Quote:
Originally posted by Flitser
Proficiat Spees!
|
Merci
Een iets langer verslag:
We wilden heel graag onze titel al veilig stellen, het liefste met een overwinning. FKI is een circuit dat ons heel goed ligt, dus we zagen het wel positief in. Ons optimisme was wel al wat minder toen we hoorden dat er enkel binnen ging gereden worden en dat BRI ging meedoen (Dries is meestal toch nog net te snel). Voor de start van de kwalifs dacht ik daarom dat wel al tevreden mochten zijn met een top 5 plaats.
Tijdens de kwalifs reed onze kart de eerste ronden voor geen meter (denk dat choke nog opstond). Ben dan maar de pits ingekomen, efkes kart uitgezet en terug aangezet en toen reed ze wel goed. Ik zat net achter Dries en zo een superchrono kunnen neerzetten (denk zelfs de pole). Dan heeft Karel overgepakt, maar die heeft maar 1 ronde kunnen rijden doordat de kwalifs de vroeg afgevlagd zijn.
Bovendien klopte de startvolgorde niet helemaal (al viel het bij ons nog mee doordat we 3de mochten starten). Karel werd al snel 2de en zat vlak achter Ben. Karel was duidelijk veel sneller, maar Ben hield de deur mooi dicht zodat Karel er niet voorbij kon (al was het soms wel erg nipt). Toen Ben binnen kwam om te wisselen liet ik Karel nog wat doorrijden. Hij reed toen enkele superrondes (op dat moment meestal sneller dan Dries). De bedoeling was om zo na de wissel voor BRI te blijven. Dit lukte bijna. Als ik Karel nog 1 ronde langer had laten rijden, had dat vermoedelijk gelukt geweest en dan had het heel moeilijk geweest om ons voorbij te gaan. Maar we kwamen een halve kartlengte te kort. Ik had enkele rondes nodig om in mijn ritme te geraken en Dries was toen gaan vliegen. Heb nog wel geprobeerd om terug te komen, maar BRI was net te snel. De Paddock zat echter al bijna een ronde achter, dus onze 2de plaats is nooit meer in gevaar gekomen. En doordat t Sleepend Wieleken pas 5de geworden is, zijn we dus kampioen. Normaal rijd ik volgende race samen met Karel (hij krijgt geen keuze

) zodat de individuele titel normaal ook in orde is.
Het was zeker een spannende race, enkel spijtig genoeg weer geen overwinning.