View Single Post
Old 09-09-2005, 10:24
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Mark
Conclusie: Circuits verliezen het qua infrastructuur t.o.v. voetbalstadions, evenementenhallen en ander modern vermaak
Zal wel een rol spelen maar wat doe je dan met evenementen op dezelfde locatie die toch een voltreffer zijn. Buiten de autosport zijn dit bvb het wielrennen, veldrijden, motorcross... Nuja, ik moet toegeven dat dit door de jaren heen disciplines zijn waarin de Belgen Internationaal uitblinken. Bovendien waren de evenementen van wereldniveau. Maar dan gaan we even korter bij huis kijken. Neem nu de Erandagen. Dit is toch ook autosport en succesvol. Ze hebben plaats op hetzelfde "openbare toilet" als waarvan hiervoor sprake. Ze hebben plaats op weekdagen wanneer er nog minder faciliteiten zijn als tijdens raceweekends.

Ik denk dat het verschil zou kunnen zijn dat het allemaal wat toegankelijker is. Bij het wielrennen, veldrijden of motorcross kan je de deelnemers (quasi) aanraken. De deelnemers zijn ook meer open ten opzichte van hun fans.

Bij Eranracing kan je nog een stap verder. Je kan meerijden in een raceauto. Je kan zelf rijden op de piste. Meer toegankelijk kan het moeilijk worden...

De Belcar is in dat opzicht nogal gesloten en een behoorlijke ons-kent-ons cultuur waar het moeilijk binnen te geraken is... Als dat al moet opgelost worden, zou ik in godsnaam niet weten hoe al kan ik me wel vinden in wat ideeën hiervoor beschreven.

C U

PS : de displays met rode letters etc zoals hiervoor soms nogal literair omschreven noemt men gewoon "LICHTKRANT".
Reply With Quote