Thread: Standing start
View Single Post
Old 19-04-2005, 21:00
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Hey Jo,
Ik heb goed 2 seizoenen SC achter de rug en heb dus een aantal van die starts gedaan.
Als er iets is dat ik mis in de TC, dan zijn het de staande starts... Dat is altijd al een adrenaline moment op zich.
Voor de startprocedure op zich kan ik mij goed aansluiten bij Maarten. Het enige wat ik er nog zou aan toevoegen is hetvolgende. Probeer bij je eerste start geen "Schumacher" na te doen. Ik bedoel daarmee, probeer zeker de eerste meters op je lijn te blijven. Als je al meerdere van die starts achter de rug hebt, dan kan je een start strategie beginnen maken, bijv. direct de middenlijn kiezen, enz. Probleem is dat het in de start zeer snel kan gaan en dat je eigenlijk 4 ogen nodig hebt, want de wagens zitten letterlijk overal rond jou. Een klein tikje krijgen is snel gebeurt, en rond gaan in het pak is echt wel het laatste wat je wil! Verder zijn de 2 eerste bochten ook nog riskant. Eens daarvoorbij rekt alles al wat uit en kan je meer je eigen lijn beginnen rijden.
Voor de rest, concentreren op het rode ligt, gas erop houden en vanaf groen "alles geven". Enkel nog opletten dat de auto voor je ook weg is. Indien niet, dan is dat niet zo goed voor je hartslag

Veel succes ermee!

Greetz
Reply With Quote