Quote:
Originally Posted by Huudo
Als ik de nieuwe klasse indelingen in de andere thread lees, kan ik alleen maar vast stellen dat er gewoon geen wil is in België om iets uit te bouwen dat wat grootschaliger is en dat veel logischer in elkaar steekt. (zie ook de eerdere discussies over wat een toeschouwer wil) Met als gevolg dat alles een onsamenhorig samenraapsel blijft met uitzonderingen all over the place om toch iedereen maar een plaats te geven.
Anyway, de insiders zullen het wel weer reuze vinden en wij er nog minder van snappen. Have fun zou'k zeggen.
|
Dit vind ik toch wel een heel eigenaardige reactie, Huudo.
Vanuit onze buurlanden wordt er al jaren met zowel bewondering als afgunst naar de Belcar gekeken, zelfs vanuit de autosport-bakermat Groot-Brittannië.
Wat jij een "onsamenhorig samenraapsel" noemt, is juist datgene wat tot de charme en het succes van de Belcar geleid heeft.
Alle nationale endurance-kampioenschappen beginnen een soort eenheidsworst te worden. Of het nu het Franse, Italiaanse, Britse of Spaanse GT-kampioenschap betreft, overal zie je het zelfde soort wagens.
Door zijn liberale technische reglement en de mix van GTs en Tourings heeft de Belcar steeds zijn unieke karakter weten te bewaren; en steeds voor een sterk verscheiden startveld gezorgd met wagens die je elders niet zag.
Ik kijk in ieder geval al uit naar de Belcar New Look.