View Single Post
Old 22-08-2006, 06:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loeten
Na 3 mistlaagjes en 1 dekkende laag Semi Gloss ben ik weer verder gegaan. Ik vrees evenwel een beetje te vroeg. ... Eerst ga ik nog 24 uur wachten eer ik verder doe om die vernis nog beter te doen hechten.
Oeioeioei!! Hier gaan RAMPEN van komen!!

1) Semi-gloss vernis is eigenlijk de verkeerde vernis, het moet gloss vernis zijn maar goed, dat is een kwestie van smaak en tenslotte kan je als laatste laag nog altijd een laag gloss zetten.

2) ZEER BELANGRIJK : Gunze Sangyo vernis is zeer goede vernis MAAR heeft een zeer lange droogtijd nodig!! Tussen de lagen door volstaan 24 uur, maar na de laatste laag moet je MINSTENS een week, bij voorkeur zelfs 2 weken wachten vooraleer verder te doen!! De vernis LIJKT helemaal droog van buitenaf, maar dat IS NIET ZO! De onderliggende lagen drogen erg langzaam, zeker als je de tussentijden van 24 uur niet gerespecteerd hebt. Dus als je het model aanraakt lijkt het perfect droog te zijn, maar als je het begint te manipuleren gaan de onderliggende vernislagen beginnen te schuiven en staan je vingerafdrukken er overal in. Ook het loskomen van decals door afplakfolie is hier een gevolg van. Geloof me, leg dat model opzij tot minstens september en doe verder aan de BMW. Je zal er wel bij varen!

Een goede raad van via secura, euh ik bedoel Sennake.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote