Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Heb een vraagje, als je een auto in grondlaag hebt gespoten moet je dat dan terug beetjs glad schuuren? en hoe kuisen jullie uw wagens?
|
Als ik mijn model in grondlaag heb gezet, kunnen er 2 dingen gebeuren.
1. Er zijn nog imperfecties: model opschuren tot alles ok is, 2de grondlaag nodig
2. Body is ok om in eindkleur gespoten te worden: heel lichtjes opschuren opdat ie netjes glad is, oppassen om niet door de naden te schuren, anders opnieuw 2de laag.
Je kan best fijn schuurpapier (1000 of hoger) gebruiken dat ook geschikt is om met water te schuren. Werkt fijner en sneller.
Dit is trouwens niet alleen van toepassing op de grondlagen, maar ook voor de laklagen.
--------
Wat het 2de deel van je vraag betreft, ben ik niet zeker wat je bedoelt, toch maar even het volgende. Tussen iedere laag - dus voor de grondlaag, tussen 2 grondlagen in, tussen grondlaag en kleurlaag, tussen 2 kleurlagen in - reinig ik het model altijd. Ik was het af met een oude tandenborstel waar een beetje Dreft, Per of ander afwasmiddel opgedaan is. Dus een beetje vloeibare zeep rechtstreeks op de tandenborstel en dan zactjes schrobben in lauw-warm water. Geen heet water gebruiken hiervoor.