Quote:
Originally Posted by Autofan
Wel Huudo, ik snap je langs de ene kant wel.
Maar als alleen het algemene podium bekers krijgt, denk je dan echt dat je veel wagens en teams aan de start gaat krijgen? Dan doet 80 % van de deelnemende teams voor spek en bonen mee.
In Belcar is het juist noodzakelijk dat elke klasse een podium krijgt + bekers (het ene is goed voor de publiciteit, het andere als herinnering). Zonder podia en bekers voor de kleinere teams gaat men niet veel bereiken hoor. De kleine teams zijn noodzakelijk voor de organisatie 
|
Zoals reeds eerder gesteld, het interesseert mij niet wat organisaties willen, en in deze thread gaat het er nu eens over van wat wij als breed publiek eigenlijk willen - wat ons aanspreekt.
In het huidig bestel van de Belcar moet je idd iedereen bekers geven. Maar in wat ik zie (wat ik als toeschouwer graag zou zien) als de BGT (Belgian GT) is er geen plaats voor de kleinere teams. Top notch sporting voor de grote met dikke bakken en max 18 tot 20 autos, maar allemaal van hetzelfde kaliber - 911, Viper, Corvette, 550, 575, DB9, Saleen maar zonder BMW's, Jaguars, Seats, Mini's enz.
De kleinere teams kunnen dan terecht in het 2de en andere kampioenschap, nl de toerisme wagens - 4 deuren al dan niet op een buizenstel en geen 911'en ook al zouden die dan 'zogezegd' in de toerismeklasse passen. Ook het gros van de Touringcup rijders zouden hier in kunnen rijden.
Of dat die BGT dan endurance moet zijn, weet ik zo nog niet, ik wil gewoon enkele uren ongecompliceerd naar enkele mooie koersen kijken. Als ik 4 uur moet zitten gapen naar 20 auto's die passeren, ben ik als breed-publiek-toeschouwer al lang de draad kwijt. Sprinten met die dingen in 1 tot max 1,5 uur koers. En op het eind 1 podium. Zo creeër je helden voor het publiek. Nu zijn is iedereen de held (bij manier van spreken) op het eind van het seizoen - leuk voor al die mensen - maar ik als toeschouwer schiet er niks mee op.
Pas dan zal je het volk 'en grand masse' naar de pistes terug krijgen. Wanneer er flink geknokt wordt door meerdere auto's op de piste voor de eerste plaats, en niet na een uurtje, stoeltje wisselen, pilootje wisselen, want dan ga je al vlug denken waar blijft die nu, en wie rijdt er nu? Strategisch natuurlijk allemaal super mega bangelijk, maar het grote publiek blijft wel weg. Terwijl de DTM bijvoorbeeld - met helden, én sprintkoersen, én dikke bakken - volle pistes trekt. En iedereen die niet kan, zit voor de buis.
Dat is wat ik graag zou zien in België. Dus nogmaals, het is wat mij in de toekomst zeker weer naar het circuit zou kunnen krijgen en niet wat het vandaag de dag is.