View Single Post
Old 25-11-2005, 18:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

KLAAR: Restauratieproject: Toyota Corolla WRC

Via e-bay heb ik laatst (zonder weten eigenlijk ) twee reeds gebouwde modellen gekocht.

- Tamiya Toyota Corolla WRC van D.Auriol
- Tamiya Mitsubishi Lancer evo VI van Makinnen

Toch vond ik het niet erg, want de prijs (€ 3 per stuk) was niet bepaald hoog... Maar ook de modellen waren navenant... Ze zijn goed gebouwd, daar niet van, maar die kerel heeft wel een loopje met de werkelijkheid genomen. Bepaalde onderdelen waren in compleet foute kleuren geschilderd.

Zo had de Corolla grijze (X-11) velgen en spoilers... De Lancer was beter maar daar klopten de decals niet... Tja, eigen fantasie waarschijnlijk...

Anyway, ik heb dus beide wagens van hun decals ontdaan. Het schilderwerk vanbinnen viel best mee, waardoor ik me dus kan concentreren op de laklaag en nieuwe decals.

Voor de Corolla wordt dit de decalsset van Tsjoen in de Bianchi (witte wagen - rode letters)
De Mitsu komt in de decals van diezelfde Tsjoen te staan, maar dan de Bastos-uitvoering in Luxemburg. Tenzij ik nog van gedachten verander...

Een eerste overzicht met foto's komt er niet, want in mijn "haast" ben ik vergeten pics te nemen... Dus geen VOOR en NA... (Daarvoor kijk je beter naar Beautiful)

Beide auto's zijn dus van hun decals ontdaan. Ze kregen ook reeds twee dunne primerlagen. Handig inderdaad als je de spuitbussen wat opwarmt. De laag is dunner en je kan het rustiger aandoen...

De Corolla kreeg ook al zijn eerste twee witte laklagen... De eerste was flinterdun en bijna niet te zien. De tweede, daar vrees ik wat voor. Met die koude wind wou ik veel te vlug en veel te veel verf op spuiten. Alles staat nu te drogen, maar ik merkte al wat "leuke" zaken op. Enkele bubbeltjes en twee serieuze druipers... Pfff, dan doe je eens alles rustig en dan verkloot je het omdat het buiten eventjes wat kouder is... Hopelijk valt het mee...

Straks een update en de eerste pics...

Last edited by Loeten; 02-12-2005 at 21:42.
Reply With Quote