View Single Post
Old 27-10-2005, 13:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Baron
Dit vind ik toch wel een heel eigenaardige reactie, Huudo.
Vanuit onze buurlanden wordt er al jaren met zowel bewondering als afgunst naar de Belcar gekeken, zelfs vanuit de autosport-bakermat Groot-Brittannië.
Wat jij een "onsamenhorig samenraapsel" noemt, is juist datgene wat tot de charme en het succes van de Belcar geleid heeft.
Alle nationale endurance-kampioenschappen beginnen een soort eenheidsworst te worden. Of het nu het Franse, Italiaanse, Britse of Spaanse GT-kampioenschap betreft, overal zie je het zelfde soort wagens.
Door zijn liberale technische reglement en de mix van GTs en Tourings heeft de Belcar steeds zijn unieke karakter weten te bewaren; en steeds voor een sterk verscheiden startveld gezorgd met wagens die je elders niet zag.
Ik kijk in ieder geval al uit naar de Belcar New Look.
Inderdaad, ik denk dat Huudo niet echt veel kent van de Belcar... Duidelijker zal het zeker zijn.
Nu moet een wagen geen aanpassingen (of toch niet veel) meer ondergaan om van Fia-GT naar Belcar te gaan. De amateur-teams uit de touringcup moeten ook geen hemel en aarde meer verzetten om hun auto's onder die 95DB te krijgen (volgens mij zal de nieuwe limiet trouwens hoger liggen dan die 98DB).

De touringcup was dood aan het bloeden, nu kan het tenminste terug de feeder-serie van de Belcar worden.

Sorry voor de Tourisme-teams in de Belcar maar een klasse met 5 auto's die eenzelfde podium krijgt als een klasse met 30 auto's vond ik niet echt "eerlijk". Het samevoegen van Tourisme en GT lijkt me een verstandige keuze.