Nog maar eens een vraagje van mij:
Ik ben van plan om deze avond twee auto's in grondlaag te steken... maar het zijn alletwee auto's die deels moeten afgeplakt worden omdat ze in 2 kleuren moeten worden gespoten...
Nu is mijn vraag of ik best:
- de auto volledig in de grondlaag steek... mooi laat drogen... afplak waar nodig en 1 kleur spuit... en dan het andere?
of
- de auto afplak voor ik hem in de grondlaag steek... eerst de grondlaag op de niet afgeplakte delen... daarover de laklaag... alles mooi laten drogen... en dan de andere delen grond- en laklaag aanbrengen?
De tweede mogelijkheid geeft me wel het voordeel dat ik sneller kan werken... ik heb goede ervaringen met grondlaag spuiten, 15 min wachten... (de grondlaag droogt supersnel) en dan direct de laklaag spuiten... zo kan alles een weekje of meer drogen... en dan doe ik de andere delen... grond- en direct laklaag... weer een weekje... en dan is ie gespoten op twee weken... Anders weet ik niet hoelang ik moet wachten om op de vernislaag te mogen afplakken...
Zou het trouwens aan te raden zijn om na een week drogen al (Tamiya) afplaktape te gebruiken... of zou dit te vroeg zijn en m'n werk om zeep helpen?
Wat doen jullie trouwens met de tape? Na het spuiten direct verwijderen... of goed laten drogen en dan pas aftrekken? Tis maar kwestie dat ik geen zin heb om brokjes verf met de tape mee te trekken...
Je ziet... ik heb nog immens veel te leren... hopelijk reageert er nog iemand voor ik het verkeerde doe vanavond... ik zit zo op hete kolen achter mijn bureau op het werk...
Groeten
Gunther