View Single Post
Old 13-09-2004, 19:32
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by guy
Ja,ja,ja..........

Vraagjes:
Ten eerste: Hoe kan je weten dat dit Zuid-Afrika is ?

Wel, heel simpel, aan de kiekendraad

De Hondola heeft maar vier races gereden, Monza (met witte pitmuren), Watkins Glen (het meest gelijkend qua pitboxen), Mexico (totaal andere pits, als er al zijn) en Kyalami. Ik geef toe, er is niet veel fotomateriaal te vinden van Kyalami uit die periode, maar er werd daar niet alleen Formule 1 gereden, en via de prototypes kwam ik een foto op het spoor met boven die bakstenen pits een reklamebord "Put a tiger in your" tank. Ook op GPL kan je Kyalami 1967 in getekende vorm terugvinden met bakstenen en kiekendraad. 't Was inderdaad geen gemakkelijke vraag, hoewel ze er op het eerste gezicht poepsimpel uitzag.
Op een ander moment wil ik nog wel eens uitwijden over de invloed die Honda's racerij in de late sixties heeft gehad op de lancering van de eerste Honda Civic, die eigenlijk een luchtgekoelde motor had moeten krijgen, ware het niet dat Jo Schlesser tijdens zijn eerste GP in een luchtgekoelde Honda F1
meteen om het leven kwam (Rouen). John Surtees wou van die luchtgekoelde toestanden niets weten,...en de Honda Civic dus ook niet.

jan
Reply With Quote