Quote:
Originally posted by Baron
Persoonlijk had ik graag een race minder in Francorchamps gezien en eentje meer in Zolder. Zolder is veel gezelliger.
Vergeet ook niet dat de roots van de Belcar in Zolder liggen (VAS Endurance, BBL Cup, Carglass Cup) en dat de Belcar daar steunt op een jarenlange traditie waarvan de 24 Uren steeds het hoogtepunt geweest zijn. De Belcar zonder de 24 Uren van Zolder, dat kan ik me echt niet voorstellen.
En een Vlaams wereldje, ook dat is juist, maar wat is daar verkeerd mee?
Je mag gerust stellen : Belcar = Vlaams = Zolder.
|
Nog een race minder in Francorchamps. Ik moet zeggen dat ik dat toch wel een opmerkelijke uitspraak. Wij hebben in ons belgenlandje het mooiste circuit ter wereld en ik vind het echt triestig dat Belcar daar zo weinig gebruik van gemaakt. Zolder is misschien voor Belcar intressant maar puur vanuit race oogpunt gezien moet het voor rijders toch veel uitdagender zijn op Spa te rijden. Wat is meer kicken Eurouge/ Radillion of De sacramentheuvel ?
En nog voor de snellere wagens in Zolder moeten deze altijd door de trage deelnemers laveren. Iets wat bij de Ickx chicane regelmatig tot zeer warme situatie leidt. In Spa heb je zon problemen toch veel minder daar kunnen snellere wagens makkelijk gewoon op snelheid een andere wagen voorbij. Als rijder van een snellere wagen moet Spa toch wel een verademing zijn daar kan je tenminste is echt lekker full trottle gaan. Idd zoals Maarten zegt, Heerlijk dat geluid...
Dat Belcar Vlaams is is gewoon een vaststelling niet meer niet minder.