Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Om het publiek te laten blijven terugkomen... naar mijn mening:
1) Opsplitsing GT en Tourisme (zoals hiervoor al vermeld) op nationaal niveau.
Hierdoor ga je in beide kampioenschappen meer wagens krijgen die aan mekaar gewaagd zijn, al dan niet owv een aangepast technisch reglement.
En om deze races spannender te maken moeten er bepaalde regels komen mbt pilotenwissels, tanken, etc...
En randanimatie moet er volgens mij ook zijn..: kartingske, botsautokes en noem maar op... maar deze randanimatie mag natuurlijk het hoofdgebeuren niet gaan overschaduwen...
|
Zal me hier ook eens laten horen.
Voor mij persoonlijk zou er ook een opsplitsing mogen komen tussen de GT's en Tourismewagens. En dus ook een fusie tussen de Belcar Tourismes en BTCS. Want, zoals vele malen aangehaald, ik vind niet dat GT's thuishoren in het BTCS-kampioenschap. Op die manier maken de 'tourisme-piloten' ook meer kans op een algemeen podium in plaats van een klasse-podium vind ik.
Mijn tweelingszus is vorig weekend voor de eerste maal naar een race gaan kijken, namelijk de Formule-1 (als Alonso-supporter). Zij dacht dat in de Belcar dezelfde regels gelden als in de Formule-1. Ik begon een beetje de verschillen uit te leggen, maar ben snel gestopt. Zij volgt het racen nog maar een half jaar en enkel F1 dus klonk het voor haar een beetje als Chinees. Ik heb wel haar interesse doen opwekken om eens zelf te gaan kijken, maar ik zal tijdens de komende races veel moeite moeten doen om het allemaal goed uit te gaan leggen.

Daarom zou een programmaboekje bij aanvang van de race veel goed doen.
Pas op, als je het Belcar-kampioenschap uitlegt aan mensen die al regelmatig naar andere races gaan kijken zijn, dan gaat dat vrij vlot...maar je merkt toch een groot verschil wanneer je tegen een 'raceleek' bezig bent...
En ja, hoe kan je mensen aantrekken? Wel, bovenstaand voorstel van Bart vind ik daar zeer geschikt voor! Leg een mini outdoor kartcircuit aan en dat zou echt wel veel mensen trekken hoor. Ben daarvan overtuigd. Gewoon al door te kijken naar de races, krijg je als supporter een beetje kriebels om zelf eens goed te gaan scheuren en als dat dan binnen bereik ligt, ben je toch zo verkocht. Moest ik de budgetten hebben, dan organiseerde ik zoiets zeker!

Al moet ik wel bekennen dat ik niet helemaal weet of dat organisatorisch of financieel haalbaar is.

Maar ja, dat was ook niet de bedoeling van deze thread...ff niet denken aan financiën, maar gewoon zeggen wat je veranderd wil zien...
Kan hier eigenlijk bijna een boek over schrijven, maar vele dingen werden al gezegd en over de rest kan ik niet bondig genoeg zijn.
Maar dit zijn alleszins mijn 2 cents...