De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Crash corvette (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7889)

Megane 25-04-2004 11:09

Crash corvette
 
In de warm-up is de corvette aan de chicane serieus in de muur gegaan. Volgens een kameraad ter plaatse zal het herd werken zijn om deze hersteld te krijgen voor de start.
Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane. :no:
Het is te hopen dat ze aan de start staan, anders 2x geen punten.

Allé nu ben ik weg.

racertje 25-04-2004 21:07

Iemand foto's van de crash?

The Interceptor 25-04-2004 22:12

op pitstop.tv is er een videoke te vinden over de Corvette NA de crashe, met interviews met Franz Lamot en Selleslagh

Mark 25-04-2004 22:41

Re: Crash corvette
 
Quote:

Originally posted by Megane

Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane.

Ik stond op de eerste rij om het zo maar te zeggen ;) Dit weekend heb ik vier keer precies hetzelfde ongeluk zien gebeuren op die plaats.

De oorzaak? Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt, maar iemand die de definitie van een circuit kent zal daar niet in de fout gaan. Niks overmoed of slechte piloot, gewoon te ver naar buiten op een bepaald punt...........en dan is een heel klein stukje beton onverbiddelijk, elke wagen zal daar rondgaan.

Sennake 25-04-2004 22:59

Re: Re: Crash corvette
 
Quote:

Originally posted by Marshal
Ik stond op de eerste rij om het zo maar te zeggen ;) Dit weekend heb ik vier keer precies hetzelfde ongeluk zien gebeuren op die plaats.

En ook telkens zijn taak als Marshal met de nodige ernst en beroepseer uitgevoerd moet ik zeggen. En daar zijn BEWIJZEN van :)

De bewijzen die ik fotografisch vastgelegd hebben betreffen dan wel de Nissan World Series Light, maar ze zijn er niet minder spectaculair door :D

Morgen staan ze online (een selectie althans).

POL 27-04-2004 16:15

Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.

marcel 27-04-2004 16:22

Quote:

Originally posted by POL
Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.
het is helemaal geen tactische fout. vergeet niet dat voor hetzelfde geld de baan er op zondag helemaal anders helemaal anders bij ligt, en dat uw wagen niet meer zo snel is dan op zaterdag...

POL 27-04-2004 16:33

Maar is het dan niet aan de snelle piloot (Marc Goossens) om opnieuw de wagen af te stellen? En waren de weersomstandigheden niet ongeveer dezelfde? Een warm-up heeft voor mij enkel zin als het bv zaterdag mooi was en zondag aan't regen, of omgekeerd.

ICEMAN 27-04-2004 16:40

Marc kon zich nogal moeilijk in 2 splitsen hé. :rolleyes: Hij zat op dat moment in Le Mans.

The Interceptor 27-04-2004 17:02

meestal zit er ook wel een verschil tussen de afstelling voor de race en de afstelling voor de kwalificatie hoor, dus de warm-up is zeker zinvol!!

POL 27-04-2004 17:05

Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)

POL 27-04-2004 17:06

was een antwoord om ice-man, om geen verwarring te strooien
:-)

Mistery 27-04-2004 17:37

Quote:

Originally posted by POL
Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)
Remmen 'inrijden'... Banden 'inrijden'... algemene check-up...
Er zijn zovele zaken waarvoor een warm-up sessie nuttig kan zijn...

POL 27-04-2004 17:51

Normaal ligt er steeds een stel ingereden remplakketten klaar, die reeds zijn ingereden tijdens een donderdagtraining of zo, als die van de practice niet meer goed zijn voor de race.
En banden inrijden? Voor de start worden er nog 2 toeren afgelegd, van de pits naar de startgrid en dan nog een ronde met vliegende start, dus kunnen gerust nieuwe slicks gemonteerde worden om te vertrekken. Ze zullen misschien nog niet helemaal de juiste temperatuur hebben, maar banden die al eens zijn opgewarmd en terug worden afgekoeld daar veranderd de compound van nl. de compound wordt er harder van.

Mistery 27-04-2004 18:01

Toch raar dat zovele teams da nog wel doen hé?
Maar 't zal waarschijnlijk aan mijn beperkte autosportkennis liggen, ik ken daar nie veel van zenne, zelfs na 15 jaar nog nie ;)


All times are GMT +2. The time now is 01:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.