Dus als ze in
België - wat kunnen mij die Vlaamse en Waalse federaties nu schelen - er in slagen om een GT-kampioenschap te creeëren, met daarnaast een apart toerisme-kampioenschap, en die dna bovendien niet samen de baan opgestuurd worden, dus compleet gescheiden, dan is het a. voor de kijker veel duidelijker, en b. veel interessanter omdat je doorzichtige kampioenschappen hebt. Nu staan er daar 5 (of zijn er het 6 of 7?) podiums gevuld en iedereen met een beker naar huis... En dat voor de konninginneklasse in België... Daar snap ik als toeschouwer de ballen van.
In mijn autosport en koersen gaan kijken logica is er 1 winnaar en 3 teams op het podium, die elke een beker krijgen. De rest gaat met lege handen naar huis. Of is het de bedoeling dat iedereen wat krijgt, deel dan de prijzen uit voor de start en vertrek niet. Da's veel goedkoper.
Om maar te zeggen. Als toeschouwer 'pur sang' wil ik een duidelijk kampioenschap met 1 klasse van wagens, of tenminste wagens die onder omstandigheden allemaal aan elkaar gewaagd zijn. (denk aan FIA-GT, LMES enz.) Als het een mengelmoes blijft, dan is het ook niet meer dan dan - in limburg zeggen ze "compot" en daarvoor ga ik helaas niet naar een circuit.
Wat heel interessant zou zijn:
* Belcar -> GT-kampioenschap (en dus enkel dikke bakken)
* BTCS -> Toerisme kampioenschap (maar dus geen dikke GT's erin)