Vernis Op Corolla
Ben net bezig 3 Corolla's gelijktijdig te bouwen. De chassis zijn klaar en eigenlijk moet ik nu beginnen met de carrosserieën klaar te stomen. (en eigenlijk zou ik graag ook wat foto's van die ketels posten, maar ik weet bijgod niet hoe je dat moet doen...)
Voor de gewone versie zijn er geen problemen. De andere transkit (Theunissen Ieper 1999) zal ook wel lukken. Maar dan heb ik nog een transkit voor de Corolla WRC Gulf. Daar moet je een grote decal bevestigen aan de zijkant van de wagen, maar die is danig groot, dat hij ook een stuk van de zijruit bekleeft.
Normaal gezien bevestig ik mijn decals, vernis de hele zooi, en plak dan de ruiten in de carrosserie. Nu zie ik me genoodzaakt om de ruiten in de carrosserrie te steken, en dan alles te vernissen.
Dus de uiteindelijke vraag is: heeft iemand al ooit geprobeerd ruiten te vernissen? Welk effect bekom je? Glijd de vernis van de ruit? Zie je de vernislaag goed liggen, of valt het niet op?
Het zou handig zijn mocht het mogelijk zijn ruiten mee te vernissen, omdat ik een aantal oudere modellen heb staan, die eigenlijk aardig gebouwd zijn, maar nooit vernist waren. Nu enkele jaren later zie je dat ze veel moeilijker af te stoffen zijn, en daardoor serieus beginnen af te zien. Ook wagens die ik wil herbouwen, maar waarvan ik de ruiten niet kan verwijderen zouden bij deze techniek kunnen gebaat zijn.
|