die onder leiding stond van Roland Bruynseraede.

De pitcrew van Audi had tijd genoeg om Ekstrom te verwittigen. Een coureur volgt zijn crew normaal gesproken blindelings. Dus dat hij binnenkomt als het rood is valt hem niet te verwijten. Zijn teammaten aan de muur des te meer.

Quote:

Audi accept Ekstrom penalty

"We were having big communication problems with that car," he said. "It's difficult when we can't talk to the driver.

"But the pit was closed, and he wasn't allowed to come in. It was a mistake."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59027
De blunder met de SC mag volledig op het conto worden geschreven van racecontrol. Die kerel stampt pas op het gas als hij het seintje krijgt van racecontrol. M.a.w., Roland Bruynseraede en zijn vriendjes van de DMSB zijn hiervoor verantwoordelijk. Niemand anders dan Roland Bruynseraede en de DMSB bepalen het verloop van een SC-procedure. Dat ze een 2de SC-procedure nodig hebben om de fouten uit de eerste SC-procedure recht te zetten is een blunder/fiasco van de bovenste plank.

Norbert Haug en Dr.Ulrich gaven niet veel commentaar op deze fout, ben echter zeer benieuwd wat we de komende week lezen in de MSA ;) Viavia zullen beide fabrikanten hun ongenoegen uitspreken over deze kwestie.

SC-procedures? Blijkt toch niet zo simpel te zijn voor ons Europeanen. Wellicht een studie(snoep)reisje naar IRL en NASCAR regionen? :)

Coach Ep 21-05-2007 23:26

Het probleem van het uitbrengen van de SC is des te ongrijpelijker omdat - net zoals in vele andere gevallen - het incident dat leidde tot de neutralisatie al even daarvoor was voorgevallen, er werd eerst een (inderdaad heldhaftige) poging ondernomen om de gestrande wagen van Winkelhock onder een plaatselijke gele vlag te verwijderen.

Ik heb het niet getimed maar het volledige veld moet minimaal 1 keer de plek des onheils zijn gepasseerd - met andere woorden: alle rijders wisten waar het gevaar zich bevond en konden daar dus de volgende ronden (indien de gevaarlijke situatie dan nog niet was opgelost) op anticiperen.

De eerste doorkomst bij een gevaarlijke situatie is altijd de meest kritieke! Om de SC pas daarna uit te brengen is in mijn ogen zinloos, zonde van de tijd en pure competitievervalsing! En in dit schrijnende geval een FLATER van jawelste....

kingkai 22-05-2007 21:06

Ach eindelijk gewoon een overwinning voor Hakkinen :champagne:
Tja oude Mika fan:+

Raceboy 30-05-2007 19:28

Maar halve punten voor deze race en halve gewichtsbestraffingen:

Quote:

The governing body of German motorsport has decided to only award half the usual amount of points for the recent DTM race at Lausitz.

The race was thrown into confusion during two safety car periods, and several drivers believed that the results of the race were wrong.

The DMSB have decided that the results will stand, but only half points will be awarded.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59274DTM
Drivers' classification 2007
Pos. Pt. Hockenheim Oschersleben EuroSpeedway
1. Di Resta 16 4 8 4 - - - - - - -
2. Ekström 12 10 2 - - - - - - - -
3. Tomczyk 12 8 4 - - - - - - - -
4. Paffett 11,5 1 10 0,5 - - - - - - -
5. Schneider 7,5 2 3 2,5 - - - - - - -
6. Scheider 7 - 5 2 - - - - - - -
7. Rockenfeller 6 - 6 - - - - - - - -
8. La Rosa 6 6 - - - - - - - - -
9. Margaritis 6 5 1 - - - - - - - -
10. Häkkinen 5 - - 5 - - - - - - -
11. Green 4,5 3 - 1,5 - - - - - - -
12. Spengler 3 - - 3 - - - - - - -
13. Lauda 1 - - 1 - - - - - - -


All times are GMT +2. The time now is 09:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.