Ik ben het volledig akkoord met JP in deze kwestie
Een oplossing voor Francorchamps zou misschien kunnen zijn om bv een iets langere race daar te houden per seizoen. Bv een 6uren race! Dat lijkt me nog een betere voorbereiding te kunnen geven op de 24u van Zolder. In Francorchamps heb je ook langere races nodig om het circuit te voet rond te gaan en ook nog even in de paddock te vertoeven.
Ooit al eens op Kemmel gezeten als de Vipers passeren? hetzelfde voor Blanchimont? Man man man, dat is pas kicken! Maar juist die twee punten liggen zeer ver uit mekaar op wandelafstand!
Ik rijd zelf in de Fun Cup en dat is uiteraard een pak lager als de Belcar, maar die extra kost die zulke races met zich meebrengen, is die zóó groot? Wij huren zowel voor Francorchamps als voor de buitenlandse races een mobilhome, dus het is gewoon extra tijd die je verliest om daar te geraken. Grote teams zitten in Francorchamps, toch ook op hotel/bungalow of in de camion of caravan? Ok, in vgl met zolder, dat zal sowieso goedkoper blijven voor vlaamse teams omdat die 's avonds over en weer kunnen, maar om nu te zeggen dat het zoveel duurder is in het buitenland? je zal wel een meerkost hebben, maar je moet ook niet altijd met je volledige team op pad gaan ... althans zo doen wij dat!