![]() |
toeschouwers in de Formule 1 - Luchtballon
Spijtig genoeg heb ik het Duitse autosportblad Auto Sport per vergissing in de vuilnisbak gegooid. Dus kan ik de letterlijke tekst niet meer weergeven, maar samengevat komt het hierop neer:
"De grootste leugen uit de Grote Prijs van Maleisie. Officieel werden 120.000 toeschouwers aangekondigd. Waar zouden deze zich bevonden hebben wanneer de tribunes voor twee derden leeg waren? Laten wij het bij 35.000 houden" Ik blijf bij mijn stelling dat zowel het aantal toeschouwers als het aantal TV kijkers door Bernie bewust zeer sterk overdreven wordt (de hoeveelheid van de binnenkomende centen hangt ervan af). Een paar jaar terug las ik dat er meer dan 2 miljard kijkers waren voor een F1 wedstrijd. Ik wist niet dat ze in Timbouctou, Kwala zulu, Katmandou en Ulan Bator allen naar de F1 keken. Zo onder het motto van: Vertel wat je wil en geef de cijfer die je goed uitkomen; er zijn genoeg naïevelingen op de wereld om te geloven dat het waar is. |
Quote:
Na diverse klachten hebben ze de aantallen drastisch naar beneden bijgesteld. |
Quote:
Euhrm, moet ik nog wat kolen gaan bijhalen om het vuurtje wat harder te stoken? :D 6 528 784 400 is het aantal mensen op deze planeet. zie: http://www.populationworld.com/ Dus 8 à 9 miljard, no way. 2 miljard, no way. |
Het gaat hier wel om het totaal aantal kijkers. 8 miljard kan dus wel. Een kijker wordt telkens opnieuw aangerekend. Als jij elke race van het seizoen kijkt, dan tel jij 18 keer mee.
|
Quote:
Juust. :rolleyes: |
Quote:
|
Op 5 februari 2007 zijn we met ± 6.446.131.400 mensen op deze aardbol, waarvan alleen al in China en in India meer dan 1 miljard inwoners (per land) wonen, hoe kunnen we dan met 8 à 9 miljard mensen naar een F1 wedstrijd kijken ?!?!?!?!? :crazy:
|
Twee links waarin Bernies praktijken aan het licht komen ;)
Quote:
Quote:
|
Quote:
Dus als je naar de race live kijkt, 's avonds op één nog een flits op NOS nog eentje op RTBF, nog eentje op ARD en nog eens naar de samenvatting op LaDeux, dan tel je voor 5? Dan kloppen de berekeningen van ISF wel. |
Het zal allemaal wel, maar dat telt toch bij andere sporten net zo?! We gaan er toch niet van uit dat de voetjebalbaasjes minder doortrapt zijn dan Bernie?
|
Quote:
Bernie en consorten op basis van die info de prijs voor commercials, TV-rechten und so weiter ;) Onder druk van bepaalde instanties hebben ze dat moeten herzien en zijn de getallen nu reëler te noemen :rolleyes: Ooit eens een lijvig stuk over gelezen in een of ander blad over de prijsonderhandelingen van die kleine :) |
All times are GMT +2. The time now is 10:56. |