Thread: Vernis
View Single Post
Old 20-06-2005, 10:11
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Vernis

Hey,

Hier ben ik weer met een probleem. Zoals jullie misshien nog weten, ben ik geen doorwinterde modelbouwer maar eerder een slotracer die zich gewaagd heeft aan het zelf bouwen van 1/24 body's om naar slotcar te veranderen.

Wel... voor de "Jaren 70 zes uurse" die ik organiseer bij me thuis heb ik dit beestje klaargemaakt. Een 1/32 Porsche 934 met Martini livery. Ik heb deze keuze gemaakt omdat er voorlopig van dat model maar één livery was, en ik zeker niet met exact dezelfde wagen rijden als het standaard model. Ik heb dus bij Mediamixhobby's een decalset van een Ford Focus WRC (Colorado Carpena) gekocht om aan te passen voor op de Porsche. Alles was echt prachtig gelukt. De auto zag er super uit. Ik was er zo fier op... ik hoopte dit karretje op het podium te kunnen zetten binnen twee weken...

Zo dus...

Tot ik de wagen wou vernissen... Ik heb eerst met een Tamiya Clearcoat busje op een andere wagen geprobeerd, om te zien wat er gebeurde, omdat ik er al niet gerust in was. Er gebeurde niets schrikwekkend, de body blonk mooi egaal...

Gerustgesteld heb ik dan deze Porsche op dezelfde manier vernist... Ik had nog niet gedaan met spuiten, of de decals begonnen op de krullen, te krimpen, blazen te trekken... Kortom... alles naar de KL*

Een auto waar ik echt veel aandacht aan besteed had... zeker meer dan een week aan gewerkt om de bestaande printing er zonder schade af te halen en de nieuwe livery aan te maken... en dan heb je dit voor...

Wat doe ik fout?

Is Tamiya Clearcoat enkel goed voor Tamiya decals?
Welke vernis moet ik dan gebruiken? Is die dan goed voor alle decals?
Ik heb nog een paar wagens klaarstaan om te vernissen, maar ik durf absoluut niet meer.

Ik moet ook nog de porsche weer schoon krijgen, en opnieuw bestickeren... Hoe moet ik in godsnaam die decals van onder die klaarlak krijgen?

Radeloos ben ik...

G.