De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   Fia Wtcc 2007 Brno (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15627)

Bugalfa 05-06-2007 23:12

Fia Wtcc 2007 Brno

Ballastgewichten :
zie http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtop...7869&start=150

Favorieten : Jörg Müller, Huff, Tarquini : als't nu weer nagel op de kop is mag je me 2 lottoformulieren bezorgen : 1 voor u en 1 voor mij ...

Bugalfa 16-06-2007 21:44

Ik had nog op Porteiro willen gokken... Chevy's ontgoochelen en Thommo verbeterde niet z'n 1e rondje... vreemde qualifying . Hoge compressie bij Gené schijnt wel te werken .

Bugalfa 17-06-2007 13:04

Ik vond Corthals niet de hoofdschuldige van Priaulx sortie : Menu of Larini tikte Andy eerst aan waardoor hij tegen PYC aanbotste .
Thommo 9e... juist niet hè . Start race 2 wordt wel chaotisch verwacht ik : Menu op pole voor Tarquini, Gené, Yvan & Larini : dat zijn 4 voortrekkers met daarachter Farfus, Zanardi, Jörg & Porteiro dat zijn 4 achterwielaandrijvers bij 'n staande start...

Bramzel 17-06-2007 13:15

Het was andersom: Iemand tikte PYC op zijn linkerachterwiel, waardoor hij naar buiten schoot en Priaulx raakte. Maar inderdaad niet zijn schuld.

Zal interessant worden voor Race 2 inderdaad :)

Bugalfa 17-06-2007 13:36

Pedala verrast me weerom aangenaam trouwens, die was ook de snelste in de Warm-up ... Als er bij de staande start gerommel komt zou die samen met Thompson wel eens kunnen profiteren na bocht 1 als de Bmw's daar de 4 voortrekkers komen bedreigen zijn ...

Mark 17-06-2007 17:29

Pffffff, last gehad van het F1-TV syndroom.........slapie, slapie gedaan ;)

kartboyke 17-06-2007 18:45

Ik krijg het dit jaar enkel maar meer en meer op mijn systeem ivm die stomme regeltjes dat de fia elke wedstrijd weer invoert omdat bmw zijn werk te goed gedaan heeft en bmw nu eenmaal een goede wagen is.
Volgens mij zijn ze stilletjes aan hun eigen graf aan het graven want ik denk niet dat bmw dit gaat blijven pikken.
Daarstraks hoorde ik dan weer vallen dan seat de toelating van de fia had gekregen om een platte bodem te steken dit omwille van hun slechte aërodynamica.
Waar ben je dan nog mee bezig? Waarom moet je nog testen en evoluties maken en vooruitgang boeken als het toch geen nut heeft, alles wordt teniet gedaan door zulks beleid.
Het plezier is er voor mij een beetje af, prachtige wagens, allemaal, zowel de seat als de bmw als de alfa en elk hun goede en slechte kanten, de ene heeft al wat beter werk geleverd tijdens de testperiode als de andere, maar de organisatie wilt koste wat het kost de uitslag manipuleren.
Dat vindt ik enorm spijtig.

Bugalfa 17-06-2007 21:56

De Winnaar van't WE heb ik voor de 3e keer op rij goed (Valencia Thommo, Pau Farfus en nu Jörg) ik ga de lotto invullen...

gwyllion 17-06-2007 22:05

Quote:

Originally Posted by kartboyke (Post 212996)
Daarstraks hoorde ik dan weer vallen dan seat de toelating van de fia had gekregen om een platte bodem te steken dit omwille van hun slechte aërodynamica.

Sorry om wat realistisch te zijn, maar de platte bodem van Seat is hooguit een symbolische toegeving. Met de rijhoogte van de wagen helpt de platte bodem echt wel niks om topsnelheid te verhogen :rolleyes:

smiley 18-06-2007 06:17

binnekort zien we ook rydell terug in het wtcc.. niet bij seat, maar in een 4de chevy ! (het is wel alleen maar vooe de race in anderstorp)

http://www.racing1.de/web/_img//tw_e...6_rydell_o.jpg

http://www.racing1.de/web/tw_em/arti...?newsID=11877&

de races op brno waren echt voor bmw weggelegd.. larini toch weer punten voor chevy kunne pakken en hij staat nu 4de in t klassement :eek:
spijtig dat menu dat contact had met zanardi..

Mark 18-06-2007 22:52

Quote:

Tijdens het “FIA WTCC Magazine”, dat aanstaande dinsdag, 19 juni, van 23.00 tot 23.30 uur wordt uitgezonden via Eurosport, zal speciale aandacht worden besteed aan Olivier Tielemans, één van de twee Nederlandse coureurs in het FIA WK Toerwagens.

persbabbel OT
Mwoah..........daar is op zich niks mee, de liefhebber laten kennis maken met deelnemers uit de spelonken van het WTCC ;)

FF verderop:
Quote:

“Eurosport is als zogeheten ‘host broadcaster’ en mede-initiatiefnemer bijzonder actief in het WTCC”, vertelt Tielemans. “Niet alleen worden alle races live uitgezonden, ook rondom de race-evenementen heen wordt er veel gedaan, zoals het FIA WTCC Magazine, een uitzending van een half uur waarin diverse achtergronden van het kampioenschap belicht worden. Ik ben er wel blij mee dat er dit keer speciaal aan mij aandacht besteed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi voor mijn enthousiaste sponsor Easy LIFE Investments.”

zelfde persabbel OT
Ok, dan weten we precies hoe de vork in de steel zit ;)

FIRE 19-06-2007 15:16

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 213011)
Sorry om wat realistisch te zijn, maar de platte bodem van Seat is hooguit een symbolische toegeving. Met de rijhoogte van de wagen helpt de platte bodem echt wel niks om topsnelheid te verhogen :rolleyes:

De vlakke bodem heeft de Leon toch al sinds het debuut van deze wagen in 2005?

Bramzel 19-06-2007 16:13

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 213073)
Ok, dan weten we precies hoe de vork in de steel zit ;)

Denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, dergelijke specials houden ze over alle rijders. Zanardi, Coronel, Thompson, Muller (J & Y), ik heb ze bijna allemaal al wel eens langs zien komen. Niet meer dan logisch dus dat ook Tielemans eens aan bod komt.

kartboyke 19-06-2007 22:26

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 213110)
De vlakke bodem heeft de Leon toch al sinds het debuut van deze wagen in 2005?

Er werd zondag nochthans gezegd door de comentator van eurosport dat ze deze toelating hadden gekregen vanwege zijn slechte aerodynamica.
En jawel, dit doet wel iets, als je uw luchtstroom vlakker kan laten lopen en een beetje kan sturen.
Als dit echt niets zou doen, denk ik niet dat ze in zovele autosporttakken deze vlakke bodem gebruiken hé, zou zonden zijn van de kosten ....

Bramzel 19-06-2007 23:12

Dat hebben ze ook gekregen, alleen was dat begin vorig jaar al.

All times are GMT +2. The time now is 20:24.