View Single Post
Old 08-09-2005, 21:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Allemaal prachtige plannen en ideën maar als ik de baas was van het circuit zou ik geen enkel plan goedkeuren. De oplossing voor het echte probleem zit er niet tussen.........

Ik verklaar mij nader

Het probleem van de autosport op dit moment, dus niet Belcar specifiek, is dat er zo goed als geen toeschouwers zijn. Ok, er zijn uitzonderingen.........DTM in de Heimat, Le Mans, Renault Weekends enzo. Echter 90% procent van de wedstrijden trekt geen publiek. Is autosport dan niet populair? Nee, volgens mij zit dat wel goed. TV-programma's (in Nederland dan ) over autosport nemen in aantal toe. De kijkcijfers voor dat soort doelgroepprogramma's zijn ook niet slecht. Boekjes en internetsites tieren welig.

Er moet dus iets anders zijn waarom Jan Modaal de circuits links laat liggen. Ik ben zo eigenwijs om te zeggen dat ik wel weet waar het schoentje knelt. Wat is een circuit nu voor een toeschouwer? Eigenlijk niet meer dan een wei met totaal geen voorzieningen voor sanitair, hygiëne, eten en drinken. Een circuit is eigenlijk het grootste openbare toilet van de desbetreffende regio

Conclusie: Circuits verliezen het qua infrastructuur t.o.v. voetbalstadions, evenementenhallen en ander modern vermaak

Daarnaast is de promotie is een heikel punt. Ikzelf woon op nog geen 60 km's van beide circuits in Belgie. Nog nooit heb ik een billboard gezien van een evenement op die circuits. Evenement op zoals de Masters op Zandvoort en de TT in Assen heb ik wel voorbij zien komen...........en die twee locaties liggen op meer dan 300 km van nieuwe voordeur.

We moeten dus eerst de massa bekeren tot circuitbezoek. Als dat een feit is kunnen we de toeschouwers in de watten leggen met videowalls, circuitradio en andere informatieborden en maatregelen om het ze naar de zin te maken.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote