Veel race hebben we jammer genoeg niet gezien vandaag. Naar gewoonte met de Belcar in Spa waren er weer enkele (lange) SC-procedures

Deze keer waren ze (buiten SC3 dan) eens niet in het nadeel van SRT. Zo kon Hart het stuur overgeven zonder teveel achterstand op de koplopers. Het was daarna wel zalig om Marc constant te zien pushen, zeker hoe hij telkens de Raidillon opging
En wij dan, met het ook op het kampioenschap, maar zien waar Penders-Lamot in het veld zaten. Die gingen weer tamelijk goed natuurlijk. En dan nog eens geholpen door penalty's worden ze mss wel 3e :s Niet dat ik die mannen den titel niet gun hoor, na SRT het liefst die twee sympathieke mannen, maarja toch liever SRT, en nu al 4 op 6 races gewonnen, waaronder de 24u, dan zou den titel toch ook niet overdiend zijn ..., maar 't gaat dus allemaal beslist worden de volgende race.
En die penalty van Kuismanen dan, waarom reed die nu eigenlijk zo traag rond achter de SC, op een gegeven momentstond de SC zelfs bijna stilstaand te wachten tot hij wel aan moest sluiten ... Marc Goossens kreeg het er precies zo van op zijn heupen dat hij door telkens kort op te trekken en te remmen de SC wat wilde opjagen
En dan heb ik nog een vraag ook eigenlijk: waar ligt in Spa eigenlijk de streep? Daar waar de eerste twee staan bij de startopstelling, of daar waar er wordt afgevlagd? Eigenlijk is dat waar de tijden opgemeten worden zeker? En dat zal wel op de plaats zijn waar de finishvlag gezwaaid wordt, maar waarom ligt die streep zo'n 100m voor de startstreep? In Zolder vallen die toch samen? Maar zo zijn er nog wel circuits, Magny Cours bv als ik me goed herinner.
Maar 't is eigenlijk voor bij de herstarts dat ik me dat afvroeg. De meesten wachten mooi met inhalen tot ze de startstreep hebben overschreden, maar bij de laatste herstart wachtte Menten maar tot aan die lijn waar er wordt afgevlagd. En zo reed hij op de startstreep al meer dan een wagenlengte voor de wagen waar hij eigenlijk nog moest achterrijden ...
Menten was anders nog wel aan't jagen in dat laatste wedstrijdgedeelte, in Eau Rouge was het zelfs ff heel tricky voor hem, maar zo van die mannen die er volledig voor gaan, dat zien we graag natuurlijk