View Single Post
Old 07-09-2005, 20:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Pat
Spijtig genoeg ben ik geen "die-hard", maar dankzij dit forum ook geen onwetende meer .
Ik heb het volle respect voor je mening dat je andere auto's wil zien in de Belcar, zoals ook blijkt uit mijn eerste reply. Ik zou wel liever enkele echte onbekenden zien dan terug te grijpen naar de overbekende "monsters" uit de FIA-GT.
Maar de realiteit laat ons ook even denken aan de teams en organisatoren.
Willen BTCS en ZTC hun blikvangers weg ? Welk GTB team wil zijn geld inzetten op een bekend of minder bekend "monster" ? Hoe diep valt een tweede (zaterdag) dag bij de ZTC'ers ?
Het hele boeltje bijeen zetten in een weekend, en alternerend sprint- en uithoudingsraces ... klinkt goed ... Maar geven we dan weer niet enkele raceweekends weg aan de fietsers ?
Mijn commerce logica zegt me dat het altijd de klanten zijn die de wet van vraag en aanbod bepalen. Heb je een goed product en lever je kwaliteit, zal je blijven verkopen. Heb je een minder goed product dat van bedenkelijke kwaliteit is, verkoop je minder tot niets en ga je failliet.

Het enige wat ik zie, is dat de organisatoren en deelnemers zich totaal geen zorgen maken of hun product nu wel goed is en of het een zeker niveau van kwaliteit haalt, en toch doen ze maar verder. Ik denk zelfs dat ze de gewone jan modaal niet nodig hebben om hun ding te doen. Als je een goed draaiend kampioenschap hebt - lees goed product waar mensen voor willen betalen - en je kan een deel van de inkomsten verdelen over de teams, zal er al snel anders georganiseerd worden.

In iedere raad zitten vertegenwoordigers van de organisators, de circuits, de piloten, de teams, maar nergens zit er een toeschouwer bij die evt. wat kritische bedenkingen kan uiten. Dat de tribunes niet vol geraken, moet toch tot nadenken stemmen, maar dat gebeurd blijkbaar niet. Jammer dan...

En mijn idee was het zeker niet om alles op 1 hoop te gooien en beide kampioenschappen tijdens 1 weekend te laten plaatsvinden. Maar soit, 'k had gezegd dat ik het daarbij ging laten, want ik krijg over de mail al berichtjes waar ik liever mijn tijd niet in steek. Zoveel is heel dat gedoe me niet waard.
Reply With Quote