View Single Post
Old 08-09-2006, 15:41
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Sennake
Daar wringt het schoentje juist volgens mij : je zal zien dat als Schumi vertrekt bij Ferrari, een groot aantal (voornamelijk Duitse) zogenaamde tifosi hun rode outfit opbergen en ineens geen tifosi meer zijn. Ik herinner me nog zeer goed Spa '95 toen de taluds rond Pouhon een echte blauwe Benetton-zee van bierdrinkende Duitsers waren, en een jaar later was die zee ineens rood geworden. Er is UITERAARD niets mis met het supporteren voor een piloot, zodat je hem volgt waar hij ook heengaat, MAAR dan ben je een Schumacher-fan, en GEEN Ferrari-fan...
Dat neem ik best van je aan, Sennake, maar ik denk dat zelfs de Italiaanse tifoso door de band genomen blij, trots en al wat je wil is op de prestaties die Ferrari en Schumacher hebben geboekt.
Hij is niet zo flamboyant of charismatisch als bijvoorbeeld een René Arnoux of Eddie Irvine (of Senna, die daar in publiek echter ook een aantal jaar over heeft gedaan), maar da's de aard van het beestje. Hij is nu eenmaal ook een Duitser, dus een veel koelere kikker (en als mijn geheugen me niet in de steek laat ook verschrikkelijk gezelschap eens hij gedronken heeft ).

Zie mij hier nu Schumacher verdedigen... De wereld op z'n kop.
Bij mij is de interesse voor F1, maar eigenlijk autosport in het algemeen de laatste 5 jaar serieus gedaald. MS zit daar deels voor iets tussen, maar ik kan hem dat moeilijk verwijten. Die mens deed gewoon zijn werk en behoorlijk goed zelfs. Maar mogelijk zag hij het ook zo, als zijn werk en als superprofessioneel probeert hij dat ongetwijfeld zo goed mogelijk te doen, maar ontbreekt er iets dat het voor hem een passie maakt en kan hij het enthousiasme die hij er mogelijk voor voelt niet overbrengen op het publiek (op z'n mecaniciens duidelijk wel).

Enfin, ik heb niet gestemd, maar ik blijf het jammer vinden dat uitgerekend die zaadcel bij dat eicelletje is geraakt of dat hij niet gewoon is blijven voetballen.

Last edited by Mario; 08-09-2006 at 15:44.
Reply With Quote