Verandering Spa?
Neem 's een kijkje op:
http://www.belgium-grandprix.be/images/spa-little.gif Bij "New Track Section 2004", aan de Bus Stop... iemand die dit kan toelichten? |
Dan is de bomenkap en de reeds uitgevoerde grondwerkzaamheden aan die zijde ook duidelijk. Nu nog een verklaring vinden voor de bomenkap tussen de Kemmel en de dubbele linkse.........
*Edit: ik zie al wat de bedoeling is voor de bomenkap op de Kemmel. Heel eenvoudig, uitbreiding zone brons. De rondweg van het circuit gaat dus ook veranderen. De huidige voetgangersbrug net na de Radilion komt nu nog uit in het bos. Daar staat nu een verharde weg getekend.............die een tunnel krijgt verderop de Kemmel, meer richting Les Combes. Juiste conclusie :confused: |
Blijkbaar en poging om meer inhaalpogingen aan de busstop uit te lokken voor de F1...
|
Deze werken aan de busstop chicane waren eigenlijk al voor dit seizoen gepland. Maar aangezien er geen GP was zijn de werken verschoven.
Wat betreft die bomenkap tussen post 5 en 6 : Ik weet niet waarom maar misschien was het om het publiek (steeds in zeer grote getale op de rechte lijn) een beter overzicht te geven. Heb daar bij de 24u gestaan en nu heb je er zicht op pif-paf, post 21 tot busstop chicane,... echt de moeite. |
Als ze het maar niet gaan verknoeien hé, want wat Herman Tilke de laatste jaren getekend heeft is niet altijd een groot succes gebleken!
|
Ik zie dat er hele ruimte voorzien is voor de paddock, jippie :+
|
Vaarwel Busstop Chicane?
Wat ik hieruit opmaak wel,weer een verandering aan een circuit die volgens mij geen verandering nodig heeft.Let op het cirkeltje,"new track section 2004".
http://www.belgium-grandprix.be/images/spa-little.gif |
Bizar dat ze net voor Blanchimont begint nog bronze aanduiden... Wij mochten er in 2002 in géén geval nog naar boven. Enkel de "silver" mannen mochten door... :(
|
gaan ze hem scherper maken dan? althans dat is wat ik van de foto afleid
/MOD: threads samengeplakt. |
De hele bedoeling van die aanpassing aan de busstop is om die bocht wat 'natuurlijker' te maken, alle andere bochten zijn vrij natuurlijk behalve de busstop-chicane ... meer inhaalpogingen gaan hier toch niet door komen denk ik!!
Nu nog hard werken voor de exames zodat ik geen tweede zit heb en een weekendje naar Spa kan einde augustus :D |
Depaddock krijgt weer die parkeerplaats voor al die vieze vrachtwagens.
Kunnen wij nu nooit eens goeie plaatsen krijgen? :) Ben is benieuwd naar al die aanpassingen stiekem... |
Quote:
Een doorn in het ook is de vangrail bij het begin van de pitlane. Ik bedoel hiermee de vangrail tussen îste en deceleratiepiste. Deze staat volledig "open", enkel beschermd door wat bandenstapels, en is een zeer gevaarlijke situatie. Vraag maar aan Fisico die daar eens frontaal is opgereden. Enkele jaren geleden heeft men getracht dit euvel te verhelpen door de inrit van de pitlane te leggen in het midden van de busstop. Dit om te vermijden dat men te pitlane tegen een "te hoge" snelheid kon inrijden. Dit is echter maar een gedeeltelijke oplossing want indien men een remprobleem heeft bij het aanremmen van de Bus stop blijft de snelheid hoog en blijft het gevaar van de vangrail bestaan. C U |
De Bus Stop is nog steeds niet aangepast. Een bezoekje aan de toren van de veiligheid, in de loop van vorige week, leerde ons dat de aanpassingen zouden gebeuren in juni. Dus opnieuw uitgesteld. Duidelijk is dat de aanpassing er moet zijn voor de F1.
C U |
Quote:
Quote:
|
Jaja, binnenkort houden ze nog een kartcircuit over. :rolleyes:
|
All times are GMT +2. The time now is 09:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.