Quote:
Originally Posted by gulfclk
Ik gebruik altijd visdraad en nylondraad voor naai doeleinden. Kost niks, is makkelijk te plooien, te schilderen, ... dus je kan zelf je kleuren maken. En het grote voordeel ... is perfect te kleven met secondelijm, wat bij dunne bedrading toch een pluspunt is.
Zoals Sennake zegt ... reken altijd even om naar de schaal die je bouwt, en bepaal zo de dikte van je draad die je wil gebruiken.
|
Ewel verdikke, jullie zijn me te snel af. Heb net een metertje gehaald (kost € 0,35 so) maar toen ik em openhaalde had ik mijn bedenkingen. Zoals Sennake uitrekent: 0,9 cm is inderdaad te dik in verhouding. Als ik 6 zo'n kabeltjes moet spennen, dan zal het niet meer kloppen.
Even dacht ik aan de binnenste ijzerdraad: diameter 0,5 cm of iets minder. Dat is net iets meer haalbaar. Maar het schilderen van ijzerdraad is dan weer geen eenvoudige taak. Heb zelfs nog ijzerdraad liggen dat nog dunner is, wat ik vaak voor de antennes gebruik...
Ik kan natuurlijk de ijzerdraad in zijn oorspronkelijke kleur laten. Op een foto van zo'n motorblokje zijn die kabeltjes immers ook grijs. Op andere dan weer zwart... Even laten bezinken denk ik. Misschien hebben jullie raad...
Ondertussen ga ik verder spuitwerk uitvoeren. Ow en er moet een nieuwe WC-bril boven geplaatst worden.
Binnenkort ook weer effe naar Domino want er zit maar één zeteltje in deze kit en ik heb er twee nodig. Tenzij ik iets uit een andere doos haal... Ik zie nog wel.
Thanks voor de tips again !