Ik ben gisteren met de oudste (net geen 6 jaar) naar de rallycross in Arendonk geweest. 't Was tof en hij vond dat ook ('t was trouwens ook op zijn vraag dat we gingen).
Wat heb ik daar gezien : 't is een overzichtelijk circuit waar alle actie te volgen is, er liepen daar veel jonge gezinnen rond en ook heel wat kinderen, het is allemaal heel toegankelijk (zowel piloten als "paddock"), je kan vlakbij het circuit parkeren. Ik denk dat praktisch alle betrokkenen bij de organisatie vrijwilligers waren. De races waren af en toe wel de moeite.
Een grote toeloop was het niet, want het Glosso-circuit heeft heel wat van zijn aantrekkingskracht verloren doordat enkel de korte baan nog mag worden gebruikt. Toch waren er een paar honderden mensen schat ik zo, dat voor een vrij kleinschalige organisatie/evenement.
Wij hebben wel geluk dat er zo dichtbij een rallycrosscircuit is. Dan kun je zowat gaan en vertrekken wanneer het je uitkomt. Is het niet leuk, dan ga je weer weg en 10 minuten later ben je thuis. Indien ik vanuit West-Vlaanderen moet komen om naar een race te gaan kijken die uiteindelijk teleurstelt, weet ik niet of ik die verplaatsing nog een tweede maal ga maken.