Gisteren Woensdag 11/05 hebben we deelgenomen aan de Eran days om een trainingske te verrichten in de namiddag.
Het begon bij het opladen van de wagen op de remorque bij ons thuis, een sjorriem drukte op het wielventiel en deze brak af....platte tube maar mijn schuld uiteraard.
We moesten deze training verrichten om het exacte verbruik terug op te meten door een licht gewijzigt computersturing welke iets meer benzine inspuit voor betere koeling.
De bijgeplaatste 2de oliekoeler moest ook getest worden op z'n doeltreffendheid en die blijkt goed te werken want de olietemperatuur ging tot maximum 114° terwijl deze voorheen ging tot een ongezonde 155° !
Echt goede rondetijden waren onmogelijk in deze wirwar van trafiek waarbij ik slechts een beste ronde van 1'54" kon optekenen ....maar daar was het hem niet om te doen.... testen en nog eens testen was de opdracht.
Ook de decibels moesten goed zijn want we zijn niet van het circuit gevlogen wegens overlast.
We produceerden ook geen enkele naverbranding met knal tot gevolg, wat een luxe !
De enige panne wat we mochten noteren was een op "tilt" geslagen oliedrukmeter welke 99,9 druk aangaf (?) en een sponzig gevoel op het rempedaal.(=deftig ontluchten van de remmen..)
Voor de rest zijn we klaar voor maandag !!
Doei
Luc
GM RACING