Circuit Zolder presents: Windmolens!
Soms lees je van die stukjes op het net en denk je: pfffffffff, volgens mij heb ik wat gemist! Op sportwereld.be is de volgende parel te lezen. Zowel redacteur als geinterviewde verzorgen weer enige parels.
Tijd voor een ouderwets azijnstukje ;)
De bron: http://www.sportwereld.be/Article/De...leID=LB1VPE9I#
Kijkt u eens naar de foto's bij dit artikel ;) Ik kom geen auto tegen!
Quote:
Neen, om de eenvoudige reden dat autosport in Vlaanderen niet bestaat. Autosport staat niet op de lijst van het Vlaamse ministerie van Sport als één van de erkende sporten die in aanmerking komen voor subsidies. Of anders gezegd: Formule 1, de meest bekeken sport ter wereld, wordt in Vlaanderen politiek niet beschouwd als topsport. Dus, neen, via de autosport geen centen voor ons
|
Sorry Roger, ben niet akkoord. Ok, je hebt de putten van Jantje misschien aardig gedicht maar een van je meeste belangrijke taken is lobbyen! Jij moet de politiek op je hand krijgen. Lukt jouw het niet dan moet je iemand vinden die dat wel kan voor CZ. Klagen in het openbaar werkt niet. Ik, als azijnpisser, kom daar wel mee weg.........mensen in functie? Altijd positief blijven!
Quote:
Kan u als uitbater van het enige autosportcircuit van Vlaanderen niet aankloppen bij minister Anciaux om dat te veranderen?
|
Beste verslaggever,
En Maasmechelen dan? Ik zwijg nog over Glosso en Warneton (is dat nu vlaams of waals?)
Quote:
Maar wat zien we? De nationale RACB zet zich in voor veertig procent van zijn klanten, het deel van het land waar autosport wel erkend wordt, en de andere zestig procent mogen enkel geld in het laatje brengen.'
|
Zo maak je geen Les amis van la RACB (of je het ook correct schrijft in het frans-waals ;) ) Nooit klagen in het openbaar ;)
Quote:
De vzw Terlamen (dat Circuit Zolder uitbaat, red.) stelt 28 mensen voltijds te werk. De helft van hen staan in voor het onderhoud van de omloop. De andere helft, het administratieve gedeelte, bestaat voor de helft uit mensen met een ondersteunende rol. Dus je zit letterlijk met een handvol mensen voor het dagelijks runnen van de infrastructuur, het op poten zetten van onze vier organisaties, en het opleveren van het circuit en bijhorende diensten als we de infrastructuur verhuren aan een externe promotor
|
Dat zijn nauwelijks minder mensen dan in de dagen dat CZ alles zelf deed! In de afgelopen jaren heeft CZ alles ge-outsourced. Geen verkeerde zet op het eerste gezicht.........maar wat doen al die mensen nu? Simpele boerenlul als ik ben zeg dan: "Daar kan nog veel harder gesaneerd worden ;) !"
Quote:
Toch komen er binnenkort ingrijpende veranderingen.
'Ik geloof in duurzaam ondernemen. Dat bestaat uit een goed bedrijfsplan en een goed maatschappelijk plan. Zeker op ecologisch vlak willen we een voortrekkersrol spelen. Nu gebruiken we al enkel groene energie, maar Circuit Zolder moet een CO-positieve locatie worden. Voor een autosportcircuit zou zoiets uniek ter wereld zijn. Daarom willen we drie windturbines plaatsen die 3.000 tot 5.000 gezinnen van stroom kunnen voorzien.
|
Nobel streven en niks mis mee! Echter, ik geloof er niet in ;) Op het ene vlak wil men zich focussen op core-business. Gewoon baantje verhuren en voor de rest niks. Maar noem het woord groen en CZ gaat opeens energie-producent worden! Beetje tegenstrijdig ;) Compenseer dan je uitstoot in een bestaand project. Redelijk safe te noemen en met weinig risico's voor de participant.
Maar als we 3 windmolens krijgen op CZ dan ga ik klagen over het monotone geluid van deze krengen. Zoef, zoef, zoef...........het werkt op mijn zenuwen dat geluid! :)
Let wel, de bewoners rondom CZ gaan erover klagen. Mark my words ;)
Nee, geen al te best stukje van Roger. Er staan dingetjes in die wellicht zo zijn (weet het wel zeker ;) ) maar dan hoef ik dat nog niet lezen.
|