View Single Post
Old 28-10-2006, 22:29
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

In aanbouw: Peugeot 206 WRC - Holowczyc - Rajd Zimowy 2001

We zijn nog eens gestart met een nieuw wagentje. Zoals hier al ergens te lezen viel heb ik onlangs het decalsetje (transkit met velgen) kunnen bekomen van de Peugeot 206 WRC die de Pool Krzysztof Holowczyc in zijn thuisland bestuurde in 2001 tijdens de Rajd Zimowy.

Het betreft dus deze prachtige wagen:

Echt speciaal zal dit voor velen niet lijken, maar ikzelf vindt het als 206WRC-fan een prachtige wagen en de piloot heeft ook wel een link met België. Zijn wagen in 2001 was immers van Kronos Racing én Holowczyc reed dat jaar (en nu nog soms) met onze landgenoot Jean-Marc Fortin als copiloot. In deze wedstrijd waarvan ik hem bouw was het blijkbaar één keer van een ander team want nummerplaten kloppen niet en ook Fortin navigeerde hem dan niet maar een zekere Wislawski.

Het is een redelijk exclusieve kit denk ik want ik maildde naar Domino en Steven wist mij te vertellen dat dit decalset zowel in hun winkel als bij fabrikant Reji Models is uitverkocht. Een tijdje geleden kwam ik via veel surfen op een Poolse site terecht waar iemand deze wagen had gemaakt, en in m'n beste Pools () zocht ik een contactadres en mailde wat... Geheel uit het oog verloren kreeg ik een eindje terug plots een mail van een Pool die het over die decals had en zei dat ze in zijn land nog verkrijgbaar waren. Eerst wat wantrouwig, maar dan toch te vertrouwen kwamen we overeen dat hij mij het setje zou opsturen en ik hem dan een setje van bij ons hier naar hem zou sturen. Hij vertrouwt mij blijkbaar ook. Ondertussen heb ik het dus ontvangen en moet hij zijn keuze nog maken welke hij wil van hier.

Dit hier lang laten liggen kon ik dus niet en ben dus beginnen bouwen. De kit is gewoon een 206 WRC 2001 van Tamiya en de decals zijn dus zoals eerder gezegd van Reji Models. Ondertussen staat het nog niet ver, maar daar het nogal kalm is op het forum wou ik toch wat actie erin brengen

Alle vitale onderdelen (kas, onderstel, velgen) kregen twee primerlagen en ben ook al wat begonnen aan de cockpit onderdeeltjes. Daar ik niet zoveel tijd over heb (weeral) zal hij dus wss niet in één-twee-drie af zijn

Daar ik vroeger heel wat foto's van Peugeot's verzamelde heb ik dus genoeg referentiefoto's van deze wagen

Voor diegene die het moest intresseren, dit jaar reed hij opnieuw enkele keren in Polen met een 206 WRC, opnieuw met een prachtig design in Verva-kleuren, en ditmaal van Bozian Racing mét JM Fortin als co. Dit is de wagen: http://www.holek.pl/rajdy/sezon2005/barborka/7.jpg
Mijn Poolse contactpersoon wist me echter te vertellen dat deze decals nog niet bestaan

Meer info over Holowczyc op www.holek.pl.

Commentaar/vragen steeds welkom, verder hou ik jullie op de hoogte van de werkzaamheden.

Last edited by 206WRC-ke; 28-10-2006 at 22:36.
Reply With Quote