ik denk dat het opsplitsen van de kampioenschappen een must is. Ik zie het zo:
2 kampioenschappen: GT en Toerisme
elke kampioenschap een klasse verdeling
GT: zoals in Belcar GTA en GTB
TR: TA +3000 cc ; TB 2000cc tot 2999cc ; TC -2000 cc (voorbeeld)
De 2 kampioenschappen rijden op het zelfde weekend ( is de touringcup verlost van de 95 db regel

).
Ik zou 2 wedstrijdtypes creëren nl sprintwedstrijden 2 x 1u (met bv verplichte pilotenwissel tussen de 20' en 40', zonder tanken) en een endurancewedstrijd van bv. 3u (beschikken over de boxen).
Het 1ste weekend rijden bv de GT's de sprintraces en de TR's de endurancerace, het volgende weekend omgekeerd enz.
Hierbuiten nog een 24 uren race voor de GT aangevult met bv de top 10, op dat ogenblik, van de tourismes en afzonderlijk een 10 urenrace voor de toerismes (mag ook een 24uren zijn).
Een weekend zou er als volgt gaan uitzien:
Zaterdag: trainingen en kwalificaties (mss elke klasse appart).
zondag: sprintrace, endurancerace, sprintrace.
Een goed gevuld autosport weekend, met van alles een beetje en een beetje van alles

...
Misschien nog een derde kampioenschap voor de historics en sprinterscup...