![]() |
Welke hobby-boekhouder bij de FIA heeft de nieuwe teams beoordeeld?
2010 is een jaar dat we heel wat nieuwe teams aan de start zien verschijnen of dachten te zien verschijnen. Zie het verdwijnen van USF1 ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/81819 ), dat hele USF1 verhaal begint steeds meer te lijken op een hoax. Campos gaat het ook niet redden, die hebben reeds een doorstart te pakken voor het seizoen.
Je vraagt je af op welke cijfers, rapporten en onderzoeken de FIA een startplek hebben toegekend aan deze teams. Grote (en stabiele) namen zoals Prodrive, Epsilon en Lola verloren het t.o.v. USF1 en Campos. Oftewel, welke kwaliteiten mag je de FIA toedichten op dit gebied? Want het niet verschijnen van USF1 en de doorstart van Campos mag je toch als een blamage beschouwen van de FIA. De zoveelste zullen we maar zeggen....... |
Aan de teams die met Cosworth motoren wilden rijden, heeft men minder strenge eisen gesteld.
En het gevolg hiervan zien we nu :( |
Niet alleen de FIA maar ook de fabikanten hebben boter op hun hoofd. Hadden we eerst BMW die Sauber wilde verkopen aan het vage Qadback Investments. Nu blijkt StefanGP ook niet meer te zijn dan een zeepbel, hoe heeft Toyota de boel beoordeeld voordat men "iets verkocht" aan Stefan GP?
|
Ik ben benieuwd hoe lang dat nieuwe Renault liedje zal duren. Een investeringsfonds in de F1?? Lijkt mij een slechte timing, want de F1 zal toch veel minder geld genereren dan in de glorieperiode. De firma welke de aandelen van Bernie afgekocht heeft en de feitelijke eigenaar is van de F1 zweet iedere dag water en bloed.
|
USF1 krijgt geen automatische deelname voor 2011, ze kunnen misschien zelfs een sanctie krijgen voor hun afzegging voor 2010.
de FIA gaat een nieuwe selectie-procedure opstarten voor het open plaatsje in 2011 http://www.autosport.com/news/report.php/id/81991 |
All times are GMT +2. The time now is 12:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.