Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Breng spanning, sensatie, zet sommigen op een verhoog waar mensen naar opkijken, enz...
|
Iedereen spreekt over het verlengen van de Belcarraces tot drie uur ... maar dat is voor mensen niet interessant. Qua spanning is het toch veel leuker om een sprintrace te zien? Zet op één dag 6 sprintraces bij mekaar, misschien type legend cars, en je krijgt overzichtelijke races en spanning, meer risico's meer actie en dan kan je meer volk krijgen. Uiteraard moet dit allemaal gecommuniceerd worden op de nodige manieren, maar je product moet gewoon aantrekkelijk zijn. Een 24uurs race trekt veel volk, meestal toch, maar wat met een race van 2 tot 6uur. Je kan de verschillende bochten gaan bekijken en je ziet op den duur allemaal dezelfde auto's gewoon passeren, ook al zijn het dan vipers en porsches en weet ik veel wat. Voor de rijders zijn langere races superplezant, maar voor het publiek niet... simpel as that!
Varieteit moet er zijn om bezoekers te hebben. Dan mag je nog een kwalitatief hoogstaand veld hebben. Je moet spanning hebben. Waar is de tijd dat er yariscup, cliocup, formule renault ed reden op één dag, met als afsluiting een race van 2u belcar. Een beetje afwisseling voor het publiek. Misschien moeten er idd verschillende formats in het leven geroepen worden, kijk maar naar engeland en duitsland. Wat wij daar al zijn tegengekomen op circuits ... bakken die je niet meer voor mogelijk acht en die liggen daar de racen gelijk zotten. Misschien is het niet slecht om gewoon veel meer races te hebben en minder grote deelnemersvelden. 15 auto's in een race moet voldoende zijn, daarmee een sprint op zolder van 8 rondjes en zo 10 races op een dag ... volgens mij spreekt zoiets aan! Dit op meer low budget schaal moet toch lukken. De kosten kunnen beter gespreid worden over de verschillende cups. Waar zijn alle yariscup autootjes naartoe? Er racen er momenteel misschien een zestal in België. Hetzelfde voor de Clio's. Maak korte spektakel races (hopen op niet te veel brokken uiteraard), de auto's zijn voorhanden. Races op circuit voor bakken die in de klimkoersen rijden of in slalom ... dan breng je wat variatie, veel afwisseling voor het veeleisende publiek. De moeilijkheid zit em wel in het combineren van de lowbudget en high budget klassen, het prijskaartje voor de organisatie van de verschillende series. Je moet dan een keuze maken in het professioneel aanpakken of eerder amateuristisch. Geen idee of dit allemaal haalbaar is, maar ja. Feit is gewoon dat ik liever 7 dan 3 verschillende races op een dag zie. Feit is ook dat verschillende organisaties niet met mekaar willen samenwerken om mooie weekends te organiseren en dan is er nog het communautaire element dat alles er idd ook niet makkelijker op maakt.
Het moet toch mogelijk zijn om een duitse cup eens naar België te halen en zo afwisseling te creëren in het Belcarkampioenschap.
Misschien kan er wel een cup groeien vanuit de Eran racing dagen
(het zijn precies allemaal niet samenhangende hersenspinsels hierboven, maar dat komt omdat ik gisteren weer een feesje gebouwd heb, en soms laat dat zijn sporen na in de bovenkamer hé

)