View Single Post
Old 05-11-2005, 21:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Talking In aanbouw : Senna in Buxus sempervirens 1:1

Het ene na het andere prachtige project komt voorbij op ons modelbouwforum. Mercedessen waar een zelfgemaakt buizenchassis in komt, F1 wagens die worden voorzien van stukjes creditcard van moeders de vrouw of een circuit op 1/24. Voor alle genoemde projecten ben ik iets te lomp omdat zelf ook ooit te proberen. Toch wil ik iets "maken" Maar wat?

Nu heb ik nog een voortuin liggen met alleen wat steentjes en een hoop modder. Zou dat een mogelijkheid bieden? Ja, wonderwel kan ik daar iets gaan maken. Het idee is als volgt: Een autosport gerelateerd logo in de tuin!

Na lang zoeken een logo gevonden wat me wel iets lijkt:

Maar hoe en wat? Eerst eens gevraagd aan een expert welk plant hiervoor geschikt was. Het bleek de aloude Buxus sempervirens te zijn. Simpel, makkelijk en overal te krijgen.

Zo zag het eruit voor aanvang van de werkzaamheden:

Het bouwplan, alleen het logo........

Toen kwam ik eigenlijk het grote probleem tegen waarvoor ik al bang was. Hoe breng je nu dat figuur van het papier over naar de woelige grond? Eerst maar eens meten welke ruimte ik kon benutten. De maten op het papier kon ik met een factor 1.7 vergroten. Opeens had ik het, satéprikkers! De universele tool voor elke modelbouwer. Als Sennake en Huudo op stap gaan met hun modellen zetten ze die altijd vast in de doos met satéprikkers. Zoiets kon ik wel gebruiken om de maten in de grond vast te leggen.

Na meten, passen, opnieuw meten en prikken zag het er zo uit:

Wonderwel zag je de lijnen van het originele logo erin terug. Had hetzelf niet verwacht Op naar het echte grondwerk. Met een klein schepje een gleuf uitgraven en de grond modificeren met potaarde. Plantjes erin en het touw tussen de satéprikkers volgen. Het eerste stukje ging vlot:

Op naar de volgende lijntjes Buxus. Ondertussen keken de buren weer bedenkelijk. Waar is die malloot nu mee bezig zag je ze denken. Dat heeft de makelaar er niet bij gezegd toen we het huis kochten........ een buurman met wel erg rare ideën heeft over tuinarchitectuur Ondertussen ook wat passanten die wat raar keken naar de plantjes en het huisnummer. Ach, het is mijn feestje.

Hieronder het voorlopige eindresultaat:

Zoals de titel van de thread al zegt:In aanbouw. Het geheel is nog niet af..........die struikjes moeten natuurlijk groeien (althans, dat hopen we dan maar). Puntjes bijknippen und so weiter.

Echter, we zitten nog steeds met kale saaie grond rondom de struikjes. Ook dat gaan we onderhanden nemen. Zal wel geen verrassing zijn dat we in de bodembedekking ook iets van autosport gaan verwerken. Het idee is er al.......nu nog de uitvoering.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote