Quote:
Originally Posted by Desmodromic2001
ik denk dat 10 000 kits verzetten een fluitje van een cent is. Het bewijs daarvan is het aantal kits die Tamiya maakt van Japanse wagens, die eigenlijk bestemd zijn voor de eigen markt... Zij moeten ook wel weten dat een wagen van het Japanse touringcarkampioenschap aan onze kanten niet al te veel zal verkopen.... Dus moet het zijn dat de eigen markt groot genoeg is om er toch nog geld aan te verdienen. Rekening houdend met onze bovenvermelde veronderstelling zou dit betekenen dat ze aan de Aziatische kant van de wereld makkelijk 10 000 kits kunnen verzetten... Dus zonder USA en Europa. Ik veronderstel dat Tamiya makkelijk een 40 000 Kits verkoopt per model.
|
jaja, maar van welk model? Ik durf wedden dat als je de verkoopcijfers van sommige kits bekijkt (zelfs die van Tamiya), dat je dan voor aardige verrassingen komt te staan, zowel in positieve als negatieve zin! En met welke promotiemiddelen ga je werken? Die van Tamiya toch niet zeker? Als je het zelf moet doen mag je nog een hele goeie kit hebben, als de rest van de wereld niet weet dat je hem hebt, dan verkoop je just geteld schnol. Zo simpel is dat. En van mond-aan-mond reclame zal je het niet moeten hebben om 10 000 kits te slijten.