View Single Post
Old 09-09-2005, 13:28
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Alle zaken die ik hier de revue zie passeren zijn één voor één zaken die inderdaad hun steentje kunnen bijbrengen tot een verbetering van het geheel. Over 1 zaak spreken jullie echter niet, en dat is de kostprijs. Je kan 100 en 1 zaken veranderen, je kan miljoenen pompen in een project, maar wie zal het betalen.
De toeschouwers alvast niet (probeer maar eens 30 euro te vragen voor een inkomticket), die zoeken tot ze een gratis ticket kunnen bemachtigen. De teams zitten op hun tandvlees en geven hun centen terecht liever uit aan de wagens en de uitstraling van het team ( lees sponsors). Grote circuit & nationale sponors blijven achterwege omwille van 1) te weinig publiek en 2) te weinig media. Zoals iemand hier reeds terecht aanhaalde: spreek en schrijf erover en mensen worden nieuwschierig. Maandag na de 24H alle kranten gekocht? Ik wel en ik kan je verzekeren, het was om te wenen. Pitstop TV doet zijn uiterste best maar vecht tegen de bierkaai, ook wij proberen met man en macht, alles voor de sport.

Ik kan jullie één ding zeggen: maak van 1 persoon een internationale vedette en veel zaken zullen volgen. Kijk naar het tennis, kijk naar de terugvallende cijfers qua ticketverkoop voor de F1. Komt dat door het circuit? Neen!!! 80% van de bezoekers op Spa komen voor Schumi. Nu hij niet presteert blijven ze thuis, as simpel as that. Mensen komen niet meer uit hunnen stoel voor 50 wagens achter elkaar te zien rijden. Breng spanning, sensatie, zet sommigen op een verhoog waar mensen naar opkijken, enz... Ik stond zelf versteld van de aandacht die Ellen Lohr kreeg tijdens de 24H. Hoeveel mensen zouden weten wie zij is? Niet veel, maar er werd over gesproken en iedereen wou haar zien, idem dito met Freddy Loix. Zulke mensen hebben we nodig. Als je dat hebt gaat de mechandisingmachine in gang, komen er mensen, pikken de sponsors in en komt de media vanzelf.

Een klein vb) de karting in Bercy, grote namen, veel spektakel, sfeer en toch peperduur. Waarom betalen mensen 150 euro voor een stoeltje?
Een overaanbod aan events, een te klein land en 2 landsgedeeltes die niet wensen of kunnen praten met elkaar maakt het ook niet eenvoudiger op.

Dit is mijn mening, zoals er zovelen zijn en in alles zal wel een beetje waarheid zitten. Er bestaan mogelijkheden om dit alles te realiseren, maar ik vrees dat er noch de centen noch de competenten voor bestaan om zoiets in België te realiseren. Zelfs al bestaan die, ik zou wel eens willen zien wie aan dit dossier zijn vingers wil verbranden.
Reply With Quote